Skocz do zawartości

Wilgoć a izolacja termiczna brodzika


Recommended Posts

Nie było mnie tu ze sto lat icon_biggrin.gif No i przylazłam po poradę.Mam zainstalowany brodzik (średnio-wysoki)w łazience z tą akrylową "maskownicą".Oczywiście obudowa nie jest zasilikonowana, więc sobie tak "stoi" (ech mężu, mężu...). Ogrzewanie mamy podłogowe, ale pod brodzikiem-nie. Pewnego dnia po "kąpieli" dzieci stwierdziłam że rozlana woda musiała wpłynąć pod obudowę, więc nakazałam demontaż jej w celu osuszenia.Sam brodzik nie przecieka.Ku mojemu zdziwieniu pod brodzikiem panował niezbyt przyjemny zapaszek pleśni a kurz który niestety zebrał się pod nim-pokryty był nią.Nie były to ogromne ilości ale w kątach gdzie się zebrał kurz-było jej więcej icon_redface.gif Zdziwiłam się bo łazienka jest dobrze wentylowana a obudowa nie jest szczelna(luźno stoi). Czy to możliwe że gdyby właśnie była szczelna -efekt by nie wystąpił?(wilgotne powietrze z łazienki nie dostałoby się tam). Czy różnica temperatur zimą (gorąca woda w brodziku i chłodna podłoga) mogą powodować "pocenie się" pod brodzikiem i na podłodze? Nie wiem jak "ugryźć" temat, chciałabym aby ktoś mi coś podpowiedział-czy właśnie szczelne zamknięcie tej przestrzeni(po uprzednim dokładnym wysuszeniu) wyeliminuje ten problem?Wydaje mi się że jak nie będzie tam wilgoci z łazienki to nie będzie się miało co skraplać(?)Mąż twierdzi że to efekt różnicy temperatur-więc zaczęłam szukać sposobu na zaizolowanie.Znalazłam takie nośniki z twardego styropianu, które izolują i jeszcze tłumią hałas.Ale czy można je zainstalować teraz kiedy brodzik już jest zamontowany???Nie chciałabym zakładać hodowli pieczarek, więc mądrzy Forumowicze, poradźcie co zrobić icon_biggrin.gif Edytowano przez Czapi (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
O przyczyny zawilgocenia trzeba podejrzewać raczej brak uszczelnienia kabiny silikonem lub przecieki z odpływu jak i w wyniku spływu rozlanej wody (nachylenie podłogi). Przestrzeń pod brodzikiem powinna być idealnie szczelna (trudno to osiągnąć) bądź wentylowana, co pozwoli na odparowanie ewentualnych przecieków.
Link do komentarza
Cytat

O przyczyny zawilgocenia trzeba podejrzewać raczej brak uszczelnienia kabiny silikonem lub przecieki z odpływu jak i w wyniku spływu rozlanej wody (nachylenie podłogi). Przestrzeń pod brodzikiem powinna być idealnie szczelna (trudno to osiągnąć) bądź wentylowana, co pozwoli na odparowanie ewentualnych przecieków.



Czyli mogła to być woda która dostała się w podobny sposób wcześniej (rozlanie). Podsumowując: szczelne zamknięcie wysuszonej przestrzeni pod brodzikiem nie będzie wpływało na rozwój grzybów?Oczywiście przepatrzymy raz jeszcze czy wszystko jest szczelne.
A co do montażu tych nośników-zainteresowałam się tym ze względu na to ze dzieci lubią kąpać się w brodziku z nalaną wodą-niestety dość szybko woda wychładza się. Czy jest możliwość zainstalowania tego teraz?
Link do komentarza
Z opisu nie wynika czy w brodziku jest kabina dwu- czy czterościenna, izolacja przeciwwodna pod płytkami ściennymi, a rozchlapywanie wody przez dzieci nie sprzyja zabezpieczeniu przed zaleganiem wilgoci. Woda może wnikać rożnymi drogami, a zamontowanie nośnika zmniejszy jedynie powierzchnię zawilgocenia i utrudni dostęp do syfonu oraz kontrolę pod brodzikiem.
Link do komentarza
Cytat

Z opisu nie wynika czy w brodziku jest kabina dwu- czy czterościenna, izolacja przeciwwodna pod płytkami ściennymi, a rozchlapywanie wody przez dzieci nie sprzyja zabezpieczeniu przed zaleganiem wilgoci. Woda może wnikać rożnymi drogami, a zamontowanie nośnika zmniejszy jedynie powierzchnię zawilgocenia i utrudni dostęp do syfonu oraz kontrolę pod brodzikiem.



Dodatkowe pytanie - jaki silikonem najlepiej uszczelnić ścianę prysznica?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...