Skocz do zawartości

hydroizolacja a rury w ścianie


Recommended Posts

Witam serdecznie,

Zastanawiam się jak ugryźć temat hydroizolacji w łazience.
Przeczytałem różne fora, karty produktów i youtube ale nic nie znalazłem- więc proszę o pomoc.

Sytuacja jest taka, że ściany (działowe) tworzące łazienkę są zrobione z bloczków Ytong o grubości 11,5cm.
Przez strefy mokre (np. wnętrze kabiny prysznicowej) na ścianie są bruzdy poziome z rurkami z wodą (pp zgrzewane, fi20).

Przez to, że ściany są cienkie, bruzdy są tylko na tyle głębokie, że rurki z wodą ciepłą i zimną (obydwie w otulinie 6mm) licują się ze ścianą.
Jak teraz wykonać hydroizolację?
Bo przecież nie mogę tego zatynkować- nie ma miejsca na odpowiednią grubość tynku.
Nie mogę również posmarować tego hydroizolacją i nakleić taśm hydroizolacyjnych bo czego się to będzie trzymać?- otulin?- raczej nie :-(

Dla jasności załączam rysunek :-) przekrój ściany
Z góry dziękuję za podpowiedzi.

DSC01446.jpg

Edytowano przez MajorXXX (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość stach
Bruzda w ścianie na pewno nie jest taka równiutka jak na Twoim rysunku, ale pewnie nie jest większa niż 12 cm. Taką szerokość ma np. taśma hydroband

http://www.atlas.com.pl/pl/produkty/grupa/...ATLAS_HYDROBAND

Ja osobiście nakleiłbym właśnie taką taśmę na zagruntowanych krawędziach bruzdy na posmarowane Woderem W krawędzie bruzdy i otulinę (woder służyłby jako klej) - taśma ma 7 cm pas środkowy, który jest nieco grubszy i miałby możliwość "schowania się" w bruździe - nie zwiększyłby to grubości hydroizolacji i pozwoliło na wykorzystanie równej powierzchni ściany do równego położenia płytek. Nawet gdyby taśma miała się trzymać otulin (- nie "tylko otulin" bo przecież i krawędzi bruzd) to jeśli dobrze położysz warstwę hydroizolacji, to i tak zakleisz to wszystko płytkami...
No, mozaiki w tym miejscu nie widzę, ale płytki tak ułożone, żeby fuga raczej nie pokrywała się z przebiegiem rurek zdadzą egzamin i nic się nie będzie działo.

Zresztą myślę, że zaklejenie tych bruzd wprost klejem do płytek - jeśli oczywiście rurki są umocowane i nie wystają ponad powierzchnię ściany - w zupełności wystarczy. Po przeschnięciu kleju na całą ścianę położysz hydroizolację i założysz płytkami. Edytowano przez stach (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
retrofood- A gdybym proponowaną folię budowlaną zastąpił taśmą uszczelniającą (taką dedykowaną do hydroizolacji)?

Dodatkowo może usunąć otulinę z rurek i wypełnić przestrzeń pianką niskorosprężną (budowlana, zwykła 1składnikowa, taka z wężykiem).
Po wypełnieniu i wyschnięciu piankę obciąć na równo ze ścianą.
Dzięki temu taśma uszczelniająca przylegałaby do płaskiej powierzchni.
A dalej normalnie hydroizolacja (posmarowane np. WODER-em W) całej ściany i kłaść płytki.

Tylko czy to się "będzie trzymać"?
Co Ty (Wy) na to?

DSC01446.jpg




----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
stach- chwilkę po Tobie też o tym pomyślałem (nakierowany przez retrofood-a).
A co myślicie o zastąpieniu otuliny pianką budowlaną (tak jak na rysunku)- będzie lepiej niż otulina?

PS:Wysokość bruzdy to około 6cm Edytowano przez MajorXXX (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Chcesz robić hydroizolację czego? rurek- po co? , a jeśli chodzi o ścianę to na bloczki trzeba naciągnąć cienką warstwę zaprawy klejowej (może być z systemu ociepleniowego) wtapiając siatkę z włókna szklanego wzdłuż bruzdy, na to dwukrotnie nałożona tzw. płynna folia, a potem klej do glazury i płytki.
Link do komentarza
Sławomir- nie chcę robić hydroizolacji rurek a całej ściany (całej strefy mokrej).
Gdybym nie zabezpieczył "odpowiednio" tej bruzdy to hydroizolacja całej ściany byłaby w tym miejscu "przerwana".
Wilgoć poprzez np. fugi dostawałaby się do tej bruzdy czyli do ściany.

Jeżeli chodzi o Twoją propozycję z wtapianiem siatki to faktycznie "utwardziłoby" to powierzchnię.
Ale może nie trzeba tego robić- może wystarczy taśma (np. hydroband) tak jak radził Stach (w poście #5)?

No i co sądzicie o zastąpieniu otulin-> pianką budowlaną (tak jak to pokazałem na rysunku w poście #6)? Edytowano przez MajorXXX (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
stach- czy mógłbyś napisać dlaczego radzisz zostawić otuliny zamiast je zdjąć i wypełnić pianką?
Wydaje mi się, że dzięki piance powierzchnia bruzdy będzie "równa" i taśma/hydroband będzie się tego lepiej trzymał niż otulin.

Wybacz, że wałkuję wątek z pianką :-)
Link do komentarza
Gość stach
Wydaje mi się (nie jestem pewny ale nie chce mi się szukać parametrów), że ta otulina jest lepszym izolatorem ciepła niż pianka montażowa i nie powstanie efekt kondensacji pary wzdłuż rurki z zimną wodą przy dużej wilgotności powietrza w pomieszczeniu po ułożeniu płytek na ścianie. Poza tym otuliny MASZ JUŻ położone i zaoszczędzisz na robocie usuwania ich i piankowanie i równanie powierzchni. A powierzchnia ma być ciągła - uzyskasz to przez zaklejenie bruzdy - i szczelna po hydroizolacji podpłytkowej, a niekoniecznie równa, aby tylko nie wystawały "garby"
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...