Skocz do zawartości

hydroizolacja a rury w ścianie


Recommended Posts

Witam serdecznie,

Zastanawiam się jak ugryźć temat hydroizolacji w łazience.
Przeczytałem różne fora, karty produktów i youtube ale nic nie znalazłem- więc proszę o pomoc.

Sytuacja jest taka, że ściany (działowe) tworzące łazienkę są zrobione z bloczków Ytong o grubości 11,5cm.
Przez strefy mokre (np. wnętrze kabiny prysznicowej) na ścianie są bruzdy poziome z rurkami z wodą (pp zgrzewane, fi20).

Przez to, że ściany są cienkie, bruzdy są tylko na tyle głębokie, że rurki z wodą ciepłą i zimną (obydwie w otulinie 6mm) licują się ze ścianą.
Jak teraz wykonać hydroizolację?
Bo przecież nie mogę tego zatynkować- nie ma miejsca na odpowiednią grubość tynku.
Nie mogę również posmarować tego hydroizolacją i nakleić taśm hydroizolacyjnych bo czego się to będzie trzymać?- otulin?- raczej nie :-(

Dla jasności załączam rysunek :-) przekrój ściany
Z góry dziękuję za podpowiedzi.

DSC01446.jpg

Edytowano przez MajorXXX (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość stach
Bruzda w ścianie na pewno nie jest taka równiutka jak na Twoim rysunku, ale pewnie nie jest większa niż 12 cm. Taką szerokość ma np. taśma hydroband

http://www.atlas.com.pl/pl/produkty/grupa/...ATLAS_HYDROBAND

Ja osobiście nakleiłbym właśnie taką taśmę na zagruntowanych krawędziach bruzdy na posmarowane Woderem W krawędzie bruzdy i otulinę (woder służyłby jako klej) - taśma ma 7 cm pas środkowy, który jest nieco grubszy i miałby możliwość "schowania się" w bruździe - nie zwiększyłby to grubości hydroizolacji i pozwoliło na wykorzystanie równej powierzchni ściany do równego położenia płytek. Nawet gdyby taśma miała się trzymać otulin (- nie "tylko otulin" bo przecież i krawędzi bruzd) to jeśli dobrze położysz warstwę hydroizolacji, to i tak zakleisz to wszystko płytkami...
No, mozaiki w tym miejscu nie widzę, ale płytki tak ułożone, żeby fuga raczej nie pokrywała się z przebiegiem rurek zdadzą egzamin i nic się nie będzie działo.

Zresztą myślę, że zaklejenie tych bruzd wprost klejem do płytek - jeśli oczywiście rurki są umocowane i nie wystają ponad powierzchnię ściany - w zupełności wystarczy. Po przeschnięciu kleju na całą ścianę położysz hydroizolację i założysz płytkami. Edytowano przez stach (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
retrofood- A gdybym proponowaną folię budowlaną zastąpił taśmą uszczelniającą (taką dedykowaną do hydroizolacji)?

Dodatkowo może usunąć otulinę z rurek i wypełnić przestrzeń pianką niskorosprężną (budowlana, zwykła 1składnikowa, taka z wężykiem).
Po wypełnieniu i wyschnięciu piankę obciąć na równo ze ścianą.
Dzięki temu taśma uszczelniająca przylegałaby do płaskiej powierzchni.
A dalej normalnie hydroizolacja (posmarowane np. WODER-em W) całej ściany i kłaść płytki.

Tylko czy to się "będzie trzymać"?
Co Ty (Wy) na to?

DSC01446.jpg




----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
stach- chwilkę po Tobie też o tym pomyślałem (nakierowany przez retrofood-a).
A co myślicie o zastąpieniu otuliny pianką budowlaną (tak jak na rysunku)- będzie lepiej niż otulina?

PS:Wysokość bruzdy to około 6cm Edytowano przez MajorXXX (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Chcesz robić hydroizolację czego? rurek- po co? , a jeśli chodzi o ścianę to na bloczki trzeba naciągnąć cienką warstwę zaprawy klejowej (może być z systemu ociepleniowego) wtapiając siatkę z włókna szklanego wzdłuż bruzdy, na to dwukrotnie nałożona tzw. płynna folia, a potem klej do glazury i płytki.
Link do komentarza
Sławomir- nie chcę robić hydroizolacji rurek a całej ściany (całej strefy mokrej).
Gdybym nie zabezpieczył "odpowiednio" tej bruzdy to hydroizolacja całej ściany byłaby w tym miejscu "przerwana".
Wilgoć poprzez np. fugi dostawałaby się do tej bruzdy czyli do ściany.

Jeżeli chodzi o Twoją propozycję z wtapianiem siatki to faktycznie "utwardziłoby" to powierzchnię.
Ale może nie trzeba tego robić- może wystarczy taśma (np. hydroband) tak jak radził Stach (w poście #5)?

No i co sądzicie o zastąpieniu otulin-> pianką budowlaną (tak jak to pokazałem na rysunku w poście #6)? Edytowano przez MajorXXX (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
stach- czy mógłbyś napisać dlaczego radzisz zostawić otuliny zamiast je zdjąć i wypełnić pianką?
Wydaje mi się, że dzięki piance powierzchnia bruzdy będzie "równa" i taśma/hydroband będzie się tego lepiej trzymał niż otulin.

Wybacz, że wałkuję wątek z pianką :-)
Link do komentarza
Gość stach
Wydaje mi się (nie jestem pewny ale nie chce mi się szukać parametrów), że ta otulina jest lepszym izolatorem ciepła niż pianka montażowa i nie powstanie efekt kondensacji pary wzdłuż rurki z zimną wodą przy dużej wilgotności powietrza w pomieszczeniu po ułożeniu płytek na ścianie. Poza tym otuliny MASZ JUŻ położone i zaoszczędzisz na robocie usuwania ich i piankowanie i równanie powierzchni. A powierzchnia ma być ciągła - uzyskasz to przez zaklejenie bruzdy - i szczelna po hydroizolacji podpłytkowej, a niekoniecznie równa, aby tylko nie wystawały "garby"
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...