Skocz do zawartości

Jak poprawnie zamontować wentylator?


Recommended Posts

Napisano
Witam
w łazience w suficie mam rure wentylacyjna ( taka bardzo twarda) o srednicy 150, kolo niej oczywiscie jest tez kabel do podlaczenia wiatraka.
Powiedzcie mi teraz jak do tego wlozyc wentylator o srednicy 150? Z tego co widze to nieda rada. Czy dac tam taki o srednicy 125, tylko jak to uszczelnic aby bylo dobrze?

pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam
w łazience w suficie mam rure wentylacyjna ( taka bardzo twarda) o srednicy 150, kolo niej oczywiscie jest tez kabel do podlaczenia wiatraka.
Powiedzcie mi teraz jak do tego wlozyc wentylator o srednicy 150? Z tego co widze to nieda rada. Czy dac tam taki o srednicy 125, tylko jak to uszczelnic aby bylo dobrze?

pozdrawiam



Zacznij od dokładnego zmierzenia średnicy rury w środku i grubości ścianek
Ta rura powinna mieć średnicę fi 150 w środku
Jeśli to rura grubościenna i brakuje odrobinę, możesz zeszlifować boki.
Ostatecznie możesz sam zrobić coś na kształt rury fi 130 (zwinąć kawałek blachy), wsadzić w tą 150 i opiankować dokoła.
Tylko to dużo zabawy, bo trzeba by to jakoś miejscowo wzmacniać na czas rozprężania pianki.
Możesz też poszukać innego wentylatora ale z suwmiarką w ręce - który będzie miał 1-2mm mniejszą średnicę.
Albo po prostu wywal rurę i włóż wentylator w otwór.
Wentylator powinien mieć kołnierz przez który przykręcisz go do sufitu.

Napisano
Cytat

Pytanie zasadnicze - czy tam może być wentylator i dlaczego ?



Mieszkanie kupione od dewelopera i tak bylo w projekcie. każdy kanał wentylacyjny jest wyciągnięty osobno na dach. Wiec mysle ze moze byc tam zamontowany bez problemu.

Rura ma srednice zewnetrzna 150, dlatego jest taki problem z tym wentylatorem.
Napisano
Mam tylko nadzieję, że kanał nie biegnie pionowo od otworu w suficie aż po wyjście ponad dach? W takim układzie groziłby zaciekami lub zalaniem.
I czy projekt przewiduje wentylator działający stale? Jeżeli to łazienka, pewnie tak.
Napisano (edytowany)
Cytat

Mieszkanie kupione od dewelopera i tak bylo w projekcie. każdy kanał wentylacyjny jest wyciągnięty osobno na dach. Wiec mysle ze moze byc tam zamontowany bez problemu.



Jeśli jest to zgodne z projektem, to wentylatory powinny być dobrane do każdego pomieszczenia i uruchamiane wszystkie jednocześnie i powinny być zamontowane przez dewelopera.
Jeśli tak nie jest, to istnieje duże prawdopodobieństwo zaciągania powietrza (tzw, cofka) z pozostałych kanałów wywiewnych np. z kuchni - chyba, że (pozostałe) kanały wywiewne zakończone są klapą zwrotną.

Już pomijam to, że nawiewy (nawiewniki) powinny być też dobrane "stosownie do okoliczności". Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Gość stach
Napisano
Jeśli projekt przewiduje wentylator działający stale, to pewnie przewiduje też stały napływ powietrza do mieszkania, i to powietrza czystego z zewnątrz, a nie powietrza cofanego wytwarzanym przez ten wentylator podciśnieniem z np. kratki w kuchni icon_rolleyes.gif icon_rolleyes.gif

No, bajbaga byłeś szybszy....
Napisano
Wentylatory włączane sa osobno. jedynie w wc podlaczony jest pod swiatlo ( tak bylo juz to zrobione oryginalnie).

Kanały biegna właśnie pionowo az ponad dach. jednak jest cos w nich takiego zamonowanego, ze woda ktora moze sie w nich gromadzic jest odprowadzana wezykami do kanalizacji. Zrobie fotke i pokaze wam jak to dokladnie wyglada.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Zalecana długość kołka to 120 mm 45 mm tracimy przy takim montażu. Szyna to dobry wybór, większej liczbie punktów mocowania, uwaga szyny robią z coraz cieńszej blachy.
    • Wracamy wtedy do punktu wyjścia, czyli gromadzenia się wody pod izolacją,   Nakładamy hydroizolację ze szlamu, zadaniem jej jest: a) Zablokować wodę w stanie ciekłym. b) Pozwolić na powolne odparowanie wilgoci resztkowej z "chudziaka" w postaci pary wodne.   Proponowane warstwy. Glina/Istniejący chudziak. Preparat gruntujący pod szlam. Dwie warstwy elastycznego szlamu dwuskładnikowego  z wywinięciem na ściany i  taśmami w narożnikach. Styropian podłogowy. EPS Zwykła folia budowlana PE 0,2 mm, warstwa poślizgowa dla wylewki. System ogrzewania podłogowego. Jastrych cementowy. Paroizolacja folia do paneli. Podłoga pływająca.   Czy pozwolić na powolne odparowanie wilgoci resztkowej z "chudziaka" w postaci pary wodnej? O tym decyduje pan.   Ja mam tak: Drenaż podposadzkowy. Chudy beton  10 cm. Warstwa betonu podkładowo-wyrównawczego. W tej warstwie zatopiona folia budowlana PE 0,3 mm, która pełni funkcję dodatkowej bariery przeciwwilgociowej. Uwaga, układanie folii bezpośrednio na stwardniałym chudym betonie naraża ją na łatwe przebicie, uszkodzenie. Hydroizolacja główna to papa. Na warstwie chudego betonu ułożona swobodnie papa. Została ona połączona szczelnie wyłącznie na zakładach o szerokości 10 cm oraz z izolacją poziomą ścian fundamentowych, tworząc ciągłą i szczelną wannę hydroizolacyjną. Na papie ułożona folia (z opakowań po styropianie), pełni funkcję warstwy poślizgowej i rozdzielającej. Izolacja termiczna, warstwa styropianu podłogowego 10 cm. Druga warstwa rozdzielająca, (Ponownie zastosowano folię z opakowań, która oddziela styropian od wylewki betonowej. Posadzka wylewka podłogowa zbrojona siatką fi 6 10 x 10. Terakota.       Potrzebna wentylacja, sprawna wentylacja, która  składa się z instalacji nawiewno/wywiewnej. 
    • Chudziak 10-30cm ponad gruntem.   To, że pod tą folią będzie gromadzić się woda nie będzie problemem? Bo jeśli chodzi tylko o to, żeby wilgoć nie przeszła do wyższych warstw to ja tam mogę i 5 warstw folii szczelnie ułożyć. Ale wilgoć będzie probować wyjść bokiem po ścianach prawda? Co z pleśnią? Wyciąganie 0,5m gruntu to jakieś 50 ton x2 do przerzucenia bez użycia ciezkiego sprzętu. Chyba wolałbym tego uniknąć.    Mogę sprawdzić wewnątrz pod chudziakiem jak to wygląda na glębokości 0,5m (czy woda się zbiera, czy to tylko para) To miejsce gdzie sprawdzałem ostatnio co jest pod chudziakiem jest własnie na wysokości 30cm ponad poziom gruntu (poziom gruntu na zewnątrz). Jest to 4m x 4m od krawędzi budynku (więc w samym centrum). Najlepiej byłoby sprawdzić przy zewnętrznej ścianie prawda?
    • Działania dewelopera, który naciska na odbiór kluczy i zapłatę drugiej raty przed uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, są niezgodne z przepisami i niekorzystne dla Państwa. Zgodnie z umową (§9.4.), warunkiem odbioru przedmiotu umowy jest zapłata 100% ceny. Jednakże odbiór ten, zgodnie z prawem, może nastąpić dopiero po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie. Mają Państwo pełne prawo odmówić odbioru technicznego mieszkania i przekazania kluczy do momentu, gdy deweloper przedstawi ostateczną decyzję o pozwoleniu na użytkowanie.   Możecie Państwo zgodzić się na  "przed odbiór" lub "odbiór wstępny"  odbiór techniczny w celu sprawdzenia stanu lokalu i spisania protokołu z ewentualnymi wadami. Należy jednak wyraźnie zaznaczyć w protokole, że nie jest to ostateczny odbiór lokalu i nie wiąże się on z przekazaniem kluczy ani zapłatą ostatniej raty.   Pozwolenie na użytkowanie (wydawane przez Nadzór Budowlany) Najważniejszy dokument. Oficjalna decyzja administracyjna, która potwierdza, że budowa całego budynku została zakończona zgodnie z prawem, projektem budowlanym oraz wszelkimi normami bezpieczeństwa (przeciwpożarowymi, sanitarnymi, konstrukcyjnymi). Dokument ten wydaje Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego. Uzyskanie  pozwolenia na użytkowanie jest formalną zgodą państwa na to, aby w budynku mogli legalnie i bezpiecznie zamieszkać ludzie.   Zaświadczenie o samodzielności lokalu (wydawane przez Urząd Gminy/Miasta) Jest to dokument, który potwierdza, że to konkretne mieszkanie (wraz z np. komórką lokatorską) jest wydzielone trwałymi ścianami i może stanowić odrębną nieruchomość. Wydaje starosta lub prezydent miasta (w praktyce odpowiedni wydział w urzędzie gminy lub miasta, np. wydział architektury). Zaświadczenie jest absolutnie niezbędne, aby deweloper mógł założyć dla Pana mieszkania osobną księgę wieczystą i przenieść na Państwa jego własność u notariusza.   Bez tego dokumentu nie jest możliwe podpisanie ostatecznej umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego.    Oba dokumenty są niezbędne do finalizacji całego procesu, na pozwolenie na użytkowanie powinno się czekać przed faktycznym odbiorem kluczy i zamieszkaniem.  
    • A znasz kołki Ebolt? https://budujemydom.pl/instalacje/instalacje-elektryczne/a/22514-mocowanie-urzadzen-elektrycznych-na-elewacji-budynku-docieplonego-styropianem
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...