Skocz do zawartości

Folia jako izolacja pozioma ogrodzenia z klinkieru.


Recommended Posts

Napisano
Mam pytanie czy stosowaliście folię fundamentową jako izolację poziomą przy murowaniu ogrodzenia z klinkieru.

Na pewno jakiś rodzaj izolacji poziomej musi być tylko czy folia fundametnowa to dobry pomysł przy klinkierowym

ogrodzeniu?



Napisano
Nikt więcej nie zabierze głosu w temacie powyżej

Folia fundamentowa jest bardzo cienka. Jak na to pojadą 3 warstwy cegły oraz rolka czyli w sumie 5 warstw cegły
długości przynajmniej 2m to ciężar jest na tyle duży że stabilność cokołu powinna być zachowana

Mam wysoki słupek klinkierowy ok. 4m podpierający dach budynku gospodarczego, który jest pomurowany na bardzo

grubiej foli budowlanej grubości ok. 2mm i nie obserwuje jakiś problemów.
Napisano
Cytat

Mam pytanie czy stosowaliście folię fundamentową jako izolację poziomą przy murowaniu ogrodzenia z klinkieru.

Na pewno jakiś rodzaj izolacji poziomej musi być



ale w jakim celu ta izolacja?
Ady niech se tam ma wilgoć, toż to przecie tylko słupek! Nie zaszkodzi mu. Ja wylewałem betonowe, zazbrojone stopy i od momentu kiedy licowały się z gruntem, murowałem pelną klinkierówką. Stoi sobie fajne, trwałe od 13 lat i nic się nie dzieje złego. Nie spoinowałem fug, tylko murowalem na barwionej pod kolor zaprawie.
Napisano
Cytat

ale w jakim celu ta izolacja?
Ady niech se tam ma wilgoć, toż to przecie tylko słupek! Nie zaszkodzi mu. Ja wylewałem betonowe, zazbrojone stopy i od momentu kiedy licowały się z gruntem, murowałem pelną klinkierówką. Stoi sobie fajne, trwałe od 13 lat i nic się nie dzieje złego. Nie spoinowałem fug, tylko murowalem na barwionej pod kolor zaprawie.



Izolacja ma zapobiegać podciąganiu kapilarnemu a nadmiar wilgoci w konstrukcji klinkierowej to ryzyko powstania

wykwitów.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Izolacja ma zapobiegać podciąganiu kapilarnemu a nadmiar wilgoci w konstrukcji klinkierowej to ryzyko powstania

wykwitów.


Białe wykwity bo chyba te masz na myśli na pewno nie powstają od podciągnięcia kapilarnego.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Białe wykwity bo chyba te masz na myśli na pewno nie powstają od podciągnięcia kapilarnego.




Cytat

Białe wykwity na klinkierze to efekt zastosowania tradycyjnej zaprawy murarskiej zawierającej wapno. Do klinkieru należy używać specjalnej zaprawy przeznaczonej do tego typu materiału.


Dlatego napisałem, że nie powstają od braku izolacji ale autor jakoś nie raczy się wypowiadać.
Napisano
Ojej napisem post w dziale ekspertów i przyznam się że oczekiwałem dyskusji na innym poziomie.

Proszę Państwa nie jest prawdą że murowanie na zaprawach do klinkieru zabezpiecza w 100% przed wykwitami.

Dodatek trasu do tych zaprawa zmniejsza jedynie ryzyko wystąpienia wykwitów.

Zaprawy do klinkieru również zawierają wapno ale w minimalnej, niezbędnie koniecznej ilości.

Podstawą przyczyną powstawania wykwitów solnych JEST NADMIAR WILGOCI W KONSTRUKCJI KLINKIEROWEJ!!!

Sole wapnia głównie węglany wapnia są głównie wiązane przez TRAS.

Przy dużym zawilgoceniu konstrukcji klinkierowej, chodzi o długo utrzymująca się wilgoć nie chwilowe zawilgocenie

sole wapnia zdążą się rozpuścić w wodzie i razem w wodą migrują na powierzchnie klinkieru.

Podczas parowania wody sole wapnia krystalizują się w postaci białego osadu.


To dlatego pisałem jaki rodzaj izolacji poziomej zastosować po to żeby odciąć podciąganie kapilarne w podmurówce

betonowej pod klinkier!!!!!


Folia w płynie jest rodzajem izolacji ale stosowanym głownie pod płytki gresowe np. na tarasie.

Lepsze do tego typu izolacji są CEMENTOWE ZAPRAWY USZCZELNIAJĄCE.

Można też stosować zaprawy bitumiczne ale mi jakoś czarna masa bitumiczna nie pasuje do klinkieru.

Rok temu jak murowałem wielkie klinkierowe donice jako izolację poziomą zastosowałem

Aquafin 1K firmy Schomburg

Aquafin 1K

W tym roku na ogrodzenie zastosowałem

Sopro DS 422

Sopro DS 422

Ostatecznie nie zastosowałem foli budowlanej fundamentowej. Miała ona być jako dodatkowe zabezpieczenie

oprócz Sopro DS 422 ale ostatecznie dałem dodatkową warstwę Sopro DS422.


Rok temu musiałem kawałek konstrukcji ochronić folią budowlaną bo nie zdążyłem przed zimą.

W tym roku po folią znalazłem piękne wykwity na klinkierze niestety miejscami folia ŚCISŁE PRZYLEGAŁA DO KLINKIERU

I UTRZYMYWAŁA NADMIAR WILGOCI.

Wykwity powstały mimo murowania na zaprawie do klinkieru Quik-Mix podobno najlepsza i mimo izolacji poziomej

Aquafin 1K.

Uf ale się rozpisałem ale mam nadziej że komuś w ten sposób pomogę.






Napisano
Jeżeli masz tak duże doświadczenie , a z tego co piszesz widzę że masz to nie rozumiem po co zadałeś pytanie jak dawno znałeś na to odpowiedź :bezradny:
Napisano
Cytat

Jeżeli masz tak duże doświadczenie , a z tego co piszesz widzę że masz to nie rozumiem po co zadałeś pytanie jak dawno znałeś na to odpowiedź :bezradny:




Bo bylem ciekawy opinii czy folia fundamentowa rzeczywiście może naruszać stabilność konstrukcji ogrodzenia.
Napisano
Cytat

Mam pytanie czy stosowaliście folię fundamentową jako izolację poziomą przy murowaniu ogrodzenia z klinkieru.

Na pewno jakiś rodzaj izolacji poziomej musi być tylko czy folia fundametnowa to dobry pomysł przy klinkierowym

ogrodzeniu?




Cytat

Bo bylem ciekawy opinii czy folia fundamentowa rzeczywiście może naruszać stabilność konstrukcji ogrodzenia.


Nie na temat, ale wiążące stwierdzenie z tematem.
Zacytowałem twoje zapytanie i jakoś nie widzę abyś w pytaniu zadanym pytał o stabilność konstrukcji, tylko o możliwość wykwitów.
Napisano
Cytat

Nie na temat, ale wiążące stwierdzenie z tematem.
Zacytowałem twoje zapytanie i jakoś nie widzę abyś w pytaniu zadanym pytał o stabilność konstrukcji, tylko o możliwość wykwitów.




A gdzie w pierwszym poscie jest słowo wykwity bo nie mogę znaleźć w swoim własnym pytaniu? icon_biggrin.gif

Napisano
Cytat

Izolacja ma zapobiegać podciąganiu kapilarnemu a nadmiar wilgoci w konstrukcji klinkierowej to ryzyko powstania

wykwitów.


Tą wypowiedzią się sugerowałem.

Cytat

A gdzie w pierwszym poscie jest słowo wykwity bo nie mogę znaleźć w swoim własnym pytaniu? icon_biggrin.gif


Ale też nie ma zapytania o stabilność icon_razz.gif
To taka mała uwaga i wcale nie zgryźliwa z mojej strony icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...