Skocz do zawartości

co zrobić ze słabnącą baterią umywalkową?


Recommended Posts

Witam.

Kupiłam rok temu, mniej nawet, baterię umywalkową (o ile to istotne to duro negro bodajże). Krótko mówiąc po odkręceniu leci mniej wody niż wcześniej co może być przyczyną i jak można samemu coś na to poradzić? Mąż sprawdzał napowietrzacz na końcu wylewki i nie jest tragicznie zapchany.
Link do komentarza
Mam nadzieję, że ten piasek z napowietrzacza usunął icon_rolleyes.gif ...

Jesteś w okresie gwarancji - jak przeczytałem:
"Pomimo stosunkowo krótkiego okresu użytkowania na rynku polskim, marka Duro cieszy się dużym zainteresowaniem wśród szerokiej rzeszy klientów. Należy podkreślić, że wszystkie baterie marki Duro objęte są „Serwisem 48h w domu Klienta”. Produkty Duro spełniają wymagania higieniczne, co zostało potwierdzone uzyskaniem wymaganych atestów higienicznych dla określonych grup produktów."

Sprawdź w gwarancji, albo dowiedz się w sklepie, w którym kupiłaś o kontakt do serwisu i skontaktuj się z nim...

Jaka to bateria - naścienna, czy stojąca, naumywalkowa

Czasami, jako uszczelki pod baterie naścienne, na życzenia klienta stosowałem uszczelko-sitka 3/4", najczęściej używane do podłączania węży zasilających pralki, one również mogły się przytkać - jeśli tam są - i zmniejszyć dopływ wody.
Jeśli stojąca - należałoby sprawdzić wężyki, czy rurki zasilające - czy nie są załamane, przytkane...
Link do komentarza
Do sprawdzenia pozostają jeszcze uszczelki z sitkiem oraz filtry w zaworach (o ile to zawory z filtrem). Jednouchwytowe baterie są niestety wrażliwe na zanieczyszczenia, a w nowych domach często pozostają jakieś drobiny, ścinki itp. w rurach, których hydraulik nie przepłukał przy uruchamianiu instalacji.
Często też po przerwie w dostawie wody rurami płynie sporo brudu.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
Wersja minimum dla każdej baterii jednouchwytowej to uszczelki z sitkiem do wężyków. Takie baterie są niestety bardzo podatne na zapchanie jakimikolwiek brudami płynącymi z woda. A przekroje kanalików w nich są maleńkie.
Zawory odcinające z filtrem to też dobre rozwiązanie, a nie sa specjalnie droższe od zwykłych.
Do tego jeszcze filtr skośny na początku instalacji. Coś takiego:

DSC01446.jpg


Koszt około 20 zł i co najważniejsze nie zajmuje dużo miejsca, więc da się go dodać bez dużych przeróbek.
Link do komentarza
Cytat

Witam.

Kupiłam rok temu, mniej nawet, baterię umywalkową (o ile to istotne to duro negro bodajże). Krótko mówiąc po odkręceniu leci mniej wody niż wcześniej co może być przyczyną i jak można samemu coś na to poradzić? Mąż sprawdzał napowietrzacz na końcu wylewki i nie jest tragicznie zapchany.




Poprzednie wypowiedzi wyczerpały Pani zapytanie, natomiast służymy pomocą w pozostałych zagadnieniach, gdyby takie się pojawiły, związanych z armaturą instalacyjno-sanitarną.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • U mnie też taki w piwnicy na krzywej podłodze stoi, ale wypoziomowane od wagi i też już parę lat jest ok. Też miałem problem z tymi blaszko-języczkami, ale o dziwo się trzyma kupy, ale nie pomyślałem żeby je zagiąć. Choć 120kg to raczej bałbym się tam położyć. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam trzy takie regały i bardzo je sobie chwalę. Owszem, przy składaniu pierwszego popełniłem błąd, wierząc bezkrytycznie w instrukcje sprzedawcy i nie zaginałem "języczków" wsuwanych w wycięcia kątowników, no i regał mi się rozsypał już pod koniec montowania. Ale gdy wszystkie zagiąłem (łatwe to nie jest, ale da się). regał jest lekki i nie do zdarcia. Nośność jednej półki to 125 kg, więc w warunkach domowych spokojnie wystarcza do niemal wszystkiego. Nawet w garażu.   Regałów niczym nie mocuję do ścian. Nie ma potrzeby. Oczywiście, jeśli stoją na wyrównanym i pewnym podłożu.  Da się je kupić w cenie poniżej 80,00 PLN, więc uważam, że naprawdę warto.   PS. To się nie chwieje, zapewniam!
    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...