Skocz do zawartości

Przesunięcie drzwi wejściowych do mieszkania [blok]


Recommended Posts

Napisano
Witam szanowni forumowicze!

Czy jest możliwe przesunięcie drzwi wejściowych jak w temacie? Ściana jest długa, a drzwi miały by być przesunięte o swoją szerokość. Ze zgodą wspólnoty nie ma problemu. Jesteśmy po rozmowach i oni nie widzą problemu. Jeżeli w ścianie nie ma otworów wentylacji, ciągów wodnych , gazu itp, a dajmy na to ściana nie jest "nośna", to czy możemy to zrobić? Chcemy z przedpokoju zrobić pokój dla dziecka ponieważ mamy M1, ale bez przesunięcia drzwi to nie wyjdzie.

Bardzo proszę o jakiekolwiek info, ponieważ od tego wiele zależy.
Po południu dodam fotki jak to wygląda od strony mieszkania jak i na zewnątrz.
Napisano
Czekamy na fotki i jakiś szkic/plan mieszkania icon_smile.gif
Napisano
Plany i szkice już mam gotowe jak wrócę z pracy, to wszystko zamieszczam. Troszkę się zmartwiliśmy, ponieważ ktoś stwierdził, że zewnętrzne drzwi to mogę max 10cm przesunąć. Stwierdzenie padło bez oglądania i zapoznania się z tematem więc mamy z żoną i córeczką jeszcze jakieś nadzieje. Pozdrawiam
Napisano (edytowany)
Witam ponownie

Zamieszczam fotki

Odwiedź moją stronę

Na fotce z planami [trzecia od góry] na niebiesko zaznaczyłem ścianę na której są drzwi, a na czerwono obręb całego mieszkania. Jest to wycinek z pliku nr 12, który jako cały w pdf jest w załącznikach. Dodam jako lai,k że znajomy przewiercił w jednym miejscu tą ścianę na przelot wiertarką bez udaru [w ramach testu chałupniczego czy to jest ściana nośna] Stwierdził, że to "pumeks". Cokolwiek to znaczy.

W załącznikach dokumentacja od developera.

Pozdrawiam

01.pdf

05.pdf

06.pdf

8.pdf

10.pdf

12.pdf

34.pdf

36.pdf

Edytowano przez blobbudowniczy (zobacz historię edycji)
Napisano
U mnie otworzyły się te z nr 36, 34 i 10...
Reszta się "kręci" od parunastu minut icon_confused.gif
Napisano
Nie wiem co jest na pozostałych pdf'ach, ale wydaje mi się, że nawet jeśli jest to nośna ściana ( a może nawet lepiej byłoby, gdyby była nośna...), to - po sprawdzeniu, czy nie rozpruję elektryki - wstawiłbym nadproże (ceownik o długości ok 3 m, nad istniejącymi i przyszłymi otworami drzwiowymi od strony korytarza, również ceownik od mieszkania (pozostawiając ściankę/słupek w przedpokoju), skręcił oba w kilku miejscach, zabetonował i parę dni odczekał).

DSC01446.jpg



Potem podlewarowałbym nadproże istniejących drzwi (żerdź na korytarzu, żerdź w przedpokoju, w poprzek ściany decha podpierająca nadproże), nadciął ścianę z obu stron w miejscu przyszłych drzwi i rozebrał ten kawałek ściany bez nadmiernego kucia w pobliżu pozostającej części ścianki - raczej rozwiercać, niż walić młotem wyburzeniowym...
No, a potem wstawił ościeżnicę w nowym miejscu, zamurował stary otwór (po 2-3 dniach wyrzucił żerdzie), na noc założył skrzydło i zamknął drzwi icon_smile.gif
Ten ostatni etap możliwy jest do wykonania w jeden dzień.
Napisano
Pozwolenie na budowę, projekt,kierownik robot, papierkowe pozwolenie wspólnoty i na wykonywane prace,itd .
Tu raczej wycinanie mechaniczne pilami trzeba wziąć pod uwagę, żeby nie naruszyć konstrukcji,najlepiej zlecić jakiejś firmie włącznie ze wstawieniem drzwi..

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...