Skocz do zawartości

Przesunięcie drzwi wejściowych do mieszkania [blok]


Recommended Posts

Napisano
Witam szanowni forumowicze!

Czy jest możliwe przesunięcie drzwi wejściowych jak w temacie? Ściana jest długa, a drzwi miały by być przesunięte o swoją szerokość. Ze zgodą wspólnoty nie ma problemu. Jesteśmy po rozmowach i oni nie widzą problemu. Jeżeli w ścianie nie ma otworów wentylacji, ciągów wodnych , gazu itp, a dajmy na to ściana nie jest "nośna", to czy możemy to zrobić? Chcemy z przedpokoju zrobić pokój dla dziecka ponieważ mamy M1, ale bez przesunięcia drzwi to nie wyjdzie.

Bardzo proszę o jakiekolwiek info, ponieważ od tego wiele zależy.
Po południu dodam fotki jak to wygląda od strony mieszkania jak i na zewnątrz.
Napisano
Czekamy na fotki i jakiś szkic/plan mieszkania icon_smile.gif
Napisano
Plany i szkice już mam gotowe jak wrócę z pracy, to wszystko zamieszczam. Troszkę się zmartwiliśmy, ponieważ ktoś stwierdził, że zewnętrzne drzwi to mogę max 10cm przesunąć. Stwierdzenie padło bez oglądania i zapoznania się z tematem więc mamy z żoną i córeczką jeszcze jakieś nadzieje. Pozdrawiam
Napisano (edytowany)
Witam ponownie

Zamieszczam fotki

Odwiedź moją stronę

Na fotce z planami [trzecia od góry] na niebiesko zaznaczyłem ścianę na której są drzwi, a na czerwono obręb całego mieszkania. Jest to wycinek z pliku nr 12, który jako cały w pdf jest w załącznikach. Dodam jako lai,k że znajomy przewiercił w jednym miejscu tą ścianę na przelot wiertarką bez udaru [w ramach testu chałupniczego czy to jest ściana nośna] Stwierdził, że to "pumeks". Cokolwiek to znaczy.

W załącznikach dokumentacja od developera.

Pozdrawiam

01.pdf

05.pdf

06.pdf

8.pdf

10.pdf

12.pdf

34.pdf

36.pdf

Edytowano przez blobbudowniczy (zobacz historię edycji)
Napisano
U mnie otworzyły się te z nr 36, 34 i 10...
Reszta się "kręci" od parunastu minut icon_confused.gif
Napisano
Nie wiem co jest na pozostałych pdf'ach, ale wydaje mi się, że nawet jeśli jest to nośna ściana ( a może nawet lepiej byłoby, gdyby była nośna...), to - po sprawdzeniu, czy nie rozpruję elektryki - wstawiłbym nadproże (ceownik o długości ok 3 m, nad istniejącymi i przyszłymi otworami drzwiowymi od strony korytarza, również ceownik od mieszkania (pozostawiając ściankę/słupek w przedpokoju), skręcił oba w kilku miejscach, zabetonował i parę dni odczekał).

DSC01446.jpg



Potem podlewarowałbym nadproże istniejących drzwi (żerdź na korytarzu, żerdź w przedpokoju, w poprzek ściany decha podpierająca nadproże), nadciął ścianę z obu stron w miejscu przyszłych drzwi i rozebrał ten kawałek ściany bez nadmiernego kucia w pobliżu pozostającej części ścianki - raczej rozwiercać, niż walić młotem wyburzeniowym...
No, a potem wstawił ościeżnicę w nowym miejscu, zamurował stary otwór (po 2-3 dniach wyrzucił żerdzie), na noc założył skrzydło i zamknął drzwi icon_smile.gif
Ten ostatni etap możliwy jest do wykonania w jeden dzień.
Napisano
Pozwolenie na budowę, projekt,kierownik robot, papierkowe pozwolenie wspólnoty i na wykonywane prace,itd .
Tu raczej wycinanie mechaniczne pilami trzeba wziąć pod uwagę, żeby nie naruszyć konstrukcji,najlepiej zlecić jakiejś firmie włącznie ze wstawieniem drzwi..

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim! Jako przedstawiciel firmy matego.pl, chciałbym zaprosić Was do zapoznania się z naszą ofertą wynajmu i sprzedaży tymczasowych płyt drogowych z tworzywa sztucznego – idealnych do utwardzania dróg dojazdowych, placów budowy, parkingów tymczasowych czy zabezpieczania gruntu w trudnych warunkach. Dlaczego warto postawić na płyty z tworzywa zamiast tradycyjnych betonowych? ✅ Niższy koszt zakupu i wynajmu – nasze rozwiązania są znacznie bardziej ekonomiczne już na starcie. ✅ Tani transport – na jednego TIR-a wchodzi aż 400 sztuk naszych płyt, gdzie dla porównania betonowych tylko około 15 sztuk. ✅ Błyskawiczny montaż – bez potrzeby użycia ciężkiego sprzętu czy HDS-u. Wystarczy 1–2 osoby, żeby szybko i sprawnie ułożyć drogę tymczasową. ✅ Lekkość i poręczność – nasze płyty ważą od 25 kg do 49 kg, więc są łatwe do przenoszenia nawet w pojedynkę. ✅ Wysoka wytrzymałość – w zależności od modelu, płyty wytrzymują nawet do 80 ton obciążenia, więc spokojnie radzą sobie z ruchem ciężkiego sprzętu budowlanego czy samochodów dostawczych.   Oferujemy zarówno sprzedaż, jak i wynajem – z dostawą na terenie całej Polski. Szczegóły i kontakt znajdziecie na naszej stronie: www.matego.pl Jeśli macie pytania – śmiało, chętnie doradzę!
    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...