Skocz do zawartości

Jaka podbudowa pod plac manewrowy


Recommended Posts

Napisano
Chcielibyśmy na wiosnę wyłożyć lub wylać nową nawierzchnię na plac manewrowy na którym przechowywany jest towar, elementy budowlane, stoją auta itd.
Plac o powierzchni 0,5 ha. Obecnie wysypany jest tam zwykły żwirek, ale jest to rozwiązanie tymczasowe (robią się koleiny i kałuże - szczególnie teraz, podczas roztopów). Po placu będą jeździły 2 wózki widłowe. Jaką stabilizację polecacie?
Napisano
Przede wszystkim to sam musisz wiedzieć jaki tonaż będzie się po tym placu przemieszczał i z jaka częstotliwością bo to jest główny wyznacznik jaka ma być podbudowa i nawierzchnia.
Napisano
Żwir to kiepskie rozwiązanie. Po pierwszym deszczu przy jakimś cięższym aucie, będziesz potrzebował koparki do wyrównania terenu.
Lekkie jak lekkie, ale duże i ciężkie auta, gdy zaczną kręcic po takim terenie, to szybko porobią się "góry i doliny".

Musiałbyś wybrać dobrych kilkadziesiąt cm ziemi, w to miejsce odpowiedni podkład - kruszywa i podsypki. I dopiero na to kostka lub asfat. Wtedy będzie się to dobrze trzymało. I niech to zrobi jakaś firma, aby gwarancja była przez minimum 2 lata.
Napisano
Chłopie, nie kombinuj może, może. Jak chcesz już na siłę robić to sam to jak już wspomniałem, najpierw odpowiedz sobie jaki tonaż będzie po tym placu jeździł i z jaka częstotliwością a potem popytaj po okolicznych firmach ile by to kosztowało.
Chcesz szybko to kup płyty betonowe i wyłóż ten plac nimi.
Napisano
Płyty betonowe to średni pomysł. One wybrzuszają się w miejscach łączeń. Jazda po nich autem, to karkołomna sprawa. Ich jedyną zaletą jest to, że są stosunkowo tanie.
Podjazdy pod rampy robi się z podłoża, kruszywa na kilkadziesiąt cm w głąb. Zależy jeszcze od gruntu.
Co do podsypki, to możesz zastosować takie kruszywo http://cemexbeton.pl/produkty-standardowe/...acje-i-podsypki
Jest ono stosowane zarówno pod kostkę czy asfalt.
Gdybym miał coś sugerować, to 0-31 jest lepszą opcją, bo drobna frakcja i dobrze klinuje. Robi się niemal beton z tego (prawie beton). .
Napisano
Koszta mogą dojść nawet do 50 zł za 1 m kw.
Zależy od specyfikacji terenu. Bo jak jest podmokły, to należałoby więcej zastosować.
Coś takiego jak na zdjęciu też będzie okey - ale i tak należałoby przygotować podłoże.
Napisano
Cytat

Płyty betonowe to średni pomysł. One wybrzuszają się w miejscach łączeń. Jazda po nich autem, to karkołomna sprawa. Ich jedyną zaletą jest to, że są stosunkowo tanie.
Podjazdy pod rampy robi się z podłoża, kruszywa na kilkadziesiąt cm w głąb. Zależy jeszcze od gruntu.
Co do podsypki, to możesz zastosować takie kruszywo http://cemexbeton.pl/produkty-standardowe/...acje-i-podsypki
Jest ono stosowane zarówno pod kostkę czy asfalt.
Gdybym miał coś sugerować, to 0-31 jest lepszą opcją, bo drobna frakcja i dobrze klinuje. Robi się niemal beton z tego (prawie beton). .



Płyty betonowe nie muszą się tak wybrzuszać, jeśli zastosuje się właśnie odpowiednią podbudowę, same płyty o odpowiedniej grubości oraz przeprowadzi się dobre fugowanie. Bynajmniej nie twierdzę, że zjawiska da się uniknąć całkowicie, można jednak w dużym stopniu wyeliminować.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...