Skocz do zawartości

Wykorzystanie starej wełny


Recommended Posts

Napisano
Witam. Przez wyszukiwarkę nie znalazłem odpowiedzi - jeśli takowa była to proszę o przepięcie.
Jestem w trakcie remontu starego domu - m.in. podniesienie poddasza. Chcę ponownie wykorzystać wełnę mineralną, którą było ono dotychczas ocieplone (ok. 12 lat temu - nie wiem jakie parametry). Nie wystarczy jej na całość połaci więc planuję dokupienie czegoś o wysokich parametrach.
Pytanie brzmi czy starą wełnę ułożyć między nowymi krokwiami (18 cm) docieplając połać dachową nad nieogrzewanym strychem, czy może lepiej w ruszcie g-k nad podwieszanym sufitem, a wówczas nową wełnę między krokwie "strychowe".
Wydaje mi się, że 2 rozwiązanie jest lepsze ponieważ przy lepszych parametrach nowej wełny osiągnie się większy zysk(mniejsze przenikanie ciepła) na pierwszej - zewnętrznej przegrodzie.
Będę wdzięczny za wszelkie uwagi, podpowiedzi, porady, sugestie.
Napisano
W przypadku nieogrzewanego strychu ocieplenie połaci dachowej pełni jedynie funkcję ochrony przed nadmiernym nagrzewaniem się poddasza w okresie letnim.

Główną izolację termiczną powinna zapewniać warstwa ciepłochronna ułożona na suficie pomieszczeń ogrzewanych. Trzeba też zapewnić przewiew na strychu zapobiegający utworzeniu się gorącej poduszki powietrznej w lecie i kondensacji pary wodnej w zimie. Nową wełnę trzeba więc ułożyć na suficie, a starą wykorzystać do izolacji połaci dachowej.
Napisano
Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź.
Mam jeszcze pytanko - jak najlepiej zrealizować to przewietrzanie strychu. Mam wyłaz dachowy z możliwością rozszczelnienia. Czy wystarczyłoby np. zrobić przebicie w ścianie? A jeśli tak to prosty kanał czy ZETKA. A może coś innego?
Napisano
Na temat wentylacji samego ocieplenia coś tam czytałem. Natomiast użytkownik "Budujemy Dom - budownictwo i instalacje" pisał o wentylacji strychu - a na to nie mam pomysłu (lub nie wiem czy moje są właściwe - przebicie wentylacji przez ścianę - ZETKĄ lub tylko rura.
U mnie jest położona na krokwiach a pod łatami membrana paro przepuszczalna. Pytanie jest czy w tym przypadku wełnę układać na styku z membraną czy jednak lepiej zostawić 2 - 3 cm szczelinę?
Napisano
Cytat

Inny wariant to otwory w ściankach kolankowych i wywietrznik dachowy.


U mnie strych będzie posiadał tylko "ściany" skośne - połać dachowa, oraz 2 ściany szczytowe, więc pozostaje pierwsze rozwiązanie.

Jeszcze mam taką wątpliwość: nie jestem pewien ponieważ nie sprawdziłem przed przykryciem blachą, ale wydaje mi się, że bezpośrednio na membranę paro-przepuszczalną, umieszczoną na krokwiach, nabite są łaty w układzie poziomym. Czy taka konstrukcja zapewni odpowiednią wentylację membrany i ucieczkę wilgoci?
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Bardzo dziękuję za fachowe porady wiele mi rozjaśniły. To jeszcze poproszę o pomoc w kwestii tych otworów wentylacyjnych.
Cytat

Strych będzie wentylowany przez otwory w ścianach szczytowych



Planuję wykonać 2 przekucia z rury PCV z kratkami i nie wiem jakiej mają być średnicy ani też jak najlepiej je rozmieścić na ścianie szczytowej (wydaje się że umieszczone centralnie będą szpecić elewację - żółta, a dodatki np. kratki brązowe).
Powierzchnia wentylowanego strychu - ok. 80 m2, kubatura - ok. 80 m3.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...