Skocz do zawartości

Przeciekający zawór od wody


Pionat

Recommended Posts

Napisano
Witam,

w łazience zaczął mi przeciekać zawór od wody.

Pytanie do speców - co z tym zrobić?
Czy jest możliwość wymiany tylko części czy trzeba będzie wymieniać cały zawór? Może jest jakiś alternatywny sposób.
Zawór jest odkręcony w tej chwili na ok. połowę i woda skrapla się mniej więcej co 5 sekund. Zakręcanie go lub mocniejsze odkręcanie powoduje, że woda zaczyna lecieć intensywniej.

DSC01446.jpg

Napisano
Trzeba by zakręcić główny zawór wody i rozkręcić ten zawór.
Tam jest taka gumka, (taki oring) który można było wymienić.

DSC01446.jpg



Warto (łatwiej) jednak byłoby wymienić cały zawór na zwykły zawór kulowy.
Napisano
Cytat

Trzeba by zakręcić główny zawór wody i rozkręcić ten zawór.
Tam jest taka gumka, (taki oring) który można było wymienić.



Nie trzeba. Dokręć dławik, czyli to cuś pod pokrętłem.
Napisano
Tylko zanim dokręcisz ten dławik to dobrze oczyść z farby. Dokręć z wyczuciem oczywiście abyś nie przekręcił.
Jeżeli to nie pomoże to wystarczy wymienić oring pod dławikiem, bo może okazać się że tego oringa już praktycznie nie ma.
A tak poza konkursem to kupując zawór kulowy kupuj go z dławikiem, bo są w sprzedaży też bez dławika.
Napisano
Dzięki za porady. Jak widać instalacja jest wiekowa, sam zawór był ruszany pewnie dziesiątki lat temu i w dodatku ta farba. Macie jeszcze jakieś sugestie czym oczyścić / posmarować ten zawór, aby szło go łatwiej dokręcić / rozkręcić. Przez taki okres czasu wszystko musiało tam mocno do siebie przywrzeć i nie chciałbym przy odkręcaniu rozwalić tej instalacji.
Napisano (edytowany)
Cytat

Macie jeszcze jakieś sugestie czym oczyścić / posmarować ten zawór, aby szło go łatwiej dokręcić / rozkręcić. Przez taki okres czasu wszystko musiało tam mocno do siebie przywrzeć i nie chciałbym przy odkręcaniu rozwalić tej instalacji.



Zwykłym smarem (gwinty, nie gumy). Jeśli odkręcanie/dokręcanie będzie trudne lub nie da efektu, to najlepiej będzie go jednak wymienić na nowy. Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Dzięki za porady. Jak widać instalacja jest wiekowa, sam zawór był ruszany pewnie dziesiątki lat temu i w dodatku ta farba. Macie jeszcze jakieś sugestie czym oczyścić / posmarować ten zawór, aby szło go łatwiej dokręcić / rozkręcić. Przez taki okres czasu wszystko musiało tam mocno do siebie przywrzeć i nie chciałbym przy odkręcaniu rozwalić tej instalacji.


Widać na nim odciśnięty ząb czasu icon_biggrin.gif
Smarem to raczej za dużo nie zwojujesz w tej sytuacji.
Najpierw go oczyść z farby, tak jak już wspomniałem wyżej, potem potraktuj go środkiem odrdzewiająco-smarującym np WD-40 i próbować dokręcić lub odkręcić w zależności od zaistniałej potrzeby.
Jeżeli po takim zabiegu nie ruszy, to spróbuj na gorąco. Podgrzej okolice gwintu za pomocą jakiegoś palnika lub coś podobnego, psiknij po tym na to preparatem i spróbuj dokręcić czy odkręcić, powinno się udać.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...