Skocz do zawartości

Rura okapu w kuchni


Chopak

Recommended Posts

Witam wszystkich.
Mam wielką prośbę o poradę. Jestem na etapie wykańczania mieszkania i zastanawiam się nad koncepcją zamaskowania rury okapowej w kuchni. Okap będzie się znajdował przy oknie, tam gdzie na ścianie wiszą druty do podłączenia płyty grzewczej, natomiast otwór wylotowy na wentylację jest po prawej stronie przy suficie (ten bez kratki). I teraz jak to tematu podejść? Rura musiałaby lecieć górą po obwodzie kuchni. Może jakieś maskowanie sufitem podwieszanym? Ale jak zamaskować otwór wylotowy? Razem z otworem wentylacji grawitacyjnej? Grawitacyjną przedłużyć rurą i zamontować kratkę w płycie G-K? Ktoś ma jakiegoś pomysła? Z góry dziękuję.

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Chyba innej opcji jak obudowanie płyta k-g nie ma.
Jeżeli masz wentylacje grawitacyjna to nie można /nie powinni się podlaczac do niej okapu, ponieważ powstaje ciąg wsteczny( jeżeli cos pomieszalem to ktoś mnie poprawi)
Dlatego tez u mnie będzie okap jako pochlaniacz z racji ze mam wentylacje grawitacyjną i mam tak samo po drugiej stronie pomieszczenia kratkę wentylacyjna.
Link do komentarza
No tak, wolałbym pochłaniacz, ale żona się uparła na rurę icon_smile.gif U mnie do wentylacji grawitacyjnej jest osobny kanał, ten z widoczną na zdjęciu kratką. Pod mechaniczną jest osobny, ten z gołym otworem. Ale płyta gk musiałaby zasłonić oba. Trzeba by było przedłużyć grawitacyjną wewnątrz zabudowy
i przenieść kratkę na płytę gk. Nie wiem czy takie myki są zgodne ze sztuką budowlaną, czy tak można w ogóle zrobić?
Link do komentarza
Cytat

No tak, wolałbym pochłaniacz, ale żona się uparła na rurę icon_smile.gif U mnie do wentylacji grawitacyjnej jest osobny kanał, ten z widoczną na zdjęciu kratką. Pod mechaniczną jest osobny, ten z gołym otworem. Ale płyta gk musiałaby zasłonić oba. Trzeba by było przedłużyć grawitacyjną wewnątrz zabudowy
i przenieść kratkę na płytę gk. Nie wiem czy takie myki są zgodne ze sztuką budowlaną, czy tak można w ogóle zrobić?



Można. Dasz otwór z kratką w podwieszonym suficie i przedłużysz kawałkiem rury do tego otworu gdzie teraz jest kratka. A rurę od okapu poprowadź na wprost w przestrzeni międzysufitowej, wyginanie jej po ścianie jest zbędne.
Link do komentarza
Tiaaaa.

Przepisy zabraniają aby w jednym pomieszczeniu była wentylacja grawitacyjna i mechaniczna - a okap wyciągowy wentylacja mechaniczną jest.

Konieczne będzie założenie na kratce wentylacji grawitacyjnej, klapy/zaworu zwrotnego - co spełni wymogi dla wentylacji hybrydowej dla tego pomieszczenia.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...