Skocz do zawartości

Saunier Dival


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam ma kocioł firmy Saunier Divala wprowadziełm się do nowego domu 3 tygodnie temu, od dwóch tygodni
systematycznie utrzymujemy temperaturę w domu miedzy 18 a 20 stopni, dodatkowo na kuchnie, łazienke i wiatrołap
mam podłogowe. Temperatura podłogi w pomieszczaniach z podłogowym grzaniem była cały czas zimna,
na początku myślałem że po prostu, jest za tak bardzo zimna i nie ogrzewana wcześniej że trzeba czekać to czekałem dwa tygodnie icon_biggrin.gif
, potem zaczołem myśleć że okresy godzinowe grzania są zbyt krótkie aby uzyskać efekt ciepłej podłogi, wezwałem więc mojego hydraulika
aby mi objaśnił co robe nie tak. Hydro kazał mi zakręcić wszystkie termostaty
na grzejnikach na poziom 1 czyli 12 stopni bodajże, a zawór mieszający ATM 331 ustawić na 6-7 , pompa zaczęła piszczeć,
krótka refleksja mojego hydraulika czemu piszczy no nic kazał zostawić, i powiedział max 8
godzin będzie ciepło. Po 24 godzinach dzwonie do hydra mówiąc ze nic podłogi zimne a termostaty
dalej na poziom 1. Temperatura w pomieszeszczeniach w między czasie spadła na 17,
bezprzewodowa baza z wyświetlaczem pokazuje ustawienie temperatury na 21 a pomieszczenie ma temp. 17, a pompa w piecu dalej wyje.
Hydrek stwierdził że trzeba dać dodatkową pompe na wyjściu z pieca do podłogówki, + sterownik do pompy z czujką
umieszczoną na wyjściu z pieca ,a zawór mieszający ATM 331 dać na poziom 7 (maxymalne mieszanie), - po 24 h podłogi dalej zimne a pompa w piecu wyje.
Usiadłem sam do tematu skręciłem ATM 331 na poziom 1 zamykając mieszanie zwrotne z podłogowej
puszczając pełny dopływ gorącej wody, (POMPA W PIECU NIE WYJE - JEST CICHUTKO) ,
temperatura wychodzą z pieca 75 stopni, na konektorze wchodzącym w rurki do podłogówki jest taka sama temperatura
coś koło 70-75 stopni, podłoga zaczyna być strefowo już ciepła po upływie 45-60 minutach.
Mimo że na zaworze mieszającym ATM 331 pisze niby przedział temperatury jest od 20 do 43 C, to
jestem pewny ze idzie znacznie wyżej niż 43 stopnie bo bym chwyicił w rękę, i było by ok a temperatura rurek
wchodzących w podłogówkę po prostu bardzo parzyła.
Otwierając zawór mieszający aby chłodniejsza powrotowa woda mieszała się z w połowie z temperaturą wychodzącą
z pieca powiedzmy poziom 3-4 temperatura wody wchodzącej w rurkach w podłogę zaczyna spadać, ale pompa znowu trochę piszczy.
Nie rozumiem dlaczego tak się dzieje jak dam pełne mieszanie - zawór otwarty na 7 piszczy i nie grzeje jak dam pełny zamknięty zawór na 1 to jest cisza i zaczyna bardzo mocno grzać
ale idzie 75 C to chyba dużo za dużo stopni, a jak dam w połowie poziom mieszacza 3-4 , to temp. wody jest ok 40 stopni, pompa piszczy może nie tak dokuczliwie ale piszczy.
No to się rozpisałem hehe no ale może ktoś coś mi odpowie.
Jak to ma być w końcu ustawione a może nie niema być drugiej pompy może wystarczy jedna z pieca, pozatym mam sterowanie na piecu plus minus na główne ogrzewanie ale klikając na nie podczas pracy jak jest np. 75 stopni to po wciśnięciu - pokazuje się jakieś H o komunikat czy jakoś tak i nie mogę sterowac tempreaturą wychodącą, a chyba od czegoś są te przyciski. Pozatym nie ważne jaka jest temperatura na piecu te przyciski nie działają i tak samo jest z przyciskami od ciepłej wody, jedynie gdzie mogę ustawić jaka ma być ciepła woda to na tej bezprzewodowej bazie. Edytowano przez El1m1N4toR (zobacz historię edycji)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Pompę masz przed zaworem mieszającym zapewne na zasilaniu - jak nastawiasz zimniejszą temperaturę podłogi ro zawór kryzuje dopływ zasilania i jedocześnie zamyka obieg w układzie- wtedy pompa zaczyna wyć. Zainstaluj 2 pompę za zaworem mieszającym - wtedy pomimo kryzowania ciepłej zawór będzie podciągał zimną z powrotu i będzie wszystko ok. 2 sterownik jest niepotrzebny .

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...