Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam, mam pytanie czy gładź zastosowana w łazience powinna mieć jakieś specjalne właściwości, czy można zastosować dowolną? I jeszcze jedno pytanie: Ile czasu musi upłynąć od położenie tynków do zaciągania gładzi w łazience, chodzi mi o specyfikę pomieszczeń mokrych.
Z góry dziękuję za pomoc.
Wojtek
Link do komentarza
Cytat

Witam, mam pytanie czy gładź zastosowana w łazience powinna mieć jakieś specjalne właściwości, czy można zastosować dowolną? I jeszcze jedno pytanie: Ile czasu musi upłynąć od położenie tynków do zaciągania gładzi w łazience, chodzi mi o specyfikę pomieszczeń mokrych.
Z góry dziękuję za pomoc.
Wojtek



Witam,

W łazience występują miejsca o różnym narażeniu na zmoczenie wodą. Na początku musimy zastanowić się gdzie chcemy położyć płytki ceramiczne a gdzie zostawić powierzchnię pod malowanie. Oczywiście na powierzchniach, które później będą malowane można użyć gładzi. Ze względu na to, że pomieszczenie łazienki jest pomieszczeniem mokrym należy w nim używać tynków cementowo-wapiennych firmy. Na takim tynku można zastosować gładzie cementowe, np. AT 317 (szarą) lub AT 318 (białą). Materiały te są odporne na działanie wilgoci i wody.

W nazwiązaniu do gładzi AT 317 - ewentualne prace malarskie można rozpocząć po całkowitym wyschnięciu gładzi (3-14 dni w zależności od grubości gładzi i warunków termiczno-wilgotnościowych).
Natomiast drugą warstwę można nakładać po upływie około 0,5-24 godzin (w zależności od chłonności podłoża, warunków atmosferycznych oraz przyjętego sposobu obróbki). Bezpośrednio po nałożeniu, wygładzać powierzchnię przy użyciu pacy stalowej. Edytowano przez Eksperci Alpol Gips (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Witam,

W łazience występują miejsca o różnym narażeniu na zmoczenie wodą. Na początku musimy zastanowić się gdzie chcemy położyć płytki ceramiczne a gdzie zostawić powierzchnię pod malowanie. Oczywiście na powierzchniach, które później będą malowane można użyć gładzi. Ze względu na to, że pomieszczenie łazienki jest pomieszczeniem mokrym należy w nim używać tynków cementowo-wapiennych firmy. Na takim tynku można zastosować gładzie cementowe, np. AT 317 (szarą) lub AT 318 (białą). Materiały te są odporne na działanie wilgoci i wody.

W nazwiązaniu do gładzi AT 317 - ewentualne prace malarskie można rozpocząć po całkowitym wyschnięciu gładzi (3-14 dni w zależności od grubości gładzi i warunków termiczno-wilgotnościowych).
Natomiast drugą warstwę można nakładać po upływie około 0,5-24 godzin (w zależności od chłonności podłoża, warunków atmosferycznych oraz przyjętego sposobu obróbki). Bezpośrednio po nałożeniu, wygładzać powierzchnię przy użyciu pacy stalowej.



Dziękuję bardzo za odpowiedź
W
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
Cytat

Dodam jeszcze, że alternatywą może być tzw. sucha zabudowa i płyty przeznaczone do pomieszczeń o podwyższonej wilgotności.

Potem oczywiście wracamy do II części wypowiedzi - czyli do malowania.



Tak podpytam, te płyty można jakoś odróżnić od typowych g-k??? A na te płyty i tak potem chyba trzeba dać tynk czy inną okładzinę i "kółko się zamyka". Dobrze rozumuję??
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Cytat

Tak podpytam, te płyty można jakoś odróżnić od typowych g-k??? A na te płyty i tak potem chyba trzeba dać tynk czy inną okładzinę i "kółko się zamyka". Dobrze rozumuję??



Kółko się zamyka bo łazienkę wykończyć musimy czymś estetycznym ale mamy gwarancje, że płyta nie "rozmoknie". Samo słowo "rozmoknie" jest na wyrost.
Jeżeli taka płytę pomalujemy farbami przeznaczonymi do pomieszczeń o zwiększonej wilgotności, również mamy gwarancję, ze podłoże będzie stabilne i nic nam nie poodłazi po miesiącu/kwartale/półroczu.

Płyty takie możemy poznać np po zielonym kolorze i specjalnym nadruku - np. GKBI.
Dedykowane sa do pomieszczeń wilgotnych, tj: łazienek, kabin prysznicowych zarówno w mieszkaniach jak i budynkach użyteczności publicznej.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...