Skocz do zawartości

Pompa powietrze -woda PLUS pompa grunt-woda czy można połączyć grzanie i schładzanie


przemooo33

Recommended Posts

Napisano
Witam ,

poki co nie mam ,informacji na temat jak ma wyglądać kotłownia z pompą ciepła ,ale muszę teraz szybko już zadziałać.

Posadzki anhydrytowe wylane teraz ,żeby cokolwiek dalej robić wiadomo ,trzeba je wygrzać –wszędzie jest ogrzewanie podłogowe
Poki co nie ma na razie środków na docelową gruntową pompę ciepła dlatego moje dzialanie poszlo w inna stronę .

Chciałbym poki co kupić pompę ciepła powietrze –woda ( łatwa instalacja i koszt do przeżycia na chwilę obecną )

Założenie jest takie ,że na chwilę obecną chciałbym ją podłączyć do podłogówki około 320 m 2 (góra i dół ) ale nie chcę uzyskać
w domu nie wiadomo jakiej temperatury ( zaczynam dopiero ocieplenie poddasza ) więc to i tak nie będzie mozliwe poki co ,ale
chodzi o to ,żeby wygrzała się podłoga ,żeby przez zimę mozna było coś kłaśc panele ,terakotę itd .W miare czasu poddasze będzie ocieplane więc straty ciepła będą też mniejsze i pewnie pompa będzie też pracowała nie na pełnych obrotach .

Ta pompa ma potem służyć w układzie jako pompa która w lecie
Bedzie chłodziła podłogi i ewentualnie grzała c.w.u .
Ze wzgledu na koszty myślę o pompie :

Meeting Powietrze Woda 7kW 230V
http://www.pompymeeting.pl/oferta/pompy-po...eeting-7kw-230v

lub
Meeting Powietrze Woda 12kW 230V
http://www.pompymeeting.pl/oferta/pompy-po...eting-12kw-230v

Cena za tego typu pompy wydaje się być bardzo dobra – trochę rozeznałem temat pompy docelowej gruntowej –np niebe około 30 tys
Dlatego ta wydaje mi sie ok –a ze potem ją wykorzystam to pytanie czy to dobry pomysł ? Prąd teraz będzie dla mnie kosztem bo budowlany :(

Docelowo pompa gruntowa grzeje jesien/zima podlogowke i c.w.u
Potem dolne zrodlo odpoczywa i c.w.u i w lecie w razie potrzeby schladza pompa powietrze –woda

Pytania –czy dobrze ,,kombinuję „ ,czy to ma jakis sens

Jaką dobrać moc pompy teraz powietrze-woda ?

Czy to ma być pompa pracująca w układzie wodnym czym solankowym –czy glikolowym ? Nie wiem o co w tym chodzi jeszzce do końca .

Czy ta firma Meeting z Chin ( jak wszystko zresztą ) jest w miarę dobra ?

Nie stać mnie na chwilę obecną na pompę docelową gruntową ( otwiertyu sa już zrobione wszystko doprowadzone do pomieszcenia technicznego –tylko kupić pompę )

Ale nie mogę stanąć z dalszymi pracami więc wydatek 5-8 tys
Duży ale docelowo przydatny bedzie ?

Nie wiem jak lepiej ten problém rozwiązać ,czy ktoś może i doradzić ?

Wdzięczny będe ogromnie
Napisano
Po pierwsze, te pompy nie wzbudzają mojego zaufania. Z konkretnych powodów, po sprawdzeniu danych na stronie dla modelu 12 kW.
Moc 12 kW ma ona dla powietrza zewnętrznego +20°C. Dla -10°C i temperatury wody 40°C ma mieć moc 5 kW. Może to pompa raczej do ogrzewania wody w basenie?
Ma działać ponoć do -15°C, ale dane są tylko dla -10°C. I dane są wewnetrznie sprzeczne.
Wg jednego wykresu moc dla -10/40°C wynosi 5 kW.
COP dla tych samych warunków -10/40°C wynosi około 2,2. Dla nominalnej mocy elektrycznej powinno to dawać 6,6 kW mocy grzewczej. Dlaczego jest inaczej?
Powtarzam, informacje o tej pompie nie wzbudzaja zaufania.

Jeżeli chodzi tylko o tymczasowe ogrzewanie i wygrznie wylwki poddłogowej kup lepiej beczkę, przynajmniej ze 3 grzałki do niej (takie jak do zasobników c.w.u.), pompę obiegową, prosty sterownik do nadzorowania pompy. Grzałki będą podgrzewać wodę w beczce, pompa przetłoczy tę wodę do rurek ogrzewania podłogowego.
Droższza opcja to kocioł elektryczny. Lub oczywiście jakikolwiek inny kocioł, który wchodzi w grę.
Napisano (edytowany)
Moim zdaniem - dla celów jakie określił i przy takiej cenie zakupu - warto.

Myślę, że te PCi są dedykowane do pracy w przejściowych okresach grzewczych jako ogrzewanie powierzchni + ogrzewanie CWU, w tym po sezonie grzewczym.

dopisałem:

Trochę bardziej nowoczesną (inwerter) i z kraju o zimnym klimacie jest PCi P/P JULA np. https://www.jula.pl/catalog/artykuly-budowl...ze-woda-416086/
Jest też tam kilka innych - wybór niezły. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
przemoo33 - na twoim miejscu nie upierałbym się przy gruntówce, szczególnie NIBE - przede wszystkim ze względu na cenę.

Dużo ludzi montuje i sobie chwali T-CAP Panasonica. komplet na gotowo wyjdzie dużo taniej, a koszty eksploatacyjne wyjdą niewiele drożej.

Do wygrzewania posadzekwziałbym grzałki, tak jak pisze el-instalator. Szkoda kasy na tego meetinga, tym bardziej że docelowo ma być PC. Meeting jako rozwiązanie na okresy przejściowe i ogrzewanie CWU mialby sens w sytuacji, gdyby w docelowym CO miało być było obsługowe źródło ciepła - np. piec weglowy. W przypadku gdy i tak ma później być PC, nie widzę sensu
Napisano
jeśli jednak zdecyduję się na pompę z firmy Meeting to lepiej którą wybrać 7kW czy 12kW ?
Tak jak wcześniej pisałem potrzebna żeby wygrzać trochę posadzkę a potem może do ogrzewania c.w.u i na pewno w lecie do chłodzenia podłogi -bo skoro już jest podłogówka to chyba trzeba to wykorzystać i nie generować kosztów na klimatyzację osobno ?

Inni producenci pomp ciepła za to samo każą sobie płacić dużo więcej a też przecież w Chinach produkują wszystko.
Dlatego pytam,może ktoś z użytkowania zna te pompy .

I generalnie czy tak mogę połączyć docelowo w jednym układzie takie urządzenia ?



Cytat

przemoo33 - na twoim miejscu nie upierałbym się przy gruntówce, szczególnie NIBE - przede wszystkim ze względu na cenę.

Dużo ludzi montuje i sobie chwali T-CAP Panasonica. komplet na gotowo wyjdzie dużo taniej, a koszty eksploatacyjne wyjdą niewiele drożej.

Do wygrzewania posadzekwziałbym grzałki, tak jak pisze el-instalator. Szkoda kasy na tego meetinga, tym bardziej że docelowo ma być PC. Meeting jako rozwiązanie na okresy przejściowe i ogrzewanie CWU mialby sens w sytuacji, gdyby w docelowym CO miało być było obsługowe źródło ciepła - np. piec weglowy. W przypadku gdy i tak ma później być PC, nie widzę sensu




aaaa - dziękuję za info -ale pamiętaj ,że mam już odwierty zrobione i wszystkie rury doprowadzone do pomieszczenia w którym PC będzie stała .
Nie upieram się nad NIBE -sam nie wiem docelowo co to będzie jakiej firmy pompa gruntowa -ale generalnie one nie są tanie .

Napisano
nie wiedziałem że masz już odwierty.
NIBE to chyba najdroższe gruntówki jakie są na rynku. Osobiście sprawdziłbym ceny wśród polskich producentów (jest kilku prawdziwych) sama PC wyjdzie duuużo taniej niż NIBE
wiem coś o tym
Napisano
Cytat

nie wiedziałem że masz już odwierty.
NIBE to chyba najdroższe gruntówki jakie są na rynku. Osobiście sprawdziłbym ceny wśród polskich producentów (jest kilku prawdziwych) sama PC wyjdzie duuużo taniej niż NIBE
wiem coś o tym



tak nie jest to tania marka,z tego co zgłębiam sprawę ale są jeszcze droższe.Ma natomiast dobre rekomendacje i chyba najdłuższą gwarancję.
Ale to już inny temat icon_smile.gif Czy to moje kombinowanie z dwoma pompami kiedyś docelowo to w ogóle ma sens? I jak to się ma do technicznych spraw -czy powinna być napełniona podłogówka -wodą ? glikolem ? teraz na pewno wodą do wygrzewania . Te i inne pytania - muszę coś postanowić ...
Napisano
Cytat

Moim zdaniem - dla celów jakie określił i przy takiej cenie zakupu - warto.

Myślę, że te PCi są dedykowane do pracy w przejściowych okresach grzewczych jako ogrzewanie powierzchni + ogrzewanie CWU, w tym po sezonie grzewczym.

dopisałem:

Trochę bardziej nowoczesną (inwerter) i z kraju o zimnym klimacie jest PCi P/P JULA np. https://www.jula.pl/catalog/artykuly-budowl...ze-woda-416086/
Jest też tam kilka innych - wybór niezły.




w tej ,,JULCE '' drogie te pompy :(
Generalnie marka Anslut to coś znanego -wcześniej się nie spotkałem jeszcze z tą marką,jeśli to ze Skandynawii pochodzi to raczej jest dobre ,ale ceny już nie są takie dobre :(
A czy generalnie takie połączenie dwóch pomp docelowo ma sens ? i jest to technicznie możliwe ?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...