Skocz do zawartości

Pompa powietrze -woda PLUS pompa grunt-woda czy można połączyć grzanie i schładzanie


przemooo33

Recommended Posts

Witam ,

poki co nie mam ,informacji na temat jak ma wyglądać kotłownia z pompą ciepła ,ale muszę teraz szybko już zadziałać.

Posadzki anhydrytowe wylane teraz ,żeby cokolwiek dalej robić wiadomo ,trzeba je wygrzać –wszędzie jest ogrzewanie podłogowe
Poki co nie ma na razie środków na docelową gruntową pompę ciepła dlatego moje dzialanie poszlo w inna stronę .

Chciałbym poki co kupić pompę ciepła powietrze –woda ( łatwa instalacja i koszt do przeżycia na chwilę obecną )

Założenie jest takie ,że na chwilę obecną chciałbym ją podłączyć do podłogówki około 320 m 2 (góra i dół ) ale nie chcę uzyskać
w domu nie wiadomo jakiej temperatury ( zaczynam dopiero ocieplenie poddasza ) więc to i tak nie będzie mozliwe poki co ,ale
chodzi o to ,żeby wygrzała się podłoga ,żeby przez zimę mozna było coś kłaśc panele ,terakotę itd .W miare czasu poddasze będzie ocieplane więc straty ciepła będą też mniejsze i pewnie pompa będzie też pracowała nie na pełnych obrotach .

Ta pompa ma potem służyć w układzie jako pompa która w lecie
Bedzie chłodziła podłogi i ewentualnie grzała c.w.u .
Ze wzgledu na koszty myślę o pompie :

Meeting Powietrze Woda 7kW 230V
http://www.pompymeeting.pl/oferta/pompy-po...eeting-7kw-230v

lub
Meeting Powietrze Woda 12kW 230V
http://www.pompymeeting.pl/oferta/pompy-po...eting-12kw-230v

Cena za tego typu pompy wydaje się być bardzo dobra – trochę rozeznałem temat pompy docelowej gruntowej –np niebe około 30 tys
Dlatego ta wydaje mi sie ok –a ze potem ją wykorzystam to pytanie czy to dobry pomysł ? Prąd teraz będzie dla mnie kosztem bo budowlany :(

Docelowo pompa gruntowa grzeje jesien/zima podlogowke i c.w.u
Potem dolne zrodlo odpoczywa i c.w.u i w lecie w razie potrzeby schladza pompa powietrze –woda

Pytania –czy dobrze ,,kombinuję „ ,czy to ma jakis sens

Jaką dobrać moc pompy teraz powietrze-woda ?

Czy to ma być pompa pracująca w układzie wodnym czym solankowym –czy glikolowym ? Nie wiem o co w tym chodzi jeszzce do końca .

Czy ta firma Meeting z Chin ( jak wszystko zresztą ) jest w miarę dobra ?

Nie stać mnie na chwilę obecną na pompę docelową gruntową ( otwiertyu sa już zrobione wszystko doprowadzone do pomieszcenia technicznego –tylko kupić pompę )

Ale nie mogę stanąć z dalszymi pracami więc wydatek 5-8 tys
Duży ale docelowo przydatny bedzie ?

Nie wiem jak lepiej ten problém rozwiązać ,czy ktoś może i doradzić ?

Wdzięczny będe ogromnie
Link do komentarza
Po pierwsze, te pompy nie wzbudzają mojego zaufania. Z konkretnych powodów, po sprawdzeniu danych na stronie dla modelu 12 kW.
Moc 12 kW ma ona dla powietrza zewnętrznego +20°C. Dla -10°C i temperatury wody 40°C ma mieć moc 5 kW. Może to pompa raczej do ogrzewania wody w basenie?
Ma działać ponoć do -15°C, ale dane są tylko dla -10°C. I dane są wewnetrznie sprzeczne.
Wg jednego wykresu moc dla -10/40°C wynosi 5 kW.
COP dla tych samych warunków -10/40°C wynosi około 2,2. Dla nominalnej mocy elektrycznej powinno to dawać 6,6 kW mocy grzewczej. Dlaczego jest inaczej?
Powtarzam, informacje o tej pompie nie wzbudzaja zaufania.

Jeżeli chodzi tylko o tymczasowe ogrzewanie i wygrznie wylwki poddłogowej kup lepiej beczkę, przynajmniej ze 3 grzałki do niej (takie jak do zasobników c.w.u.), pompę obiegową, prosty sterownik do nadzorowania pompy. Grzałki będą podgrzewać wodę w beczce, pompa przetłoczy tę wodę do rurek ogrzewania podłogowego.
Droższza opcja to kocioł elektryczny. Lub oczywiście jakikolwiek inny kocioł, który wchodzi w grę.
Link do komentarza
Moim zdaniem - dla celów jakie określił i przy takiej cenie zakupu - warto.

Myślę, że te PCi są dedykowane do pracy w przejściowych okresach grzewczych jako ogrzewanie powierzchni + ogrzewanie CWU, w tym po sezonie grzewczym.

dopisałem:

Trochę bardziej nowoczesną (inwerter) i z kraju o zimnym klimacie jest PCi P/P JULA np. https://www.jula.pl/catalog/artykuly-budowl...ze-woda-416086/
Jest też tam kilka innych - wybór niezły. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
przemoo33 - na twoim miejscu nie upierałbym się przy gruntówce, szczególnie NIBE - przede wszystkim ze względu na cenę.

Dużo ludzi montuje i sobie chwali T-CAP Panasonica. komplet na gotowo wyjdzie dużo taniej, a koszty eksploatacyjne wyjdą niewiele drożej.

Do wygrzewania posadzekwziałbym grzałki, tak jak pisze el-instalator. Szkoda kasy na tego meetinga, tym bardziej że docelowo ma być PC. Meeting jako rozwiązanie na okresy przejściowe i ogrzewanie CWU mialby sens w sytuacji, gdyby w docelowym CO miało być było obsługowe źródło ciepła - np. piec weglowy. W przypadku gdy i tak ma później być PC, nie widzę sensu
Link do komentarza
jeśli jednak zdecyduję się na pompę z firmy Meeting to lepiej którą wybrać 7kW czy 12kW ?
Tak jak wcześniej pisałem potrzebna żeby wygrzać trochę posadzkę a potem może do ogrzewania c.w.u i na pewno w lecie do chłodzenia podłogi -bo skoro już jest podłogówka to chyba trzeba to wykorzystać i nie generować kosztów na klimatyzację osobno ?

Inni producenci pomp ciepła za to samo każą sobie płacić dużo więcej a też przecież w Chinach produkują wszystko.
Dlatego pytam,może ktoś z użytkowania zna te pompy .

I generalnie czy tak mogę połączyć docelowo w jednym układzie takie urządzenia ?



Cytat

przemoo33 - na twoim miejscu nie upierałbym się przy gruntówce, szczególnie NIBE - przede wszystkim ze względu na cenę.

Dużo ludzi montuje i sobie chwali T-CAP Panasonica. komplet na gotowo wyjdzie dużo taniej, a koszty eksploatacyjne wyjdą niewiele drożej.

Do wygrzewania posadzekwziałbym grzałki, tak jak pisze el-instalator. Szkoda kasy na tego meetinga, tym bardziej że docelowo ma być PC. Meeting jako rozwiązanie na okresy przejściowe i ogrzewanie CWU mialby sens w sytuacji, gdyby w docelowym CO miało być było obsługowe źródło ciepła - np. piec weglowy. W przypadku gdy i tak ma później być PC, nie widzę sensu




aaaa - dziękuję za info -ale pamiętaj ,że mam już odwierty zrobione i wszystkie rury doprowadzone do pomieszczenia w którym PC będzie stała .
Nie upieram się nad NIBE -sam nie wiem docelowo co to będzie jakiej firmy pompa gruntowa -ale generalnie one nie są tanie .

Link do komentarza
Cytat

nie wiedziałem że masz już odwierty.
NIBE to chyba najdroższe gruntówki jakie są na rynku. Osobiście sprawdziłbym ceny wśród polskich producentów (jest kilku prawdziwych) sama PC wyjdzie duuużo taniej niż NIBE
wiem coś o tym



tak nie jest to tania marka,z tego co zgłębiam sprawę ale są jeszcze droższe.Ma natomiast dobre rekomendacje i chyba najdłuższą gwarancję.
Ale to już inny temat icon_smile.gif Czy to moje kombinowanie z dwoma pompami kiedyś docelowo to w ogóle ma sens? I jak to się ma do technicznych spraw -czy powinna być napełniona podłogówka -wodą ? glikolem ? teraz na pewno wodą do wygrzewania . Te i inne pytania - muszę coś postanowić ...
Link do komentarza
Cytat

Moim zdaniem - dla celów jakie określił i przy takiej cenie zakupu - warto.

Myślę, że te PCi są dedykowane do pracy w przejściowych okresach grzewczych jako ogrzewanie powierzchni + ogrzewanie CWU, w tym po sezonie grzewczym.

dopisałem:

Trochę bardziej nowoczesną (inwerter) i z kraju o zimnym klimacie jest PCi P/P JULA np. https://www.jula.pl/catalog/artykuly-budowl...ze-woda-416086/
Jest też tam kilka innych - wybór niezły.




w tej ,,JULCE '' drogie te pompy :(
Generalnie marka Anslut to coś znanego -wcześniej się nie spotkałem jeszcze z tą marką,jeśli to ze Skandynawii pochodzi to raczej jest dobre ,ale ceny już nie są takie dobre :(
A czy generalnie takie połączenie dwóch pomp docelowo ma sens ? i jest to technicznie możliwe ?

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Da się nawet w warstwie docieplenia. Nie mam teraz czasu szukać, ale kiedyś to widziałem. Poza tym istnieją okna "wysuwane" poza linię ściany, umożliwiające obserwację obszaru 180 stopni. Wiele obiektów ma takie okna, hotele szczególnie.  
    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...