Skocz do zawartości

Poddasze ocieplenie i wentylacja


przemooo33

Recommended Posts

Napisano

Witam ,

Wylewki zrobione ,teraz czas na ocieplenie poddasza i kilka znaków zapytania

Czy ktoś może potwierdzić czy ten sposób/wariant jest dobry

Zacznę od góry

Dachówka ceramiczna
Łaty i kontrłaty
Tyvek Supro z taśmą- wysokoparoprzepuszczalna membrana dachowa 

Pełne deskowanie –odstępy miedzy deskami 1 cm
I teraz moje kolejne działanie czy dobre / logiczne ?
Do desek miedzy krokwiami chcę przymocować na calej długości peszle plastikowe ( srednica takiego peszla to 2 -2,2 cm ) czyli szcelina wentylacyjna będzie miała tą wartośc 2 cm , dalej wełna szklana między krokwie 15 cm lambda 0,035 (nie podaje producenta bo to nie ma nic do rzeczy aczkolwiek jest konkretnie już wybrany )
Dalej druga warstwa – wełna 15 cm czy 10 cm –tego nie wiem właśnie –lambda wełny 0,033 ( teraz pewnie każdy już wie jaki producent) priorytetem dla mnie jest ciepłe poddasze,więc pomimo zmniejszenia przestrzeni życiowej przez zastosowanie 15 cm wełny jako drugiej warstwy tak zrobię ,chyba ,że 10cm wystarczy w zupełności ?
Dalej żółta folia paroizolacyjna 0,2mm - namawiają mnie na folie z ekranem lub na folie system inteligentnej paraizolacji gdzie moim zdaniem to nie ma żadnego znaczenia w moim wypadku –raz nie wierzę w skuteczne odbijanie promieniowania a inteligentna paraizolacja pewnie w jakiś sposób działa ale raz ,że bardzo drogi system dwa przy pełnym deskowaniu chyba nie do końca się sprawdzi I jest to potrzebne .
Dlatego zdecydowałem się na żółtą folię paroizolacyjną 0,2mm z atestem do tego systemowe taśmy I materiały uszczelniające I powinno być ok .
Na to dwie płyty gipsowo-kartonowe I czy będzie ok ?
Proszę fachowców z tej branży o info czy ta wizja jest dobra ,czy coś powinno się poprawić/zmienić
Najważniejsze pytania dla mnie to :
Czy szczelina wentylacyjna jest konieczna ,jeśli tak to czy 2 cm wystarczy ( krokwia ma 18 cm więc gdyby nie była konieczna szczelina wentylacyjna wtedy wełna 18 cm byłaby użyta )

Przy załozeniu ,że dom ma być energooszczedny czy welny 25 cm czy 30 cm lambdy -0,035 I 0,033

Czy ta folia paroizolacyjna wystarczy czy lepiej jednak zasadniczo użyć tej z ekranem lub tej inteligentnej co to dziala inaczej latem a inaczej zimą ?

Oczywiście ,gdyby były potrzebne jakieś dodatkowe informacje to jestem do dyspozycji .

Bardzo proszę o doradzenie

Z gory dziękuję i pozdrawiam
Przemek
 

Napisano
w pierwszym etapie chodzi o tą szczelinę dylatacyjną - już wiem że musi być bezwzględnie - czy wystarczy 2-2,2 cm ?
Może ktoś doradzić ? Dach deskowany ,żeby to wszystko nie pogniło za kilka lat.
Z drugiej strony im wiekszą zrobię szczelinę tym ciensza wełna między krokwie - dlatego pytam szanownych forumowiczów co mogliby doradzić ?icon_smile.gif
Napisano
Poszycie "folia na deskowaniu" charakteryzuje się niską paroprzepuszczalnością zatem nad termoizolacją musi być utworzona pustka powietrzna, standardowo o grubości 3 cm, a wełna nie powinna w żadnym miejscu dotykać do deskowania. Błędem było ułożenie folii paroprzepuszczalnej na deskowaniu, a nie pod nim i odsunięcie desek poprzez zamocowanie ich na kontrłatach.
Napisano
Witam Panie Cezary ,

dziękuję za konkretną informację - niestety błąd w sztuce popełniony( na tamten czas wszyscy mnie zapewniali ,że tak ma być i firma dekarska i firma od membrany nie sprawdziłem i nie skonsultowałem -moja wina )
Teraz tego już nie mogę poprawić niestety . Czyli szczelina powinna być 3 cm między deską a wełną .Wiem ,że żyłuje ten temat ale chciałbym zapytać czy 2,2 cm taka szczelina też wystarczy ? Pytam dlatego ,że nie za bardzo wierzę sznurkom z których robi się takie szczeliny a ja chcę zrobić w ten sposób ,żeby miedzy krokwie do desek przymocować za pomocą takera peszel plastikowy -on ma około 2cm - 2,2 cm .Czy reszta działań poprawnie zaplanowana ?
Napisano
Eksperymentowanie z peszlem nie będzie dobrym rozwiązaniem - ogranicza cyrkulację powietrza, zmniejsza powierzchnię odparowania. W podobnych sytuacjach mocuje się do boków krokwi folię wysokoparoprzepuszcalną odsuniętą od deskowania. Można wtedy zapewnić wentylację bezpośrednio nad tą folią co znacząco zmniejsza prawdopodobieństwo zawilgocenia konstrukcji dachowej.
Napisano
zaczynam rozumieć albo kompletnie zaczyna mi się mieszać -czyli w odległości około 2,5 -3 cm od góry desek z deskowania dachu do krokwi mocuję na przyklad takerem folię wysokoparoprzepuszczalną czyli taką jak mam już na dachu położoną Tyvek Supro -tak ?

patrząc od góry od strony dachu jeszcze raz będą takie warstwy :
dachówka ceramiczna
łaty i kontrłaty
Tyvek Supro z taśmą- wysokoparoprzepuszczalna membrana dachowa 

Pełne deskowanie –odstępy miedzy deskami 1 cm

teraz między krokwiami w odległości około 2,5-3 cm od czoła deski folia wysokoparoprzepuszczalna
następnie wełna między krokwiami do wysokości krokwi
dalej druga warstwa wełny na zakładkę
na to żółta folia paroizolacyjna 0,2mm
na to płyty gk

czy tak to ma być w tym przypadku ? taka kolejność jest poprawna ?
Proszę o odpowiedz .




Napisano (edytowany)
Witam serdecznie Panie Cezary,
tak na gorąco wczoraj,, patentowałem '' szczelinę miedzy deskowaniem a docelowo wełną .
Ze względów wykonawczych ( nie umiem lepiej ) zostanę jednak przy sznurku jako ogranicznik szczeliny,co 10 centymetrów przełożenie sznurka,przymocowanie takerem tapicerskim ,trzyma super i sznurek naprężony jest super.
Pracochłonne i wymaga dużej dokładności ale mam nadziej,że efekt będzie ok.Naprawdę sznurek bardzo dobrze naprężony jest i nie poluzuje się. Zdjęcie nr 1 .Próbowałem także przymocować między krokwie pas membrany mam nadzieję ,że dobrą stroną , ale efekt jest mizerny ,nie jest to naprężone i nie za bardzo umiem to zrobić Zdjecie nr 2 .Panie Cezary czy można pozostać przy sznurze i dokładnym,gęstym zrobieniem tej ,,ściany'' oddzielającej od deskowania.
Proszę o odpowiedz .

Pozdrawiam
Przemek

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez przemooo33 (zobacz historię edycji)
Napisano
Sznurkowanie jest OK, ale nie daje dodatkowej ochrony przed ewentualnymi przeciekami. Membrana nie tą stroną (napisy do dachu), układanie zaczyna się od kalenicy (zakład umożliwiający spływ wody), a do mocowania należy użyć listewek przybijanych do boku krokwi - wtedy bez problemu można ją napiąć owijając wokół krowi do następnego pola.
Napisano
Panie Cezary,

wszystko jasne,rozumiem wszystko ( tam mi się wydaje ) ale skoro się zgodził w moim wariancie na sznurowanie też to może zostanę przy nim -zrobię to solidnie i dokładnie.Dziękuję bardzo za pomoc icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • No wyszło petarda i nic się z tym nie dzieje. 
    • Oto instrukcja krok po kroku, jak skutecznie odszarzyć i odnowić taras drewniany za pomocą Osmo -Gel 6609:     Krok 1: Przygotowanie tarasu Usuń meble ogrodowe i inne przedmioty z tarasu. Zamiataj taras, aby usunąć luźny brud, liście i inne zanieczyszczenia. Dokładnie zwilż powierzchnię wodą – to pomoże żelowi równomiernie wniknąć w drewno. Zabezpiecz metalowe elementy i rośliny – przykryj je np. folią, aby uniknąć uszkodzeń przez preparat. Krok 2: Aplikacja Osmo żel do odszarzania ;6609 Dokładnie wymieszaj preparat przed użyciem. Nałóż żel obficie pędzlem lub szczotką wzdłuż słojów drewna. Żel ma konsystencję zapobiegającą ściekaniu, więc nadaje się również na powierzchnie pionowe. Pozostaw żel na około 20 minut, nie dopuszczając do jego wyschnięcia. W razie potrzeby możesz lekko zwilżyć powierzchnię wodą w trakcie działania. Krok 3: Czyszczenie powierzchni Po upływie 20 minut, wyszoruj powierzchnię szczotką tarasową (np. Osmo szczotka do tarasów) zgodnie z kierunkiem słojów drewna. Dokładnie spłucz wodą, najlepiej z użyciem węża ogrodowego lub myjki niskociśnieniowej. Pozostaw drewno do całkowitego wyschnięcia – minimum 24–48 godzin. Krok 4: Ochrona drewna po odszarzeniu Po wyschnięciu drewna, zabezpiecz taras odpowiednim olejem do drewna Osmo, np.: Osmo Tarasowy Olej Ochronny (dla naturalnego wyglądu) Osmo Olej do tarasów z pigmentem (jeśli chcesz odświeżyć kolor) Aplikuj olej cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem do oleju, zgodnie z instrukcją producenta. Wskazówki dodatkowe: Pracuj w pochmurny, ale suchy dzień – nie stosuj środka w pełnym słońcu ani przed deszczem. Nie rozcieńczaj żelu – produkt jest gotowy do użycia. Wydajność: ok. 10 m² z 1 litra przy jednej aplikacji (w zależności od stopnia poszarzenia). Chcesz, żebym przygotował z tego wersję do druku lub do umieszczenia na stronie/sklepie?
    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...