przemooo33 Napisano 29 października 2015 Udostępnij #1 Napisano 29 października 2015 Witam , Wylewki zrobione ,teraz czas na ocieplenie poddasza i kilka znaków zapytania Czy ktoś może potwierdzić czy ten sposób/wariant jest dobry Zacznę od góry Dachówka ceramiczna Łaty i kontrłaty Tyvek Supro z taśmą- wysokoparoprzepuszczalna membrana dachowa Pełne deskowanie –odstępy miedzy deskami 1 cm I teraz moje kolejne działanie czy dobre / logiczne ? Do desek miedzy krokwiami chcę przymocować na calej długości peszle plastikowe ( srednica takiego peszla to 2 -2,2 cm ) czyli szcelina wentylacyjna będzie miała tą wartośc 2 cm , dalej wełna szklana między krokwie 15 cm lambda 0,035 (nie podaje producenta bo to nie ma nic do rzeczy aczkolwiek jest konkretnie już wybrany ) Dalej druga warstwa – wełna 15 cm czy 10 cm –tego nie wiem właśnie –lambda wełny 0,033 ( teraz pewnie każdy już wie jaki producent) priorytetem dla mnie jest ciepłe poddasze,więc pomimo zmniejszenia przestrzeni życiowej przez zastosowanie 15 cm wełny jako drugiej warstwy tak zrobię ,chyba ,że 10cm wystarczy w zupełności ? Dalej żółta folia paroizolacyjna 0,2mm - namawiają mnie na folie z ekranem lub na folie system inteligentnej paraizolacji gdzie moim zdaniem to nie ma żadnego znaczenia w moim wypadku –raz nie wierzę w skuteczne odbijanie promieniowania a inteligentna paraizolacja pewnie w jakiś sposób działa ale raz ,że bardzo drogi system dwa przy pełnym deskowaniu chyba nie do końca się sprawdzi I jest to potrzebne . Dlatego zdecydowałem się na żółtą folię paroizolacyjną 0,2mm z atestem do tego systemowe taśmy I materiały uszczelniające I powinno być ok . Na to dwie płyty gipsowo-kartonowe I czy będzie ok ? Proszę fachowców z tej branży o info czy ta wizja jest dobra ,czy coś powinno się poprawić/zmienić Najważniejsze pytania dla mnie to : Czy szczelina wentylacyjna jest konieczna ,jeśli tak to czy 2 cm wystarczy ( krokwia ma 18 cm więc gdyby nie była konieczna szczelina wentylacyjna wtedy wełna 18 cm byłaby użyta ) Przy załozeniu ,że dom ma być energooszczedny czy welny 25 cm czy 30 cm lambdy -0,035 I 0,033 Czy ta folia paroizolacyjna wystarczy czy lepiej jednak zasadniczo użyć tej z ekranem lub tej inteligentnej co to dziala inaczej latem a inaczej zimą ? Oczywiście ,gdyby były potrzebne jakieś dodatkowe informacje to jestem do dyspozycji . Bardzo proszę o doradzenie Z gory dziękuję i pozdrawiam Przemek Link do komentarza
przemooo33 Napisano 1 listopada 2015 Autor Udostępnij #2 Napisano 1 listopada 2015 w pierwszym etapie chodzi o tą szczelinę dylatacyjną - już wiem że musi być bezwzględnie - czy wystarczy 2-2,2 cm ? Może ktoś doradzić ? Dach deskowany ,żeby to wszystko nie pogniło za kilka lat. Z drugiej strony im wiekszą zrobię szczelinę tym ciensza wełna między krokwie - dlatego pytam szanownych forumowiczów co mogliby doradzić ? Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 2 listopada 2015 Udostępnij #3 Napisano 2 listopada 2015 Poszycie "folia na deskowaniu" charakteryzuje się niską paroprzepuszczalnością zatem nad termoizolacją musi być utworzona pustka powietrzna, standardowo o grubości 3 cm, a wełna nie powinna w żadnym miejscu dotykać do deskowania. Błędem było ułożenie folii paroprzepuszczalnej na deskowaniu, a nie pod nim i odsunięcie desek poprzez zamocowanie ich na kontrłatach. Link do komentarza
przemooo33 Napisano 2 listopada 2015 Autor Udostępnij #4 Napisano 2 listopada 2015 Witam Panie Cezary ,dziękuję za konkretną informację - niestety błąd w sztuce popełniony( na tamten czas wszyscy mnie zapewniali ,że tak ma być i firma dekarska i firma od membrany nie sprawdziłem i nie skonsultowałem -moja wina ) Teraz tego już nie mogę poprawić niestety . Czyli szczelina powinna być 3 cm między deską a wełną .Wiem ,że żyłuje ten temat ale chciałbym zapytać czy 2,2 cm taka szczelina też wystarczy ? Pytam dlatego ,że nie za bardzo wierzę sznurkom z których robi się takie szczeliny a ja chcę zrobić w ten sposób ,żeby miedzy krokwie do desek przymocować za pomocą takera peszel plastikowy -on ma około 2cm - 2,2 cm .Czy reszta działań poprawnie zaplanowana ? Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 2 listopada 2015 Udostępnij #5 Napisano 2 listopada 2015 Eksperymentowanie z peszlem nie będzie dobrym rozwiązaniem - ogranicza cyrkulację powietrza, zmniejsza powierzchnię odparowania. W podobnych sytuacjach mocuje się do boków krokwi folię wysokoparoprzepuszcalną odsuniętą od deskowania. Można wtedy zapewnić wentylację bezpośrednio nad tą folią co znacząco zmniejsza prawdopodobieństwo zawilgocenia konstrukcji dachowej. Link do komentarza
przemooo33 Napisano 2 listopada 2015 Autor Udostępnij #6 Napisano 2 listopada 2015 zaczynam rozumieć albo kompletnie zaczyna mi się mieszać -czyli w odległości około 2,5 -3 cm od góry desek z deskowania dachu do krokwi mocuję na przyklad takerem folię wysokoparoprzepuszczalną czyli taką jak mam już na dachu położoną Tyvek Supro -tak ? patrząc od góry od strony dachu jeszcze raz będą takie warstwy :dachówka ceramicznałaty i kontrłatyTyvek Supro z taśmą- wysokoparoprzepuszczalna membrana dachowa Pełne deskowanie –odstępy miedzy deskami 1 cm teraz między krokwiami w odległości około 2,5-3 cm od czoła deski folia wysokoparoprzepuszczalna następnie wełna między krokwiami do wysokości krokwi dalej druga warstwa wełny na zakładkę na to żółta folia paroizolacyjna 0,2mmna to płyty gk czy tak to ma być w tym przypadku ? taka kolejność jest poprawna ?Proszę o odpowiedz . Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 2 listopada 2015 Udostępnij #7 Napisano 2 listopada 2015 Dokładnie, tak jak w opisie. Link do komentarza
przemooo33 Napisano 3 listopada 2015 Autor Udostępnij #8 Napisano 3 listopada 2015 (edytowany) Witam serdecznie Panie Cezary,tak na gorąco wczoraj,, patentowałem '' szczelinę miedzy deskowaniem a docelowo wełną .Ze względów wykonawczych ( nie umiem lepiej ) zostanę jednak przy sznurku jako ogranicznik szczeliny,co 10 centymetrów przełożenie sznurka,przymocowanie takerem tapicerskim ,trzyma super i sznurek naprężony jest super.Pracochłonne i wymaga dużej dokładności ale mam nadziej,że efekt będzie ok.Naprawdę sznurek bardzo dobrze naprężony jest i nie poluzuje się. Zdjęcie nr 1 .Próbowałem także przymocować między krokwie pas membrany mam nadzieję ,że dobrą stroną , ale efekt jest mizerny ,nie jest to naprężone i nie za bardzo umiem to zrobić Zdjecie nr 2 .Panie Cezary czy można pozostać przy sznurze i dokładnym,gęstym zrobieniem tej ,,ściany'' oddzielającej od deskowania.Proszę o odpowiedz .Pozdrawiam Przemek Edytowano 3 listopada 2015 przez przemooo33 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 4 listopada 2015 Udostępnij #9 Napisano 4 listopada 2015 Sznurkowanie jest OK, ale nie daje dodatkowej ochrony przed ewentualnymi przeciekami. Membrana nie tą stroną (napisy do dachu), układanie zaczyna się od kalenicy (zakład umożliwiający spływ wody), a do mocowania należy użyć listewek przybijanych do boku krokwi - wtedy bez problemu można ją napiąć owijając wokół krowi do następnego pola. 1 Link do komentarza
przemooo33 Napisano 4 listopada 2015 Autor Udostępnij #10 Napisano 4 listopada 2015 Panie Cezary,wszystko jasne,rozumiem wszystko ( tam mi się wydaje ) ale skoro się zgodził w moim wariancie na sznurowanie też to może zostanę przy nim -zrobię to solidnie i dokładnie.Dziękuję bardzo za pomoc Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się