Skocz do zawartości

Budowa werandy wejściowej na półpiętrze


dan0031

Recommended Posts

Napisano
Witam!

Jestem nowym forumowiczem i potrzebuję Waszej pomocy.

Wraz z żoną przeprowadziłem się do rodziców i wydzieliliśmy sobie piętro i poddasze - budując osobne wejście (połączenie na klatce schodowej zostało zabudowane).

Zostały wylane schody betonowe wraz z płytą, do której zostały wykute drzwi wejściowe. Płyta ma ok 2m x 2,5m.
Wszystko przedstawiają załączone zdjęcia.

Początkowo był pomysł na budowę werandy wejściowej lecz powstało pytanie czy jest to opłacalne.
Myśleliśmy o jakimś prostym zadaszeniu i zbudowaniu jakiś ładnych lekkich ścianek - aby chroniły przed wiatrem.

Proszę o opinie, pomysły i wypowiedzi.

Pozdrawiam!

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

Napisano
O tym nie myślałem aby dać daszek aż do dołu schodów.

Moja pierwsza myśl to postawienie ścianek, ocieplić, okienko, drzwi - a-la weranda.
Lecz to pewnie będzie sporo kosztować a niewiele mi da miejsca..

Myślałem o postawieniu małego daszka na samym podeście i jakiś lekkich ścianek aby tylko chroniły od wiatru.

Te barierki co widać to tymczasowe - zamiast nich będą porządne.


A więc myślicie aby dać daszek do samego dołu? Bez ścianek? Jak to miało by być zamontowane?
Napisano
Ok ale tu mowa o zadaszeniu. Jeśli myślimy o zimie i oblodzeniu to przydały by się także ścianki. Jakieś pomysły?

A co na samym podeście? Wstawiać dodatkowe drzwi?
Napisano
Cytat

Ok ale tu mowa o zadaszeniu. Jeśli myślimy o zimie i oblodzeniu to przydały by się także ścianki. Jakieś pomysły?

A co na samym podeście? Wstawiać dodatkowe drzwi?




hmmmm
w zasadzie jak się robi stelaż to konstrukcja ścianek wychodzi sama z założenia
bo konstrukcje samonośne to troszkę wyższa póła
teraz przyszedł czas na to by pomyśleć jak to ma wyglądać
czy ma być tylko zadaszeniem
czy ma być zabudową pełną
czy ma tylko osłaniać przed wiatrem
czy ma być ocieplone z możliwością przedłużenia ogrzewania
Kolego wysil wyobraźnię zobacz to
potem wizję na klawisze i wtedy można coś podpowiedzieć
bez Twojej inicjatywy to możemy tylko przyjechać i zrobić nam się będzie podobać Tobie niekoniecznie
jeżeli zabudowa schodów to drzwi trzeba przewidzieć na dole
bo się komin zrobi
Napisano
To zapytanie na forum wrzuciłem po to, aby otrzymać w odpowiedzi pomysły, realizacje, trafne uwagi.
Liczę na fachowców, którzy już coś takiego robili oraz na forumowiczów, którzy mają coś podobnego icon_smile.gif

Nie wpadłem na to aby dać daszek do samego dołu - świetny pomysł.

Samych schodów nie chcę całkowicie zamykać i wstawiać drzwi na dole. Ewentualne zamykanie i wstawianie dodatkowych drzwi miało by być na podeście - lecz czy warto inwestować w stawianie ścianek, dodatkowych drzwi tylko po to aby uzyskać niewiele miejsca więcej? I czy są wymagane drzwi pośrednie - pomiędzy wiatrołapem a mieszkaniem?

Zastanawiam się nad czymś takim:
Balustrada murowana na schodach i podeście - kolor elewacji dopasować do koloru istniejącego.
Daszek na całej długości schodów plus podest - lecz myślę o zadaszeniu z blachodachówki.
Bez budowania wiatrołapu i stawiania dodatkowych drzwi.
To nie powinno wyjść drogo...
Napisano
Cytat

To zapytanie na forum wrzuciłem po to, aby otrzymać w odpowiedzi pomysły, realizacje, trafne uwagi.
Liczę na fachowców, którzy już coś takiego robili oraz na forumowiczów, którzy mają coś podobnego icon_smile.gif



ciężko zaproponować komuś coś nie znając jego gustu
nie wychodząc na bezguście
czyli ostrożność wysoce zalecana




Cytat

Nie wpadłem na to aby dać daszek do samego dołu - świetny pomysł.

Samych schodów nie chcę całkowicie zamykać i wstawiać drzwi na dole. Ewentualne zamykanie i wstawianie dodatkowych drzwi miało by być na podeście - lecz czy warto inwestować w stawianie ścianek, dodatkowych drzwi tylko po to aby uzyskać niewiele miejsca więcej? I czy są wymagane drzwi pośrednie - pomiędzy wiatrołapem a mieszkaniem?

Zastanawiam się nad czymś takim:
Balustrada murowana na schodach i podeście - kolor elewacji dopasować do koloru istniejącego.
Daszek na całej długości schodów plus podest - lecz myślę o zadaszeniu z blachodachówki.
Bez budowania wiatrołapu i stawiania dodatkowych drzwi.
To nie powinno wyjść drogo...


wiatrołap to takie pomieszczenie które jeszcze mieszkaniem nie jest ale i jeszcze nie jest dworem
tam się nie grzeje lub grzeje dużo mniej
tam się ubiera kurtki i płaszcze aby w mieszkaniu się nie zgrzać
samo zamknięcie żeby nie wiało wskazane bo się człek nie przeziębi
z racji tego
wskazane są drzwi między wiatrołapem a mieszkaniem
teraz zależne od projektu
albo masz wiatrołap wewnątrz i wtedy dodatkowy jest ci zbędny
albo wchodzisz prosto do przedpokoju i wtedy dodatkowy jest wskazany
BO
najpierw wchodzisz do wiatrołapu drzwi zamykasz z reguły chwilę tam jesteś
w czasie tej chwili nieco się ogrzeje powietrze
następnie otwierasz kolejne drzwi i chłodniejszego powietrza zabierasz tyle co wepchniesz
nie masz podmuchu zimna
zadaszenie schodów
ma jedną zaletę
nie trzeba myć prześwietleń
poza tym:
niby nie pada z góry ale jak zawieje to prawie jakby padało
śnieg na schodach i tak będzie co prawda w mniejszych ilościach (zależne od kierunku wiatru)
poręcze murowane - ciężkie
i jeszcze nieco utrudniające budowę zadaszenia BO:
rura kwadratowa co jakiś kawałek wystająca z balustrady by podtrzymać daszek mnie specjalnie jakoś się mnie podoba
czyli zadaszenie musiałoby być samonośne w znaczeniu wiszące na ścianie, a na styropianie niewiele się utrzyma czyli mostek

zabudowa:
lekka można wkomponować podtrzymanie daszka aby w oczy nie biło
można użyć metalu bądź drewna
mając jakowyś park narzędziowy można wystrugać cuda
zamykać całkowicie czy nie sprawa otwarta, jak nie w tym roku to może w kolejnych stwierdzisz że jednak zamkniesz a konstrukcję już masz
Napisano
Też bym zrobiła daszek od samego dołu, najlepiej jeszcze z jakąś ścianką boczną, żeby nie nawiewało tam w zimie śniegu. Takie nieosłonięte betonowe schody to będzie prawdziwe narzędzie zbrodni w zimne dni! :P
Napisano
I chyba tak zrobię - balustrada murowana i daszek do samego dołu schodów.

Tylko jedno mnie zastanawia:

Konstrukcja pod daszek pewnie powinna być drewniana? Chciałbym daszek z blachodachówki taki jaki dach domu.
Pewnie co kawałek trzeba będzie dać podparcie dachu na tej właśnie murowanej balustradzie - a więc z murku będzie wystawała drewniana belka.

Jak ładnie wykonać to połączenie muru i wystającego z niego podparcia w postaci drewnianej belki do dachu?
Napisano
Cytat

I chyba tak zrobię - balustrada murowana i daszek do samego dołu schodów.

Tylko jedno mnie zastanawia:

Konstrukcja pod daszek pewnie powinna być drewniana? Chciałbym daszek z blachodachówki taki jaki dach domu.
Pewnie co kawałek trzeba będzie dać podparcie dachu na tej właśnie murowanej balustradzie - a więc z murku będzie wystawała drewniana belka.

Jak ładnie wykonać to połączenie muru i wystającego z niego podparcia w postaci drewnianej belki do dachu?



jak się czujesz lepiej w metalu rób w metalu
jak w drewnie to w drewnie
gorzej jak się nie czujesz - to weź kogoś kto się czuje a Ty tylko wymyśl co Ci się podoba
połączenie muru i drewna?
albo szpilka z gniazdem zewnętrznym które obejmuje drewno
albo szpilka zakończona płaskownikiem i przecięta żerdź wetknięte i skręcone
zamontowanie samych szpilek nie powinno być problemem
wiercisz otworek zalewasz kotwą chemiczną
"wewtykasz" pręt i masz

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oto instrukcja krok po kroku, jak skutecznie odszarzyć i odnowić taras drewniany za pomocą Osmo -Gel 6609:     Krok 1: Przygotowanie tarasu Usuń meble ogrodowe i inne przedmioty z tarasu. Zamiataj taras, aby usunąć luźny brud, liście i inne zanieczyszczenia. Dokładnie zwilż powierzchnię wodą – to pomoże żelowi równomiernie wniknąć w drewno. Zabezpiecz metalowe elementy i rośliny – przykryj je np. folią, aby uniknąć uszkodzeń przez preparat. Krok 2: Aplikacja Osmo żel do odszarzania ;6609 Dokładnie wymieszaj preparat przed użyciem. Nałóż żel obficie pędzlem lub szczotką wzdłuż słojów drewna. Żel ma konsystencję zapobiegającą ściekaniu, więc nadaje się również na powierzchnie pionowe. Pozostaw żel na około 20 minut, nie dopuszczając do jego wyschnięcia. W razie potrzeby możesz lekko zwilżyć powierzchnię wodą w trakcie działania. Krok 3: Czyszczenie powierzchni Po upływie 20 minut, wyszoruj powierzchnię szczotką tarasową (np. Osmo szczotka do tarasów) zgodnie z kierunkiem słojów drewna. Dokładnie spłucz wodą, najlepiej z użyciem węża ogrodowego lub myjki niskociśnieniowej. Pozostaw drewno do całkowitego wyschnięcia – minimum 24–48 godzin. Krok 4: Ochrona drewna po odszarzeniu Po wyschnięciu drewna, zabezpiecz taras odpowiednim olejem do drewna Osmo, np.: Osmo Tarasowy Olej Ochronny (dla naturalnego wyglądu) Osmo Olej do tarasów z pigmentem (jeśli chcesz odświeżyć kolor) Aplikuj olej cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem do oleju, zgodnie z instrukcją producenta. Wskazówki dodatkowe: Pracuj w pochmurny, ale suchy dzień – nie stosuj środka w pełnym słońcu ani przed deszczem. Nie rozcieńczaj żelu – produkt jest gotowy do użycia. Wydajność: ok. 10 m² z 1 litra przy jednej aplikacji (w zależności od stopnia poszarzenia). Chcesz, żebym przygotował z tego wersję do druku lub do umieszczenia na stronie/sklepie?
    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
    • Zrobiłem dziś doświadczenie ekologiczne. Zabrałem z Katalpy dwie żywotne larwy biedronki i przeniosłem na słoneczniki zaatakowane mszycami. W momencie zaczęły mszyce pożerać. Dwie minuty. Mrówki które o mszyce dbają, w momencie je zaatakowały. Tak agresywnie, że larwy biedronki okaleczone odpadły z rośliny jedna po drugiej. Wniosek? Tępić mrówki! Tępić! Nie ma z nich w ogrodzie pożytku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...