Skocz do zawartości

Budowa werandy wejściowej na półpiętrze


dan0031

Recommended Posts

Napisano
Witam!

Jestem nowym forumowiczem i potrzebuję Waszej pomocy.

Wraz z żoną przeprowadziłem się do rodziców i wydzieliliśmy sobie piętro i poddasze - budując osobne wejście (połączenie na klatce schodowej zostało zabudowane).

Zostały wylane schody betonowe wraz z płytą, do której zostały wykute drzwi wejściowe. Płyta ma ok 2m x 2,5m.
Wszystko przedstawiają załączone zdjęcia.

Początkowo był pomysł na budowę werandy wejściowej lecz powstało pytanie czy jest to opłacalne.
Myśleliśmy o jakimś prostym zadaszeniu i zbudowaniu jakiś ładnych lekkich ścianek - aby chroniły przed wiatrem.

Proszę o opinie, pomysły i wypowiedzi.

Pozdrawiam!

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

Napisano
O tym nie myślałem aby dać daszek aż do dołu schodów.

Moja pierwsza myśl to postawienie ścianek, ocieplić, okienko, drzwi - a-la weranda.
Lecz to pewnie będzie sporo kosztować a niewiele mi da miejsca..

Myślałem o postawieniu małego daszka na samym podeście i jakiś lekkich ścianek aby tylko chroniły od wiatru.

Te barierki co widać to tymczasowe - zamiast nich będą porządne.


A więc myślicie aby dać daszek do samego dołu? Bez ścianek? Jak to miało by być zamontowane?
Napisano
Ok ale tu mowa o zadaszeniu. Jeśli myślimy o zimie i oblodzeniu to przydały by się także ścianki. Jakieś pomysły?

A co na samym podeście? Wstawiać dodatkowe drzwi?
Napisano
  Cytat

Ok ale tu mowa o zadaszeniu. Jeśli myślimy o zimie i oblodzeniu to przydały by się także ścianki. Jakieś pomysły?

A co na samym podeście? Wstawiać dodatkowe drzwi?

Rozwiń  



hmmmm
w zasadzie jak się robi stelaż to konstrukcja ścianek wychodzi sama z założenia
bo konstrukcje samonośne to troszkę wyższa póła
teraz przyszedł czas na to by pomyśleć jak to ma wyglądać
czy ma być tylko zadaszeniem
czy ma być zabudową pełną
czy ma tylko osłaniać przed wiatrem
czy ma być ocieplone z możliwością przedłużenia ogrzewania
Kolego wysil wyobraźnię zobacz to
potem wizję na klawisze i wtedy można coś podpowiedzieć
bez Twojej inicjatywy to możemy tylko przyjechać i zrobić nam się będzie podobać Tobie niekoniecznie
jeżeli zabudowa schodów to drzwi trzeba przewidzieć na dole
bo się komin zrobi
Napisano
To zapytanie na forum wrzuciłem po to, aby otrzymać w odpowiedzi pomysły, realizacje, trafne uwagi.
Liczę na fachowców, którzy już coś takiego robili oraz na forumowiczów, którzy mają coś podobnego icon_smile.gif

Nie wpadłem na to aby dać daszek do samego dołu - świetny pomysł.

Samych schodów nie chcę całkowicie zamykać i wstawiać drzwi na dole. Ewentualne zamykanie i wstawianie dodatkowych drzwi miało by być na podeście - lecz czy warto inwestować w stawianie ścianek, dodatkowych drzwi tylko po to aby uzyskać niewiele miejsca więcej? I czy są wymagane drzwi pośrednie - pomiędzy wiatrołapem a mieszkaniem?

Zastanawiam się nad czymś takim:
Balustrada murowana na schodach i podeście - kolor elewacji dopasować do koloru istniejącego.
Daszek na całej długości schodów plus podest - lecz myślę o zadaszeniu z blachodachówki.
Bez budowania wiatrołapu i stawiania dodatkowych drzwi.
To nie powinno wyjść drogo...
Napisano
  Cytat

To zapytanie na forum wrzuciłem po to, aby otrzymać w odpowiedzi pomysły, realizacje, trafne uwagi.
Liczę na fachowców, którzy już coś takiego robili oraz na forumowiczów, którzy mają coś podobnego icon_smile.gif

Rozwiń  


ciężko zaproponować komuś coś nie znając jego gustu
nie wychodząc na bezguście
czyli ostrożność wysoce zalecana




  Cytat

Nie wpadłem na to aby dać daszek do samego dołu - świetny pomysł.

Samych schodów nie chcę całkowicie zamykać i wstawiać drzwi na dole. Ewentualne zamykanie i wstawianie dodatkowych drzwi miało by być na podeście - lecz czy warto inwestować w stawianie ścianek, dodatkowych drzwi tylko po to aby uzyskać niewiele miejsca więcej? I czy są wymagane drzwi pośrednie - pomiędzy wiatrołapem a mieszkaniem?

Zastanawiam się nad czymś takim:
Balustrada murowana na schodach i podeście - kolor elewacji dopasować do koloru istniejącego.
Daszek na całej długości schodów plus podest - lecz myślę o zadaszeniu z blachodachówki.
Bez budowania wiatrołapu i stawiania dodatkowych drzwi.
To nie powinno wyjść drogo...

Rozwiń  

wiatrołap to takie pomieszczenie które jeszcze mieszkaniem nie jest ale i jeszcze nie jest dworem
tam się nie grzeje lub grzeje dużo mniej
tam się ubiera kurtki i płaszcze aby w mieszkaniu się nie zgrzać
samo zamknięcie żeby nie wiało wskazane bo się człek nie przeziębi
z racji tego
wskazane są drzwi między wiatrołapem a mieszkaniem
teraz zależne od projektu
albo masz wiatrołap wewnątrz i wtedy dodatkowy jest ci zbędny
albo wchodzisz prosto do przedpokoju i wtedy dodatkowy jest wskazany
BO
najpierw wchodzisz do wiatrołapu drzwi zamykasz z reguły chwilę tam jesteś
w czasie tej chwili nieco się ogrzeje powietrze
następnie otwierasz kolejne drzwi i chłodniejszego powietrza zabierasz tyle co wepchniesz
nie masz podmuchu zimna
zadaszenie schodów
ma jedną zaletę
nie trzeba myć prześwietleń
poza tym:
niby nie pada z góry ale jak zawieje to prawie jakby padało
śnieg na schodach i tak będzie co prawda w mniejszych ilościach (zależne od kierunku wiatru)
poręcze murowane - ciężkie
i jeszcze nieco utrudniające budowę zadaszenia BO:
rura kwadratowa co jakiś kawałek wystająca z balustrady by podtrzymać daszek mnie specjalnie jakoś się mnie podoba
czyli zadaszenie musiałoby być samonośne w znaczeniu wiszące na ścianie, a na styropianie niewiele się utrzyma czyli mostek

zabudowa:
lekka można wkomponować podtrzymanie daszka aby w oczy nie biło
można użyć metalu bądź drewna
mając jakowyś park narzędziowy można wystrugać cuda
zamykać całkowicie czy nie sprawa otwarta, jak nie w tym roku to może w kolejnych stwierdzisz że jednak zamkniesz a konstrukcję już masz
Napisano
Też bym zrobiła daszek od samego dołu, najlepiej jeszcze z jakąś ścianką boczną, żeby nie nawiewało tam w zimie śniegu. Takie nieosłonięte betonowe schody to będzie prawdziwe narzędzie zbrodni w zimne dni! :P
Napisano
I chyba tak zrobię - balustrada murowana i daszek do samego dołu schodów.

Tylko jedno mnie zastanawia:

Konstrukcja pod daszek pewnie powinna być drewniana? Chciałbym daszek z blachodachówki taki jaki dach domu.
Pewnie co kawałek trzeba będzie dać podparcie dachu na tej właśnie murowanej balustradzie - a więc z murku będzie wystawała drewniana belka.

Jak ładnie wykonać to połączenie muru i wystającego z niego podparcia w postaci drewnianej belki do dachu?
Napisano
  Cytat

I chyba tak zrobię - balustrada murowana i daszek do samego dołu schodów.

Tylko jedno mnie zastanawia:

Konstrukcja pod daszek pewnie powinna być drewniana? Chciałbym daszek z blachodachówki taki jaki dach domu.
Pewnie co kawałek trzeba będzie dać podparcie dachu na tej właśnie murowanej balustradzie - a więc z murku będzie wystawała drewniana belka.

Jak ładnie wykonać to połączenie muru i wystającego z niego podparcia w postaci drewnianej belki do dachu?

Rozwiń  


jak się czujesz lepiej w metalu rób w metalu
jak w drewnie to w drewnie
gorzej jak się nie czujesz - to weź kogoś kto się czuje a Ty tylko wymyśl co Ci się podoba
połączenie muru i drewna?
albo szpilka z gniazdem zewnętrznym które obejmuje drewno
albo szpilka zakończona płaskownikiem i przecięta żerdź wetknięte i skręcone
zamontowanie samych szpilek nie powinno być problemem
wiercisz otworek zalewasz kotwą chemiczną
"wewtykasz" pręt i masz

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Murowania już coraz mniej. Zbliżamy się do wysokości nadproży a więc docinamy wstępnie ostatnie pustaki na których zostaną wylane poduszki betonowe oraz obsadzone nadproża. Przenosimy również poziom zero do budynku tak aby łatwiej nam się pracowało. Porównujemy lasery krzyżowe trzech firm Nivel System, DeWalt oraz Hilti.    
    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...