Skocz do zawartości

Profile ud między jętkami?


iron87

Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam
Nietypowe rozwiązanie.. sufit wygląda tak:




Chcę w połowie jętek przykręcić profile UD 30 i połączyć je CD60..
Chodzi o to, żeby była widoczna połowa jętki, a między nimi płyta GK na tym stelażu..
Pytanie czy taka konstrukcja ma sens? nie będzie żadnych wieszaków itd.. profile CD będą na wcisk, chyba, że mam je przykręcić, albo zacisnąć do ud?
Rozstaw między jętkami 60-70cm.. utrzyma to wszystko UD bez przykręcania? bo płytę GK kręciłbym tylko do CD?
Na tych jętkach będzie płyta OSB 22 pióro-wpust i raz na jakiś czas się tam będzie wchodzić na nie (strych) więc nie wiem jak to będzie pracowało..
Docelowo jętki mają być jeszcze pogrubione deskami poniżej profili. Edytowano przez iron87 (zobacz historię edycji)
Napisano
Sorki, ale fotki ja nie widzę.'
A z opisu co chcesz zrobić to po mojemu nie ma racji takie coś bytu. Chcesz aby były widoczne jętki to przykręć nad nimi a nie w połowie, po co komplikujesz sobie życie?
Napisano
Cytat

Sorki, ale fotki ja nie widzę.'
A z opisu co chcesz zrobić to po mojemu nie ma racji takie coś bytu. Chcesz aby były widoczne jętki to przykręć nad nimi a nie w połowie, po co komplikujesz sobie życie?



Teraz działa?
Dlatego, że mogę sobie schować kable w zabudowie + wsadzić dodatkowo 10cm ocieplenia między strychem, a pokojem.
Napisano
Cytat

Teraz działa?
Dlatego, że mogę sobie schować kable w zabudowie + wsadzić dodatkowo 10cm ocieplenia między strychem, a pokojem.


Działa icon_biggrin.gif
To nie jętki tylko kleszcze.
Czyli nad użytkowym poddaszem chcesz mieć stryszek. Więc nie widzę najmniejszego uzasadnienia w tym aby dać tylko 10 cm wełny bo to żadne ocieplenie, daj 15 cm w kleszcze i co najmniej 10 cm wzdłuż kleszczy a sufit zrób na profilach podwieszany.
Na górze będziesz miał nabita zapewne jakąś podłogę i będziesz tam chodził, może nie za często ale będziesz więc robiąc w takiej wersji w jakiej zamierzasz prawdopodobnie będzie to wszystko pracowało i pękało.
Napisano (edytowany)
Cytat

Działa icon_biggrin.gif
To nie jętki tylko kleszcze.
Czyli nad użytkowym poddaszem chcesz mieć stryszek. Więc nie widzę najmniejszego uzasadnienia w tym aby dać tylko 10 cm wełny bo to żadne ocieplenie, daj 15 cm w kleszcze i co najmniej 10 cm wzdłuż kleszczy a sufit zrób na profilach podwieszany.
Na górze będziesz miał nabita zapewne jakąś podłogę i będziesz tam chodził, może nie za często ale będziesz więc robiąc w takiej wersji w jakiej zamierzasz prawdopodobnie będzie to wszystko pracowało i pękało.



Tak, mam kupioną płytę osb 22 pióro-wpust, żeby to usztywnić.
Dach będzie miał 25cm wełny i liczyłem na to, że 10cm wystarczy, żeby zostawić widoczne belki.. "kleszcze" są "wysokie" bodajże 20cm.

Chcieliśmy coś w tym stylu.. ciemne belki i biały sufit







Myślałem też nad łatami drewnianymi i płytą OSB i na nią GK, ale to chyba jeszcze gorsze rozwiązanie jeśli chodzi o pękanie?
Szukam rozwiązania, żeby jednak zostały widoczne kleszcze.. Edytowano przez iron87 (zobacz historię edycji)
Napisano
Dziękuje bardzo.
Zamówiłem jeszcze dwie bele 20x20
Jak będzie to fajnie wyglądać to zabuduje całkowicie "kleszcze" i dam więcej ocieplenia.
Napisano
Cytat

Przy szerokości płyt 60-70 cm można z powodzeniem zastosować planowany sposób montażu.


Montaż jest ok, ale zakładając że stryszek byłby nieużytkowy a niestety będzie i kleszcze to nie belki stropowe nie są tak sztywne.
Napisano
Konstrukcyjnie wygląda, że to jętki ale patrząc na ich przymocowanie do krokwi spełniają definicje kleszczy. Jętki powinny być przymocowane wyżej do krokwi.
Ta belka nad tymi kleszczami wygląda mi na płatew, ale czy to płatew?
Nawet patrząc pod względem konstrukcyjnym to tam nie ma stropu a murłata nie wiem czego się trzyma bo słupków łączących wieniec z murłatą nie widzę a ściana wygląda mi na 2W, bo wieńca kolankowego też nie ma.
Napisano
Ta belka nad jętkami to jest belka stolcowa.. nad dużym pokojem jest w powietrzu, nad resztą domu jest na słupach.
Wieniec dobrze widać.. z wieńca są wypuszczone szpile fi16 1,5m i przykręcona murłata.

Takie zamieszanie jest tylko nad dużym pokojem który ma sufit na 4,5m
Reszta domu na strop żelbetowy i dwa pokoje drewniany na legarach.
Więcej zdjęć z przebudowy

http://imgur.com/a/MZfLe
Napisano
Cytat

Wieniec dobrze widać.. z wieńca są wypuszczone szpile fi16 1,5m i przykręcona murłata.


Wiem, że to nie na temat, ale same szpilki nie wytrzymają. Powinny być słupki żelbetonowe połączone z wieńcem stropowym a w tych belkach zatopione szpilki. Same szpilki by mogły być gdyby ścianka kolankowa była na jeden góra dwa pustaki, a u Ciebie jest na cztery.
Oczywiście, że wieniec dobrze widać. icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Wybór między rynnami plastikowymi (PCV) a metalowymi sprowadza się do kompromisu między kosztem początkowym, trwałością i wymaganiami montażowymi.   Rynny plastikowe są tańsze i odporne na korozję, jednak wykazują dużą rozszerzalność cieplną (przy różnicy temperatur ok. 20 °C nawet 16 mm na 10 m długości) i mogą blaknąć pod wpływem UV. W mrozy stają się kruche i mogą pękać, zwłaszcza przy temperaturach poniżej –10 °C. Ich elastyczność i niewielka waga ułatwiają transport i montaż bez specjalistycznych narzędzi. Rynny metalowe (stal ocynkowana, tytanowo-aluminiowa, cynkowo-tytanowa czy miedziana) cechują się wysoką wytrzymałością mechaniczną i długą żywotnością – przy odpowiedniej powłoce zabezpieczającej przed korozją służą kilkadziesiąt, a nawet ponad sto lat. Wymagają jednak okresowej kontroli powłoki i w razie uszkodzeń ponownego zabezpieczenia antykorozyjnego. Ze względu na większą masę i niekiedy dłuższe odcinki, montaż bywa nieco bardziej skomplikowany i często realizowany przez ekipę fachowców. Jeżeli zależy Ci na najniższych kosztach początkowych i prostej obsłudze, rynny PCV będą wystarczające, o ile dbałość o ich czystość nie sprawia problemu. Jeśli natomiast priorytetem jest maksymalna trwałość, estetyka oraz minimalna liczba napraw w przyszłości, warto zainwestować w rynny metalowe – szczególnie tytanowo-aluminiowe lub cynkowo-tytanowe, które łączą odporność z niewielkimi wymaganiami konserwacyjnymi.   W ofercie Blachy Pruszyński dostępny jest system metalowy system rynnowy NIAGARA => https://pruszynski.com.pl/produkt/rynny-niagara/  
    • Cześć.Nie jestem fachowcem.Mam ogrzewanie gazowe.Aktualnie mam remont.Potrzebuje odkręcić grzejniki i je zdjąć ze ściany.Jak za to się zabrać???Co muszę zrobić przed odkręcaniem rur?Zamknąć jakiś zawór,odłączyć pompę od prądu?Zamknąć główny zawór wody?Jeżeli zna się ktoś na tym proszę o jakieś wskazówki.
    • Czyli sama wiesz. A temu kto robił podbitkę wręcz żółtą kartkę. NIE MOŻNA tworzyć przestrzeni, w których nie ma wymiany powietrza, bo tam będzie gnicie i grzyby Poza tym pewnie parametry rynien są zbyt małe w stosunku do powierzchni dachu skoro woda się wylewała. jaka jest średnica rur spustowych?  
    • Nie ma otworów wentylacyjnych..a czy woda się przelewala, to ciężko mi powiedzieć, możliwe że tak, w trakcie ostatniej nawałnicy.  Właśnie po niej pojawiła się ta plama na elewacji. A podbitka pękła w narożniku na łączeniu, tak jakby od nadmiaru wody.
    • No dzień dobry, Rysiu   Wpisać Cię na listę w jednej, czy dwóch osobach? 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...