Skocz do zawartości

balkon- loggia, jaka nośność?


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam,

Niedawno kupiłem mieszkanie w bloku z wielkiej płyty z '89r. Planuje remont balkonu typu loggia, bo poprzedni właściciel tak wypoziomował balkon(płytki), że po deszczu woda zamiast spływać z balkonu, stoi a w niektórych miejscach cofa się pod ścianę od mieszkania i drzwi balkonowe. Zanim zacznę remont i aranżację loggi chciałem dowiedzieć się o przybliżoną nośność takich balkonów, wiem, że trzeba także nanieść poprawkę na stan balkonu i korozje, dlatego chodzi mi o ogólną przybliżoną nośność. W administracji nie uzyskałem odpowiedzi. Muszę napisać pismo, które przekażą dalej, a znając życie i biurokrację w naszym kraju może to trochę potrać ;)

balkon dokładnie tego typu jak na zdjęciu:


Dziękuje za odpowiedź
Pozdrawiam leoon Edytowano przez leoon (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Moja szwagierka pracowała w spółdzielni w dziale inwestycji w latach budowy takich bloków (już emerytka).
Nigdy nie wyszła na żaden balkon. icon_lol.gif



to mnie pocieszyłeś hehe ;)
Napisano
Oczywiście, to anegdota (prawdziwa). Nie wiem ile wynosi nośność, ale nie jest mała. Do czego Ci to potrzebne, czy wytrzyma nową warstwę betonu i płytki? Ależ oczywiście.
Napisano
Cytat

Oczywiście, to anegdota (prawdziwa). Nie wiem ile wynosi nośność, ale nie jest mała. Do czego Ci to potrzebne, czy wytrzyma nową warstwę betonu i płytki? Ależ oczywiście.



tak wiem, że powinno wytrzymać, zastanawia mnie jak dużo hehe bo w niektórych miejscach to warstwa musiała by mieć ze 3-4cm
Napisano
Nie 3 - 4 cm, tylko trochę więcej...
Rozumiem, że tak mierzyłeś że w obecnym najwyższym miejscu kładłeś poziomicę na istniejącej posadzce i namierzyłeś z właściwym spadkiem te 3 -4 cm - a przecież przy wylewaniu nowej posadzki pod płytki nie zejdziesz w tych najwyższych miejscach do zera, musisz trochę nadlać...
A jak wylejesz nową posadzkę i dodasz na klej i płytki, to nie wyjdzie Ci przy wejściu ponad próg drzwi balkonowych? Nie wyjdzie tak, że trzeba będzie trochę skuwać, czy frezować?
O wytrzymałość balkonu nie masz co się przy takiej konstrukcji martwić - wytrzyma
Napisano
Cytat

Nie 3 - 4 cm, tylko trochę więcej...
Rozumiem, że tak mierzyłeś że w obecnym najwyższym miejscu kładłeś poziomicę na istniejącej posadzce i namierzyłeś z właściwym spadkiem te 3 -4 cm - a przecież przy wylewaniu nowej posadzki pod płytki nie zejdziesz w tych najwyższych miejscach do zera, musisz trochę nadlać...
A jak wylejesz nową posadzkę i dodasz na klej i płytki, to nie wyjdzie Ci przy wejściu ponad próg drzwi balkonowych? Nie wyjdzie tak, że trzeba będzie trochę skuwać, czy frezować?
O wytrzymałość balkonu nie masz co się przy takiej konstrukcji martwić - wytrzyma



spokojnie, jest spory zapas. Jest stopien przy drzwiach balkonowych, od posadzki do ramy od drzwi jest 14cm.

Cytat

...
O wytrzymałość balkonu nie masz co się przy takiej konstrukcji martwić - wytrzyma



bardzo mnie to cieszy icon_biggrin.gif
Sąsiad jak poprawiał swój balkon to podobno wykorzystał 10worków posadzki cementowej. Licząc po 25kg na worek, tj 250kg + klej+ płytki. Wydawało mi się, że to sporo.
Balkon ma ok 4,6m2
Napisano
250 kg to trzy osoby, z klejem i płytkami to może razem pięć przeciętnych, nie za dużych osób - tyle na pewno nie naruszyło statyki konstrukcji...
Napisano
skuć, zrobić nowe z nową izolacją przeciwwilgociową/wodną
inaczej nie będziesz miał pewności, że pod spodem woda dalej nie będzie migrować w stronę ściany, bo spadek jest jaki jest
Napisano
Cytat

skuć, zrobić nowe z nową izolacją przeciwwilgociową/wodną
inaczej nie będziesz miał pewności, że pod spodem woda dalej nie będzie migrować w stronę ściany, bo spadek jest jaki jest



tak zrobię.

Dzięki wszystkim za pomoc

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Załączam zdjecia. Może coś da się wywnioskować z tego. Całe szczęście że sąsiad postanowił postawić swoje ogrodzenie, jak poinformował będzie to „murek” cokolwiek to znaczy dla niego. Więc nawet ta usypana ziemia nie będzie opierać się na moim ogrodzeniu. Jak dla mnie może postawić ogrodzenie murowane po całości nawet i na 10m wzwyż. Pomiędzy moim ogrodzeniem a jego jest wolna przestrzeń jakieś 40cm- tu się okazało że ta przestrzeń jest „moja” bo deweloper  postawił ogrodzenie nie po linii granicy. Na ostatnim zdjęciu widać wykop na moje oko nie mniej niż 1,5m do owego „murku” by ziemia się nie osuwała. No specem nie jestem ale na 99% wymaga to zgody kogoś z „góry”.
    • Witam . Ja ze swojej strony jako monter instalacji hydraulicznych i grzewczych mogę polecić firmę IZOMIX i ich sklep internetowy sklep.izomix.pl Jak tylko zabraknie mi choćby 1mb otuliny to wysyłali mi zawsze w ten sam dzień, a na drugi już miałem. Mają tam właśnie materiały izolacyjne do rur, kanałów, poddaszy itp
    • Nie sądziłam że zgoda na użytkowanie i zakończenie budowy może być wydana jeszcze w trakcie budowy…poza tym terenu nie mógł podnieść po zakończeniu budowy bo na tym terenie postawił dom- logiczne- najpierw teren potem dom.  Swoją drogą, teraz trochę przypominam sobie, mój dom jest podniesiony o 1,5m do równego poziomu z drogą i to jest zapisane w projekcie budowlanym. 
    • Decyzja o zakończeniu budowy i zgoda na użytkowanie mogła zostać wydana na podstawie dokumentów, bez opcji wizyty na placu budowy, więc nikt w urzędzie może nie wiedzieć o pracach przy podniesieniu terenu. Albo prace te zaczęły się dopiero po odbiorze. Idź do urzędu, bo tutaj to będziemy gdybać. Tak na marginesie nie wierzę, żeby sąsiad miał pozwolenie na takie podnoszenie poziomu swojej działki.
    • Jeżeli kocioł ma wyprowadzenie (czopuch) poziomo, to otwór w kominie trzeba zrobić na konkretnej wysokości. Jeżeli zaś odprowadzeni ma być w kotle zrobione od góry, to najłatwiej jest wszystko dopasować, gdy otwór w kominie jest wysoko. Wtedy mamy długą pionową rurę czopucha, co ma zarówno dobre, jaki złe strony.  Pionowa rura zajmuje miejsce obok komina. W przypadku kominka zwykle nie jest to problem, ale kotłowni , przy kotle, może przeszkadzać. Pionowa stalowa rura czopucha nagrzewa się szybko, co wspomaga ciąg przy rozpalaniu.  Rura oddaje ciepło do otoczenia. Ale ciepło może też oddawać tradycyjny murowany komin. On też gromadzi je na dłużej. Kominy prefabrykowane często są izolowane, więc ten efekt już nie bardzo występuje. Trzeba więc rozważyć: - jaki jest komin;  - czy czopuch i komin oddają ciepło do tego samego pomieszczenia (komin może być za ścianą);  - czy dodatkowe ogrzewanie wnętrza przez czopuch (długą stalową rurę) jest pożądane. W małych kotłowniach bywa to raczej wadą, niż zaletą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...