Skocz do zawartości

dwie czujki ruchu na podjeździe z jednago kabla?


kalumet

Recommended Posts

Napisano
chcę położyć kabel pod oświetlenie w dłuż podjazdu
chciałbym mieć do tego oświetlenia dwie czujki ruchu
jedną przy furtce, drugą przy domu
da się takie coś zrobić?
lampy będą słupki ledowe
odległość między domem a furtką około 35-40m
przy bramie mam jedną fazę wolną, więc z niej pociągnę prąd
ile i jakie przewody puścić aby to wszystko miało ręce i nogi?
Napisano
Potrzebne będzie równoległe połaczenie pomiędzy tymi dwoma czujkami i źródłami światła. Wtedy zadziałanie którejkolwiek z nich uruchomi oświetlenie.
Przewód do układania w ziemi, czyli kabel YKY, pod oświetlenie wystarczy z przekrojem żył 1,5 mm.
Ilużyłowy i jak dokładnie ułożony trudno powiedzieć nie znając dokładnie sytuacji.
Ideowo chodzi o coś takiego:

zasilanie--rozgałęzienie na czujkę1 i czujkę2--rozgałęzienie, a właściwie połączenie znów do jednego przewodu -- lampa1 + lampa2 + lampa 3

Połączenie pomiędzy lampami może być szeregowe.
Napisano
trzy żyły do oświetlenia
do czujki nr dwa potrzeba dwie żyły?
wystarczy pięcio żyłowy czy dać więcej?
do podłączenia tego tego wezmę elektryka
ale teraz jak zadaję pytanie
to wszyscy się wykręcają z odpowiedzią
bojąc się, że będę to robił sam
oni chcą przyjść i zrobić na gotowo
przewód to sobie sam wkopię
Napisano
Narysuj jakiś szkic poglądowy. I nie zapomnij, że jesli w czujniku nr 2 chcesz korzystać z przewodów oswietlenia, to one nie mogą być rozłączane. na Twoim miejscu dałbym między czujnikami tyle, ile trzeba do pracy jednej, czyli niezależne zasilanie.
Napisano
Cytat

czyli (tak myślę) od domu ma być tylko sterowanie.



A to niepotrzebnie wydłuży obwód do ponad 80 metrów. Ciekawe, jak w tej sytuacji będzie się kształtowała impedancja pętli zwarcia (przekrój 1,5 mm).
Napisano
Cytat

A w odwrotnej sytuacji, czujnik z bramy, nie wydłuży?


To nie jest odwrotna. Odwrotna to zasilanie całości z domu, wtedy do bramy wszystko się kończy. Zasilanie od bramy, to droga z domu do bramy i z powrotem.
Napisano
retrofood, bajbaga nie mam pojęcia o czym piszecie
z domu raczej nie mam jak puścić zasilania, aby nie kuć czy wiercić
potrzebuję wiedzieć ile żył ma mieć przewód
który puszczę w ziemi, całość będzie podpinał elektryk
nie będę się w to bawił, aby nie spalić lamp ( mam zamiar kupić droższe, by to wytrzymało parę lat)
mogę puścić więcej przewodów niż jeden
aż tak wielki koszt to nie będzie
dać dwa 5x1,5 czy np 1 przewód 10x15

jest u mnie producent kabli http://simech.com.pl/
brać u niego przewody czy kupować bardziej znanej firmy?
Napisano
Masz tutaj taki ideowy szkic zrobiony w wolnej chwili.

Jednak założyłem, że zasilanie będzie prowadzone od domu. Robiąc to pojedynczym przewodem potrzebny byłby 5-żyłowy. Ale równie dobrze można by dać dwa 3-żyłowe. Wariantów ułożenia okablowania zawsze jest kilka, w zależności od tego jak wzajemnie położone są różne elementy obwodu. Dlatego najpierw skonsultuj z elektrykiem, po sprawdzeniu sytuacji w terenie, jaki kabel i gdzie ułożyć.
Inaczej możemy sobie gdybać.
Wszystkie połączenia można zrobić na zaciskach czujnników i lamp. Dodałem zwykły wyłącznik jako opcję.

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

retrofood, bajbaga nie mam pojęcia o czym piszecie
z domu raczej nie mam jak puścić zasilania, aby nie kuć czy wiercić



Rozumiem, ale powinieneś to napisać w pierwszym poście, byłaby jasność co do warunków brzegowych, a tak, musieliśmy się bawić w gdybanie. Aha, ile tych lamp ma być i jakiej mocy? Co bedzie jesli po roku wpadniesz na pomysł, że świecą za słabo? Napisz coś.
Odnośnie układania przewodu. Czy rozumiesz co napisał na końcu @el-instalator? To jest wskazówka jak układać kabel, czyli każdy odcinek od lampy do lampy w ziemi, a obydwa końce (z odpowiednimi zapasami) wyprowadzić nad ziemię, aby w lampach wykonać połączenia. Teraz patrz, przecież nie bedziesz tak robił z kablem między czujkami! Po co go wyciągać z ziemi? Czyli powinien to byc oddzielny kabel, nie mający żadnych cięć, co najmniej czterożyłowy (L1, L1', N i PE. Dlaczego co najmniej? Jak zagospodarujesz powierzchnię i za 10 lat zechcesz coś nowego zrobić przy bramie, to będziesz wiedział dlaczego.

Tu masz link do informacji jak kable układać:
http://bezel.com.pl/index.php/system-elekt...y/linie-kablowe
I nie zapomnij, że zakopuje się wyłącznie kable przeznaczone do układania w ziemi, żadne inne i nigdy w jakimś peszlu!


PS. Nie wiem czy Twój producent wytwarza kable ziemne, dowiedz się.

W ofercie takich nie ma.
Napisano
ile lamp jeszcze tego nie rozmierzaliśmy
lamp pewnie wyjdzie 10-12 szt
myślę, że wyjdzie max 100W
na bramie mam lampy po 5W i są zdeka za mocne
to ma służyć bardziej do dekoracyjnego oświetlenia chodnika
niż prawdziwego oświetlenia
2,5 mają ziemne, więc 1,5 pewnie też mają
do oświetlenia 3x1,5 czy więcej żył?
do czujki puszczę 4x1,5 czy wystarczy 1mm?
Napisano
Cytat

do oświetlenia 3x1,5 czy więcej żył?
do czujki puszczę 4x1,5 czy wystarczy 1mm?



do oświetlenia wystarczy, a do czujki teoretycznie też wystarczy, dałbym jednak minimum te 1,5 ze względów mechanicznych.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
    • Docinamy na wymiar otwory drzwiowe oraz okienne. Murowany słup na tarasie oraz przed wejściem również doczekał się wymiarów projektowych :) Używamy piły szablastej Dewalt DCS382N  
    • Temat wraca. Niczego w nocy nie znajduję. Tym razem popryskane Mospilanem młode liście gdy ruszyła wegetacja. Niestety. Myślałem że znalazłem winnych, ale Google podpowiada że to larwy biedronki.               A te prócz mszyc,  nie żrą roślin. Kurcze....
    • Skąd taki pomysł? Bo kamień polny może ciekawie wyglądać, ale w zimie jest śliski (po deszczu też jak jest zakurzony). Żebyś słupków nie musiał prostować. Ja bym w kamień nie wchodził.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...