Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Dzień dobry.
Jestem kobietą budującą i wszystkiego muszę dowiedzieć się wcześniej sama, aby podjąć właściwą decyzję.
Interesuje mnie prawidłowo wykonana izolacja dachu - jej "warstwy". W naszym domu dach jest wielospadowy - w ubiegłym roku została zrobiona konstrukcja dachu, pełne deskowanie i papa. W tym roku pokryjemy go blachodachówką. I co dalej? W jaki sposób zaizolować dach od środka? Ponieważ zmieniliśmy decyzję co do wykorzystania poddasza (dom parterowy, bez ścianek kolankowych) zależy nam na jak najmniejszej warstwie izolacji przy dobrych parametrach. Bierzemy pod uwagę piankę, ale do końca nie jestem do niej przekonana. Co jeszcze mogę brać pod uwagę, aby nie zajmowało miejsca i jakie kolejne warstwy powinnam dać zarówno przy piance jak i innym materiale.
W całym domu już jest poprowadzona rekuperacja.
Na poddaszu będzie siłownia, biblioteka, łazienka i pokój gościnny. Schody na poddasze zabiegowe. Edytowano przez luizanna (zobacz historię edycji)
Gość Strawman
Napisano
Cytat

Interesuje mnie prawidłowo wykonana izolacja dachu - jej "warstwy". W naszym domu dach jest wielospadowy - w ubiegłym roku została zrobiona konstrukcja dachu, pełne deskowanie i papa. W tym roku pokryjemy go blachodachówką. I co dalej? W jaki sposób zaizolować dach od środka? Ponieważ zmieniliśmy decyzję co do wykorzystania poddasza (dom parterowy, bez ścianek kolankowych) zależy nam na jak najmniejszej warstwie izolacji przy dobrych parametrach. Bierzemy pod uwagę piankę, ale do końca nie jestem do niej przekonana. Co jeszcze mogę brać pod uwagę, aby nie zajmowało miejsca i jakie kolejne warstwy powinnam dać zarówno przy piance jak i innym materiale.
W całym domu już jest poprowadzona rekuperacja.
Na poddaszu będzie siłownia, biblioteka, łazienka i pokój gościnny. Schody na poddasze zabiegowe.


Ja również preferowałbym w tym przypadku wełnę mineralną. Kolejne warstwy od deskowania pokrytego papą:
- szczelina wentylacyjna biegnąca od zakończenia ściany do kalenicy - z wylotem w kalenicy (!)
- wełna mineralna pomiędzy krokwiami
- ruszt stalowy i kolejna warstwa wełny mineralnej pod krokwiami
- folia paroizolacyjna
- okładzina z płyt GK
Pamiętać należy aby ocieplenie ściany łączyło się z ociepleniem dachu!
Gdybyś chciała zobaczyć jak wygląda to w praktyce zapraszam do wątku Irbisa "Dom w Aksamitkach 2 z modyfikacją indywidualną", w którym pokazuje wszystkie detale, ze sposobem wykonania otworu wlotowego zakończenia szczeliny wentylacyjnej w kalenicy...
Napisano (edytowany)
Bardzo dziękuję za wskazówki. Problemem jest tylko brak miejsca na drugą warstwę wełny - po krokwiach. Dając 10-15cm wełny po krokwiach - w łazience nie osiągnę wysokości 1,9m.
Czy istnieje materiał o takich parametrach, aby wystarczającą warstwą było między krokwiami? Krokwie mamy 18 cm, dach 35 stopni, bez ścianki kolankowej. Edytowano przez luizanna (zobacz historię edycji)
Napisano
Wszystko powinno być w projekcie - bo projekt i Pozwolenie na Budowę powinny być zmienione,

Cytat

Dając 10-15cm wełny po krokwiach - w łazience nie osiągnę wysokości 1,9m.



Zawsze można zastosować piankę tylko tam gdzie "koliduje" to z wysokością pomieszczenia np. w łazience.
Napisano
Cytat

Wszystko powinno być w projekcie - bo projekt i Pozwolenie na Budowę powinny być zmienione,



Pozwolenie na budowę zawiera adaptację poddasza, zostały wliczone do pow. użytkowej m2 poddasza, ale nasz projekt jest z 2001 r, nie zawiera więc wielu nowości.
Zaproponowana w projekcie izolacja, w tym momencie nie odpowiada naszym potrzebom.
Napisano
Czy możecie rozwinąć temat pianki? Dałabym ją w łazience, ale czytałam co prawda nieliczne opinie o butwiejącym drewnie i brzydkim zapachu po latach. Dach pracuje, sztywna piana zaczyna pękać, wilgoć nie jest oprowadzana na zewnątrz i wchodzi w drewno, które butwieje. Możecie to potwierdzić?
Napisano (edytowany)
Teoretycznie jest to możliwe - tyle, że tylko w przypadku bezpośredniego działania wilgoci na drewno, co związane jest z przeciekaniem dachu i niedokładnym położeniem pianki.

Ps. A praca dachu powodująca pękanie pianki - no chyba tylko podczas gdy wiatr zrywa dach. icon_lol.gif
Normalna "praca" dachu jest rekompensowana "plastycznością" pianki - nawet starej. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Bardzo dziękuję za wskazówki. Problemem jest tylko brak miejsca na drugą warstwę wełny - po krokwiach. Dając 10-15cm wełny po krokwiach - w łazience nie osiągnę wysokości 1,9m.
Czy istnieje materiał o takich parametrach, aby wystarczającą warstwą było między krokwiami? Krokwie mamy 18 cm, dach 35 stopni, bez ścianki kolankowej.


Jest problem - jest i rozwiązanie... jak są pieniądze. icon_biggrin.gif
Tym rozwiązaniem jest piana PIR ( nie mylić z PUR).
Jeśli sprawa tyczy się tylko łazienki to zastosuj pianę zamkniętokomorkową (droga) o znacznie niższej lambdzie.
Wariant ekonomiczniejszy ale też trochę słabszy izolacyjnie to, wypełnienie przestrzeni międzykrokwiowej styropianem
o lambdzie 0,030-0,031W/mK lub wełną skalną o lambdzie 0,030W/mK i przykrycie tego cienką warstwą piany PIR (zamkniętokomórkowej).
Problemem może być znalezienie wykonawcy, który przy tak małym zleceniu będzie się chciał w to bawić.
Napisano (edytowany)
Cytat

Tym rozwiązaniem jest piana PIR ( nie mylić z PUR).

Problemem może być znalezienie wykonawcy, który przy tak małym zleceniu będzie się chciał w to bawić.



Zawsze można kupić w formie płyty (dla ocieplenia tej części - zamiast styropianu) np: http://www.gor-stal.pl/pl/produkty/pir?gcl...CFWPnwgodqScAeA

Być może, występuje również w małych opakowaniach, typu spray.


dopisałem: link Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Czy możecie rozwinąć temat pianki? Dałabym ją w łazience, ale czytałam co prawda nieliczne opinie o butwiejącym drewnie i brzydkim zapachu po latach. Dach pracuje, sztywna piana zaczyna pękać, wilgoć nie jest oprowadzana na zewnątrz i wchodzi w drewno, które butwieje. Możecie to potwierdzić?


Z tym pękaniem to pewnie opisy trochę przekoloryzowane, ale co się tyczy butwienia to taki problem może wystąpić.
I to niestety w Twoim przypadku.
Chodzi tu o krycie wstępne dachu wykonane z papy, a więc całkowicie szczelne dla pary wodnej.
Oczywiście rozwiązaniem jest szczelina wentylacyjna pod deskowaniem, ale to co jest plusem piany (wypełnienie wszelkich szczelin) w tym przypadku będzie poważnym minusem.
Natrysk piany rozprężnej często niweczy te szczytne, bo konieczne do wykonania zamierzenia. icon_biggrin.gif


PS.
Napisałem tekst, ale coś mnie odciągnęło i nie wysłałem go od razu.
Oczywiście płyty PIR zaproponowane przez bajbagę powinny być wstanie rozwiązać problem znikającej szczeliny wentylacyjnej.
Gość Strawman
Napisano
Cytat

Czy możecie rozwinąć temat pianki? Dałabym ją w łazience, ale czytałam co prawda nieliczne opinie o butwiejącym drewnie i brzydkim zapachu po latach. Dach pracuje, sztywna piana zaczyna pękać, wilgoć nie jest oprowadzana na zewnątrz i wchodzi w drewno, które butwieje. Możecie to potwierdzić?


Koledzy już opisali możliwe rozwiązania - ja dodam tylko, że przy ociepleniu pianką natryskiwaną drewno konstrukcyjne musi posiadać docelową wilgotność ok. 15%. Natryśnięcie pianki na drewno niewłaściwie wysuszone, z jakiego często wykonuje się konstrukcje, powoduje z czasem powstanie pęknięć pianki w miejscu styku z drewnem konstrukcji (wysychanie drewna to też zmniejszanie jego objętości).
Gość Strawman
Napisano
Cytat

Bardzo dziękuję za wskazówki. Problemem jest tylko brak miejsca na drugą warstwę wełny - po krokwiach. Dając 10-15cm wełny po krokwiach - w łazience nie osiągnę wysokości 1,9m.
Czy istnieje materiał o takich parametrach, aby wystarczającą warstwą było między krokwiami? Krokwie mamy 18 cm, dach 35 stopni, bez ścianki kolankowej.


Jeszcze jedna istotna sprawa - jeśli długość krokwi ok. 7m to 3cm z tych 18cm musisz, niezależnie od przyjętej metody, przeznaczyć na szczelinę wentylacyjną z wylotem w kalenicy! Jeśli długość krokwi większa to trzeba by dopasować wysokość szczeliny do faktycznej długości krokwi (przy 10m ponad 4cm).
Gość Strawman
Napisano
Cytat

Jest jeszcze izolacja na krokwiowa. W/g mnie najlepsza . Jan


Też o tym myślałem, ale pamiętajmy, że leży już papa, co podnosi koszt wykonania izolacji nakrokwiowej!
Trzeba by przeliczyć koszt obu rozwiązań i może, może...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Krótki unboxing pilarki tarczowej Dewalta DCS579N Akcja serwisowa zepsutej piły szablastej DCS382N zakończona sukcesem!    
    • Witam. Mam problem z wodą zalewającą mi garaz. Garaz to duzy budynek o dlugosci ściany 50m. Większość sciany stanowia bramy wjazdowe. Wjazd jest podlany progiem aby woda sie nie wlewala. Problem w tym, ze ostatnia brama jest w dolku i woda z polowy podworka i reszty dachu garazu plynie wlasnie tam i przelewa sie przez próg i zalewa garaz. Jedyna możliwość jaka ja widze to przekopac przy samej ścianie i tych bramach wjazdowych dziure i polozyc jakis drenaż aby woda spod tej ostatniej bramy odplywala w drugi rog podworka gdzie jest dolek i studzienka. Nie bylo by problemu gdyby do tego garazu wjezdzaly tylko samochody. To zwykla plastikowa drena by moga byc. Problem w tym, ze mozna to zakopac na max 20cm i do tego garazu wjezdzaja maszyny przekraczajace 20t wagi... Z czego zrobic ten odplyw aby to wytrzynalo? Myslalem nad metalowa rura. Tylko, ze to bedzie rdzewiec i predzej czy pozniej przerdzewieje. Myslalem tez nad metalowym profilem 100x100x3 ale to ta sama sytuacja z rdza. Jest cos innego co tam wytrzyma
    • Woski dekoracyjne transparentne OSMO to niezwykle wszechstronny produkt, który łączy estetykę naturalnego wykończenia drewna z praktycznym zastosowaniem w aranżacjach wnętrz. Choć najczęściej stosowane są jako warstwa wykończeniowa, z powodzeniem mogą pełnić także rolę barwnika – działając podobnie jak bejca. Dzięki temu otwierają się szerokie możliwości ich wykorzystania w zależności od potrzeb oraz rodzaju powierzchni drewnianej. Idealne do Zastosowań Wewnętrznych Transparentne woski dekoracyjne OSMO doskonale sprawdzają się jako ostateczna warstwa ochronna dla drewna wewnątrz budynków. Można je stosować na ścianach, sufitach, meblach, a nawet dekoracyjnych panelach drewnianych. Ich półtransparentna formuła pozwala zachować naturalny rysunek słojów drewna, nadając mu jednocześnie subtelny kolor i jedwabisty połysk. To idealne rozwiązanie dla osób ceniących naturalne wykończenie z nutą indywidualnego charakteru. Wosk Dekoracyjny jako Bejca – Kolor i Styl Co ciekawe, woski OSMO mogą być również stosowane jako kolorowa baza, podobnie jak bejca. Wystarczy nałożyć cienką warstwę wosku dekoracyjnego, aby nadać drewnu pożądany odcień – od ciepłego dębu, przez elegancki orzech, aż po nowoczesne szarości. Dzięki transparentnej formule, drewno zyskuje głębię koloru bez utraty swojej naturalnej struktury. Po zabarwieniu powierzchni warto zastosować dodatkową warstwę zabezpieczającą – szczególnie tam, gdzie drewno narażone jest na intensywne użytkowanie. Ochrona i Trwałość – Wosk Twardy Olejny na Podłogi i Fronty Kuchenne W miejscach szczególnie wymagających – takich jak podłogi, schody, czy fronty kuchenne – samo zabarwienie woskiem dekoracyjnym nie wystarczy. W takich przypadkach najlepszym rozwiązaniem jest nałożenie na zabarwioną powierzchnię warstwy wosku twardego olejnego OSMO. Produkt ten tworzy wyjątkowo trwałą powłokę odporną na ścieranie, działanie wody oraz zabrudzenia. Jest łatwy w pielęgnacji i w razie potrzeby można go miejscowo naprawiać bez konieczności szlifowania całej powierzchni. Podsumowanie Transparentne woski dekoracyjne OSMO to idealne rozwiązanie dla tych, którzy chcą podkreślić naturalne piękno drewna, nadać mu delikatny kolor, a jednocześnie zabezpieczyć je przed codziennym użytkowaniem. Stosowane jako warstwa ostateczna – sprawdzą się świetnie w mniej eksploatowanych miejscach. W przypadku intensywnych powierzchni, takich jak podłogi czy kuchenne fronty, najlepiej połączyć je z woskiem twardym olejnym, uzyskując zarówno estetyczny, jak i trwały efekt.
    • No a komu płacą kasę? Przecież ktoś to musi pompować.  A jest kanalizacja?
    • woda w nim jest bo niektórzy sasiedzi sie pod ten wodociag podpieli jeszcze kiedy ta firma istniala a było to za PRL-u Woda  najbardziej dobra tylko rury sa metalowe.Wodociag na mapce jest a gmina napisala mi ze go nie ma 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...