Skocz do zawartości

Drzwi przesuwne, kasetowe


Recommended Posts

Chciałbym zabudować drzwi przesuwne, kasetowe (takie, w których skrzydło chowa się w ścianie/kasecie).



No i kiedy szukam w sieci informacji, to zalecają na etapie budowy domu wymurowanie ścianki, a dopiero przy robotach wykończeniowych zamontowanie na tej ściance kasety z drzwiami i zamknięcie całości płytą kartonowo-gipsową.
O kant d…y takie rozwiązanie, bo ja bym chciał na tej ściance jeszcze coś uwiesić.
A na kartonie, to se mogę co najwyżej obrazek przygwoździć i tyle.

Dlatego myślę o wymurowaniu ścianki z silki 65 mm, zostawieniu przerwy na grubość kasety, i domurowaniu następnej ścianki o gr. 65 mm. Tylko że wtedy musiałbym chyba zabudować te drzwi już na etapie SSO, co z kolei grozi ubabraniem mechanizmów nim w tej chałupie zamieszkam. No chyba, że tę drugą ściankę będę murował dopiero na etapie np. robót instalacyjnych w SSZ.

Jest tu kto, co rozwiałby moje rozterki? Ma ktoś takie drzwi, jakieś doświadczenie w tym temacie?
Link do komentarza
Cytat

No chyba, że tę drugą ściankę będę murował dopiero na etapie np. robót instalacyjnych w SSZ.




Moim zdaniem jest to najwłaściwsze rozwiązanie.

Rozważyłbym jednak wariant, częściowej zabudowy płytami (20 - 30 cm) - tak na wszelki słuczaj, aby mieć ewentualny i lepszy dostęp, w razie awarii "mechanizmów", albo wymiany drzwi. Przy ściance z cegły, trzeba będzie (oby nie) rozwalać kawałek muru, a potem odbudować.
Link do komentarza
Cytat

Moim zdaniem jest to najwłaściwsze rozwiązanie. Rozważyłbym jednak wariant, częściowej zabudowy płytami (20 - 30 cm) - tak na wszelki słuczaj, aby mieć ewentualny i lepszy dostęp, w razie awarii "mechanizmów", albo wymiany drzwi. Przy ściance z cegły, trzeba będzie (oby nie) rozwalać kawałek muru, a potem odbudować.



Dałem Ci plusika, bo pomogłeś mi.

Doszedłem do wniosku, że... pierd*ole te drzwi. Kasetowych nie będzie. icon_wink.gif icon_mrgreen.gif

Link do komentarza
Cytat

Doszedłem do wniosku, że... pierd*ole te drzwi. Kasetowych nie będzie. icon_wink.gif icon_mrgreen.gif


a ja będę mieć icon_razz.gif teraz jest podwójna "japa" zostawiona, a później będzie obudowane, jak książka pisze.

Tylko ja nic na tej małej ściance zawieszać nie muszę... a jak będę chciała, to się trafi w profil metalowy i też będzie wisieć.
Link do komentarza
Cytat

a ja będę mieć icon_razz.gif teraz jest podwójna "japa" zostawiona, a później będzie obudowane, jak książka pisze. Tylko ja nic na tej małej ściance zawieszać nie muszę... a jak będę chciała, to się trafi w profil metalowy i też będzie wisieć.



U mnie nie będzie żadnych drzwi (do salonu). Za to będzie jakieś półtorej tysiaka w kieszeni.

Muszę dobrze kombinować, bo na drzwi wewnętrzne (8 szt.) i zewnętrzne (3 sztuki "ciepłych" i 2 "zimnych") mam w preliminarzu 20 tys. zł.

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony przykład, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę.
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...