Skocz do zawartości

Pękające ściany z batonu komórkowego


Recommended Posts

Napisano
Witam. Ok. 8 miesięcy temu zakończyłem budowę domu jednorodzinnego z batonu komórkowego odmiana 500. Od jakiegoś czasu zaczołem zauważać pojawiające się pęknięcia na ścianach zewnętrznych i wewnętrznych. Mam pytanie czy takie zjawisko jest normalną rzeczą czy nie. Zasięgałem informacji u wielu osób króte się buduję i twierdzą, że w nowych domach zjawisko pękania ścian jest normalnym zjawiskiem. Zresztą zdania są podzielone, ci którzy zbudowali z ceramiki nie wyobrażają sobie by ich ściany pękały. Proszę o szczerą informację.
Dziękuję
Napisano
O ewentualnych zagrożeniach związanych z pękaniem ścian decyduje miejsce ich występowania, ukierunkowanie szczelin, ich szerokość oraz tendencja do powiększania się. W nowym domu mogą pojawiać się pęknięcia związane z osiadaniem budynku, które nie są groźne dla jego konstrukcji, ale trzeba je obserwować, czy z czasem nie powiększają się. W razie wątpliwości co do przyczyn ich powstawania warto wykonać ekspertyzę budowlaną.
Napisano
Witam.
I dziękuję za dotychczasową poradę. Pęknięcia są pionowe a na jednej ścianie w jednym z pokoji zauważyłem również pęknięcia poziome. Na całej długości ściany, na fugach pomiędzy bloczkami. Pęknięcia w początkowej fazie wyglądały jako pajęczynki, z czasem nabrały wymiar ok 1-2milimetrów i tak zostały, lecz pojawiają się nowe. Kto może wykanać taką ekspertyzę budowlaną.
Napisano
Witam!
Nie sądzę, że pęknięcia mają jakiś związek z materiałem, z którego są wykonane. Raczej przyczyny należy szukać w samym posadowieniu i gruncie. Ja mam dom z BK, stał 1,5 roku nieotynkwany i nie było ani jednego pęknięcia.
PZDR
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Powiem tak - jeśli masz pęknięcia rzędu 1-2 mm - to już jest bardzo poważny problem, powiedziałbym że to już jest nawet awaria budowlana.

Aby coś wiecej ci powiedzieć musiałbyś podać wiecej szczergółów !

- rysa pionowa - jest naprawdę pionowa - z góry na dół idzie po lini prostej, czy zygzakiem po spoinach - linia prosta sugeruje, że masz źle przewiązany mur (źle wymurowany) lub że pojawiły się tam tak duże siły, iż popękały bloczki.

- powodów może być mnóstwo
- najbardziej prawdopodobny - jak ktoś już wspomniał to fundamenty (czy robiłeś badania gruntowe? - jeśli tak to wrzuć je na forum i rzut fundamentów)
- brak wieńców, lub żle wykonane
- występowanie dużych sił skupionych (gazobeton 500 jest dość słabym materiałem - i często się
zdarza, że nawet w domkach trzeba wykonać kilka słupków żelbetowych - bo jest za słaby)
- i całe mnóstwo innych drobnych lub mało znaczących powodów na które czasem bardzo trudno wpaść (widziałem kiedś taki przypadek, że gość wyciął drzewo rosnące koło domu - i to spowodowało że mu popękały mury i to do 1cm)

- podaj więcej szczegółów - może zdjęcia - no i rzuty budynku to może podpowiem ci coś więcej.

pozdrawiam

Slawku
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Witam. Ok. 8 miesięcy temu zakończyłem budowę domu jednorodzinnego z batonu komórkowego odmiana 500. Od jakiegoś czasu zaczołem zauważać pojawiające się pęknięcia na ścianach zewnętrznych i wewnętrznych. Mam pytanie czy takie zjawisko jest normalną rzeczą czy nie. Zasięgałem informacji u wielu osób króte się buduję i twierdzą, że w nowych domach zjawisko pękania ścian jest normalnym zjawiskiem. Zresztą zdania są podzielone, ci którzy zbudowali z ceramiki nie wyobrażają sobie by ich ściany pękały. Proszę o szczerą informację.
Dziękuję


Dzień dobry, przeczytałem dzisiaj Pański tekst. Mam podobne problemy z domem z tego materiału. Chętnie bym bardziej bezpośrednio skonfrontował nasze doświadczenia. Proszę o odpowiedź na forum lub e-mailem.Pzdrewienia.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...