Skocz do zawartości

Deska na ścianie.


Recommended Posts

Napisano
Budynek gospodarczy ma kilka rodzajów ścian, kilka pomieszczeń oraz piwnicę. Z małej klitki, był sukcesywnie dobudowywany. Tynki miejscami kilka centymetrów, miejscami kilka milimetrów. Zamierzam odeskować od środka. Jak przygotować ścianę?
Ściana dwuwarstwowa. Zbudowana z żużlowego pustaka, od środka cegła czerwona pełna. Zamierzam ocieplić 5 - 6cm styropianem z zewnątrz. W środku zrobić stelaże pionowe i odeskować poziomo. Czy pod deski dać styropian, np 2cm? Folię, czy niczego nie stosować? W przyszłości zamierzam budynek ogrzewać.
Niestety część ścian jest budowana w innej technologii, tzn cegła silikatowa - dwie warstwy, jest więc cieńsza o cegłę. Czy w taki wypadku jest sens ocieplać również od środka, aby wyrównać grubość?
Do inne ściany jest przybudowany garaż sąsiada. Nieużywany, bez okien. Nie ocieplę więc od zewnątrz. Czy błędem będzie ocieplenie od środka?
Napisano (edytowany)
Poruszałem kiedyś kwestię ocieplenia od wewnątrz w swoich postach. Wniosek wyszedł taki że jeśli ocieplać to tylko od zewnątrz, a od wewnątrz jedynie gdy nie ma innej opcji czyli jak np. w twoim przypadku ściana garażu. I jeśli już to tylko tak żeby miało to sens - multipor, szczelnie wełna, osobiście styropian od wewnątrz mnie nie przekonuje. A od zewnątrz 5-6? hm, a nie lepiej odrazu 10? Co do deski, stelaż z listew i decha tyle filozofii. Z ciekawości, myślisz o eleganckiej desce jak na elewacje czy poprostu zwykła ewentualnie heblowana deska? Edytowano przez huhra (zobacz historię edycji)
Napisano
Pewnie, że ocieplać tylko z zewnątrz. Ale czasami inaczej się nie da. O multipor coś czytałem. W sumie nie mam tej ściany aż tyle, żeby nie kupić tego multipora. Lecz z drugiej strony to tylko kilka metrów kwadratowych byłoby wyłożone styropianem od środka...
10cm na pewno lepiej, ale to jednak koszty inne, a ściany sporo... (PS. mam limit od żony na wydawanie pieniędzy na mój 100m2 budynek garażowo - składowo - majsterkowiczowy icon_smile.gif)

Co do deski - stelaż co pół metra, deska heblowana, frezowana (żeby nie było dziur jakby się chciało jej rozeschnąć) szerokość 10cm, długość jeden metr. Mam już gotową i grzecznie czeka na zamontowanie. Raczej wkręty, lub gwoździe skręcane.

Tynk - właśnie zdjąłem stary, bo płatami odchodził miejscami. Ściana wcześniej przemarzała więc obleciało co swoje. Resztę ręcznie napierdzielałem.
Deski mam za darmoszkę, sam robiłem, mam dobrą melinę icon_smile.gif Więc nie taniej ;) Czy lepiej? Kwestia gustu icon_smile.gif
Sufit nad garażem mam częściowo z lanego stropu, drugie pół z z widocznymi balami, deskowany. Nad nim jeszcze strych...
Popierdzielone trochę, ale jak pisałem - przybudówka przybudówki i w bok i w górę icon_smile.gif
Gość Strawman
Napisano
Cytat

Co do deski - stelaż co pół metra, deska heblowana, frezowana (żeby nie było dziur jakby się chciało jej rozeschnąć) szerokość 10cm, długość jeden metr. Mam już gotową i grzecznie czeka na zamontowanie. Raczej wkręty, lub gwoździe skręcane.


Zamiast pióro-wpustu radzę zastosować na elewacji obce pióro, albo po prostu deskę na zakład.
Napisano
Cytat

Zamiast pióro-wpustu radzę zastosować na elewacji obce pióro, albo po prostu deskę na zakład.



Nieprecyzyjnie opisałem. Deska ma wyfrezowany zakład właśnie.
Czy skręcane gwoździe (paletówki) będą dużo gorsze od wkrętów?

Co z tym styropianem? Na jednej ścianie od wewnątrz da się jakoś przełknąć? Czy będzie się lała woda?

5-6cm styropian ujdzie, czy jednak dosępić do 10cm?

Z tym ogrzewaniem to może być różnie, nawet nieregularnie, wiadomo - weekendy, urlopy... (Piec żeliwny, kaloryfery również, a zamiast wody - płyn do chłodnic, więc strachu nie mam).
Gość Strawman
Napisano (edytowany)
Cytat

Nieprecyzyjnie opisałem. Deska ma wyfrezowany zakład właśnie.
Czy skręcane gwoździe (paletówki) będą dużo gorsze od wkrętów?


Wkręty tu byłyby najlepsze... O gwoździach zapomnij. Edytowano przez Strawman (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Co z tym styropianem? Na jednej ścianie od wewnątrz da się jakoś przełknąć? Czy będzie się lała woda?

5-6cm styropian ujdzie, czy jednak dosępić do 10cm?

Z tym ogrzewaniem to może być różnie, nawet nieregularnie,



Styropian od wewnątrz nie jest dobra opcją. Słyszałem opinie że w ten sposób tworzy się efekt lodówki.
Napisano
Ja dołączę do tematu bo poszukuje metody na precyzyjne doklejanie mikro elementów z drewna na ścianę. Jak najlepiej to zrobić by nie zniszczyć ściany?
Napisano
Cytat

Ja dołączę do tematu bo poszukuje metody na precyzyjne doklejanie mikro elementów z drewna na ścianę. Jak najlepiej to zrobić by nie zniszczyć ściany?



:scratching: taśma dwustronna cool.gif
Napisano
Przykleję styropian od środka, dam na to pustak i będzie ok?
Jednak taniej mnie to wyjdzie, bo styropian mam, pustak lub cegła też jest.

A oto deska na ścianie:

DSC01446.jpg



Wkręty jeszcze nie wszystkie dałem. Co 60cm po 2 sztuki. Później przykryję poziomymi deskami, które będą łączyły się z belkami na suficie deskowanym.

Deska - olcha. Surowa. Przykręcałem surowe, nie wypaczają się, tylko wszystko ładnie twardnieje.
Napisano
Cytat

Też tak próbowałam, jednak jakoś słabo mi idzie z estetyką.




A pistolet na klej ? Precyzyjnie wszystko złączysz/Pamiętam, że co jakiś czas są takie w lidlu, ale pełno tego też jest na allegro. Wszystko zależy w sumie od tego co chcesz robić dokładnie i czy zależy Tobie na tym żeby takie cacko mieć na długo

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...