Skocz do zawartości

Deska na ścianie.


Recommended Posts

Napisano
Budynek gospodarczy ma kilka rodzajów ścian, kilka pomieszczeń oraz piwnicę. Z małej klitki, był sukcesywnie dobudowywany. Tynki miejscami kilka centymetrów, miejscami kilka milimetrów. Zamierzam odeskować od środka. Jak przygotować ścianę?
Ściana dwuwarstwowa. Zbudowana z żużlowego pustaka, od środka cegła czerwona pełna. Zamierzam ocieplić 5 - 6cm styropianem z zewnątrz. W środku zrobić stelaże pionowe i odeskować poziomo. Czy pod deski dać styropian, np 2cm? Folię, czy niczego nie stosować? W przyszłości zamierzam budynek ogrzewać.
Niestety część ścian jest budowana w innej technologii, tzn cegła silikatowa - dwie warstwy, jest więc cieńsza o cegłę. Czy w taki wypadku jest sens ocieplać również od środka, aby wyrównać grubość?
Do inne ściany jest przybudowany garaż sąsiada. Nieużywany, bez okien. Nie ocieplę więc od zewnątrz. Czy błędem będzie ocieplenie od środka?
Napisano (edytowany)
Poruszałem kiedyś kwestię ocieplenia od wewnątrz w swoich postach. Wniosek wyszedł taki że jeśli ocieplać to tylko od zewnątrz, a od wewnątrz jedynie gdy nie ma innej opcji czyli jak np. w twoim przypadku ściana garażu. I jeśli już to tylko tak żeby miało to sens - multipor, szczelnie wełna, osobiście styropian od wewnątrz mnie nie przekonuje. A od zewnątrz 5-6? hm, a nie lepiej odrazu 10? Co do deski, stelaż z listew i decha tyle filozofii. Z ciekawości, myślisz o eleganckiej desce jak na elewacje czy poprostu zwykła ewentualnie heblowana deska? Edytowano przez huhra (zobacz historię edycji)
Napisano
Pewnie, że ocieplać tylko z zewnątrz. Ale czasami inaczej się nie da. O multipor coś czytałem. W sumie nie mam tej ściany aż tyle, żeby nie kupić tego multipora. Lecz z drugiej strony to tylko kilka metrów kwadratowych byłoby wyłożone styropianem od środka...
10cm na pewno lepiej, ale to jednak koszty inne, a ściany sporo... (PS. mam limit od żony na wydawanie pieniędzy na mój 100m2 budynek garażowo - składowo - majsterkowiczowy icon_smile.gif)

Co do deski - stelaż co pół metra, deska heblowana, frezowana (żeby nie było dziur jakby się chciało jej rozeschnąć) szerokość 10cm, długość jeden metr. Mam już gotową i grzecznie czeka na zamontowanie. Raczej wkręty, lub gwoździe skręcane.

Tynk - właśnie zdjąłem stary, bo płatami odchodził miejscami. Ściana wcześniej przemarzała więc obleciało co swoje. Resztę ręcznie napierdzielałem.
Deski mam za darmoszkę, sam robiłem, mam dobrą melinę icon_smile.gif Więc nie taniej ;) Czy lepiej? Kwestia gustu icon_smile.gif
Sufit nad garażem mam częściowo z lanego stropu, drugie pół z z widocznymi balami, deskowany. Nad nim jeszcze strych...
Popierdzielone trochę, ale jak pisałem - przybudówka przybudówki i w bok i w górę icon_smile.gif
Gość Strawman
Napisano
Cytat

Co do deski - stelaż co pół metra, deska heblowana, frezowana (żeby nie było dziur jakby się chciało jej rozeschnąć) szerokość 10cm, długość jeden metr. Mam już gotową i grzecznie czeka na zamontowanie. Raczej wkręty, lub gwoździe skręcane.


Zamiast pióro-wpustu radzę zastosować na elewacji obce pióro, albo po prostu deskę na zakład.
Napisano
Cytat

Zamiast pióro-wpustu radzę zastosować na elewacji obce pióro, albo po prostu deskę na zakład.



Nieprecyzyjnie opisałem. Deska ma wyfrezowany zakład właśnie.
Czy skręcane gwoździe (paletówki) będą dużo gorsze od wkrętów?

Co z tym styropianem? Na jednej ścianie od wewnątrz da się jakoś przełknąć? Czy będzie się lała woda?

5-6cm styropian ujdzie, czy jednak dosępić do 10cm?

Z tym ogrzewaniem to może być różnie, nawet nieregularnie, wiadomo - weekendy, urlopy... (Piec żeliwny, kaloryfery również, a zamiast wody - płyn do chłodnic, więc strachu nie mam).
Gość Strawman
Napisano (edytowany)
Cytat

Nieprecyzyjnie opisałem. Deska ma wyfrezowany zakład właśnie.
Czy skręcane gwoździe (paletówki) będą dużo gorsze od wkrętów?


Wkręty tu byłyby najlepsze... O gwoździach zapomnij. Edytowano przez Strawman (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Co z tym styropianem? Na jednej ścianie od wewnątrz da się jakoś przełknąć? Czy będzie się lała woda?

5-6cm styropian ujdzie, czy jednak dosępić do 10cm?

Z tym ogrzewaniem to może być różnie, nawet nieregularnie,



Styropian od wewnątrz nie jest dobra opcją. Słyszałem opinie że w ten sposób tworzy się efekt lodówki.
Napisano
Ja dołączę do tematu bo poszukuje metody na precyzyjne doklejanie mikro elementów z drewna na ścianę. Jak najlepiej to zrobić by nie zniszczyć ściany?
Napisano
Cytat

Ja dołączę do tematu bo poszukuje metody na precyzyjne doklejanie mikro elementów z drewna na ścianę. Jak najlepiej to zrobić by nie zniszczyć ściany?



:scratching: taśma dwustronna cool.gif
Napisano
Przykleję styropian od środka, dam na to pustak i będzie ok?
Jednak taniej mnie to wyjdzie, bo styropian mam, pustak lub cegła też jest.

A oto deska na ścianie:

DSC01446.jpg



Wkręty jeszcze nie wszystkie dałem. Co 60cm po 2 sztuki. Później przykryję poziomymi deskami, które będą łączyły się z belkami na suficie deskowanym.

Deska - olcha. Surowa. Przykręcałem surowe, nie wypaczają się, tylko wszystko ładnie twardnieje.
Napisano
Cytat

Też tak próbowałam, jednak jakoś słabo mi idzie z estetyką.




A pistolet na klej ? Precyzyjnie wszystko złączysz/Pamiętam, że co jakiś czas są takie w lidlu, ale pełno tego też jest na allegro. Wszystko zależy w sumie od tego co chcesz robić dokładnie i czy zależy Tobie na tym żeby takie cacko mieć na długo

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Widoczność łączeń zależy bardziej od układającego, nie tylko od tapety. Raufazy przeglądałeś?   Są takie raufazy, które układa się na powierzchni pokrytej grubo klejem. Rolka jest sucha i lekka. Spokojnie dajesz radę układać dwumetrowej szerokości rolkę.  one są z włókna szklanego. Nierozciągliwe.   Ale przy wysokiej temperaturze druga osoba jest niezbędna, bo klej na ścianie (suficie) bardzo szybko wysycha. W praktyce to tempu układania zależy od szybkości pokrywania powierzchni klejem. Układanie tapety idzie szybciej.
    • Taka ciekawostka w temacie, okazuje się, ze jedną z poważnych przyczyn ostatniego blackoutu w Hiszpanii było właśnie nieskompensowanie przesyłanie dużej ilości energii biernej, która tak wpłynęła na obciążenie sieci, ze zabezpieczenia kolejno "puściły" i system energetyczny Hiszpanii padł. Temat będzie teraz analizowany we wszystkich krajach europejskich i nie tylko.
    • Przeszukałem cały internet w poszukiwaniu jakiejś tapety białej na sufit, ale nic nie znalazłem.   Szukam takiej, gdzie nie będzie widać łączeń i miała delikatny wzór. Tak jak ta, ale niestety nie ma jej już na rynku:     Widział ktoś może coś ciekawego?
    • Sprawdzona metoda zabezpieczenia domu z bala przed UV bez efektu żółknięcia. Używam zestawu OSMO: WR Aqua 4001, 429 Naturalny Efekt i 420 UV-Ochrona – daje świetny, surowy wygląd i trwałość. Pełny opis tutaj: [link]
    • Przypominam podsumowanie mojego poprzedniego wpisu - wiążąca jest dopiero interpretacja przepisów wydana przez sąd, jego wyrok w konkretnej sprawie. Niestety, tak jak w tym przypadku przez dewelopera, bywa to wykorzystywane do tworzenia dość karkołomnych interpretacji. Chociaż i sądom też zdarzają się dość dziwne oraz wzajemnie sprzeczne wyroki.  Proszę spojrzeć jeszcze raz na brzmienie § 308. Podano w nim liczbę kondygnacji (przynajmniej 2 nadziemne), jako obligujące do zastosowania dalszych zapisów. Nie ma tam zawężenia do budynków wielorodzinnych. Najwyraźniej prawodawca nie miał więc intencji zastosowania takiego zawężenia, Tym bardziej, że w wielu innych przepisach tego samego rozporządzenia jest wyrażone wprost rozróżnienie na budynki wielorodzinne i jednorodzinne.  Argument o zmianie przepisów lub ich interpretacji od 2022 r. także jest nietrafiony. Ta część rozporządzenia (§ 308), brzmi tak samo od momentu przyjęcia jego pierwotnej wersji jeszcze w roku 2002, czyli 20 lat wcześniej. Fakt, że budynek został oddany do użytkowania , zaś nadzór budowlany nie wnosił uwag wcale nie znaczy, że wszystko wykonano prawidłowo. Jego przedstawiciele mogli czegoś nie sprawdzić, nie zauważyć itd.  Wreszcie mamy kwestię zasadniczą, czyli przywołany już § 146. 1.    § 146. 1. Wyloty przewodów kominowych powinny być dostępne do czyszczenia i okresowej kontroli, z uwzględnieniem przepisów § 308.   Proponuję zacząć od zadania deweloperowi pytania (na piśmie) jak w takim razie realizowany jest obowiązek wynikający z tego przepisu? Na jakiej podstawie twierdzi, że wystarcza do tego ruchoma drabina? Jeżeli odpowiedź nie będzie satysfakcjonująca następnym krokiem powinno być zwrócenie się z tymi samymi pytaniami do nadzoru budowlanego.    Osobiście uważam, że w tym przypadku powinno być zapewnione wejście na dach od zewnątrz, po drabinie stałej. Słusznie Pan zauważył, że wejście na dach przez wyłaz, z jednego z domów tworzących budynek szeregowy, nie zapewnia faktycznie dostępu na dach w celach opisanych w § 146. 1.  Dlatego przypominam o cytowanym już § 101. 1.   § 101. 1. W wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych względami użytkowymi, jako dojście i przejście między różnymi poziomami mogą służyć drabiny lub klamry, trwale zamocowane do konstrukcji.    Nie bardzo widzę w tej sytuacji możliwość obrony stanowiska, że drabina ruchoma jest wystarczająca. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...