Skocz do zawartości

Ocieplenie domu od wewnątrz - etapy prac i koszty


Recommended Posts

W niektórych przypadkach ścianę domu można ocieplić od wewnątrz. Ta metoda polecana jest przede wszystkim wtedy, gdy chcemy zachować atrakcyjną elewację (np. z klinkieru, kamienia) lub gdy budynek znajduje się pod nadzorem konserwatorskim.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/stan-surowy/termoizolacja/a/19745-ocieplenie-domu-od-wewnatrz-etapy-prac-i-koszty

Link do komentarza
Do niedawna twierdzono, że ocieplanie od wewnątrz przenosi punkt rosy w głąb ściany. Co się zmieniło, że już jest inaczej? Nie rozumiem również dlaczego ta sama technologia zastosowana wewnątrz ma mostki termiczne a na zewnątrz ich nie ma?
Link do komentarza
Cytat

Do niedawna twierdzono, że ocieplanie od wewnątrz przenosi punkt rosy w głąb ściany. Co się zmieniło, że już jest inaczej? Nie rozumiem również dlaczego ta sama technologia zastosowana wewnątrz ma mostki termiczne a na zewnątrz ich nie ma?


Przekazujemy odpowiedź menadżera produktu z firmy Xella:

Rozwiązanie podające sposób ocieplenia ścian od wewnątrz z zastosowaniem płyt Multipor nie zmienia w żadnym przypadku zasad fizyki budowli, jaka rządzi rozkładem temperatur i zawartości pary wodnej w przegrodzie. Ocieplenie od wewnątrz zawsze zmienia rozkład temperatur i przepływu pary wodnej w przegrodzie.

Płyty Multipor to materiał wysoce paroprzepuszczlany, który umożliwia wnikanie w swoja strukturę pary wodnej. W związku z tym wewnątrz porów płyt Multipor następuje kondensacja cząstek pary wodnej w okresie jesienno-zimowym, która zostaje oddana z powrotem do otoczenia w okresie wiosenno-letnim. Ta zdolność to zjawisko sorpcji i resorpcji, która charakteryzuje się Multipor. Aby zastosować płyty Multipor jako ocieplenie od wewnątrz trzeba wykonać analizę cieplno-wilgotnościową, na wynik której mają wpływ warunki klimatyczne, funkcja ocieplanych pomieszczeń, wentylacja, stan wilgotnościowy planowanych do ocieplenia ścian.

Ocieplenie od wewnątrz zazwyczaj pokrywa w 100% całą powierzchnię danej fasady. Odpowiednio dobrane i obliczone jest rozwiązaniem, które niweluje mostki termiczne na danej elewacji. W przypadku ocieplenia od wewnątrz, nawet przy założeniu ocieplenia wszystkich powierzchni ścian zewnętrznych nie ma możliwości ocieplenia miejsc połączeń ścian wewnętrznych i zewnętrznych. Dlatego tez właściwym jest rozwiązanie montażu min. jednej warstwy płyt Multipor na prostopadłych powierzchniach stropu i ścian wewnętrznych.

Pozdrawiam
Małgorzata Bartela
_______________________________
Product Manager
Xella Polska Sp. z o.o.
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Gość Maciek
Szanowna Redakcjo.

Proponuję przyłożyć się od strony merytorycznej do treści artykułów. Ocieplenie od wewnątrz nie jest cudownym panaceum na dolegliwości związane z brakiem możliwości docieplenia od zewnątrz, a taki wniosek można wysnuć z niniejszego tekstu.
Brakuje tu min. podstawowej informacji, że ściany muszą być suche. W przeciwnym razie wykonywanie takiego docieplenia mija się z celem. Do rozwiązania pozostaje także problem obecności soli budowlanych w przekroju ścian.
Odpowiedź Xelli także nie jest wyczerpująca (można rzec, że połowiczna, zabrakło podstawowej informacji, że powinna to być analiza dla tzw. stanu niestacjonarnego, co powoduje, że metoda Glasera, którą wykorzystuje się do analiz stacjonarnych jest zupełnie nieprzydatna).
Parę innych nieścisłości (żeby nie powiedzieć błędów) w tym tekście także można znaleźć
Link do komentarza
  • 9 miesiące temu...
Maciek, wydaje mi się, że akurat informacja, że ściany muszą być suche, jest dość intuicyjna. Ale fakt, temat jest ogólnie bardziej złożony niż wynikałoby z artykułu, sam bym się nie zdecydował projektować docieplenie na własną rękę, bo od pierwszego sezonu grzewczego zaczyna się płacić za ewentualne błędy.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok temu...
  • 3 miesiące temu...
Gość Patryk

Ja bym nie ryzykował i ocieplił dom sprawdzoną od lat metodą czyli styropianem, najlepiej od renomowanego producenta. Mamy wówczas pewność że inwestycja nie pójdzie w błoto

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Ociepliłem kilka lat temu od wewnątrz korytarz zewnętrzny - ściana 24 - bloczkami termoizolacyjnymi grubości 6 cm - sposobem na klej - mimo że budynek jest położony na wysokości ok. 600 m w terenie górskim - od pięciu lat czyli od ocieplenia , a korytarz jest nieogrzewany nie nastąpiło ,,przemrożenie,, co charakteryzowało się czarnymi plamami w kątach i na dole przy posadzce.
Link do komentarza
10 minut temu, Gość olej napisał:

od pięciu lat czyli od ocieplenia , a korytarz jest nieogrzewany nie nastąpiło ,,przemrożenie

No i tak jest, jak powinno być. Skoro korytarz nie jest ogrzewany, jest zewnętrzny - nie następuje przemrożenie. Mogło by wystąpić, gdyby był ogrzewany.

Ale  temat dotyczy pomieszczeń ogrzewanych i problemu ich ocieplenia od wewnątrz.

Link do komentarza

Szanowni Państwo,

gdy budynek jest zabytkowy, ma charakterystyczną elewację, konserwator nie wydaje zgody na prace ociepleniowe – wówczas pozostaje termoizolacja od wewnątrz. W pozostałych przypadkach warto ocieplać budynki w oparciu o jeden, kompletny system oparty na wełnie lub styropianie. Takie systemy oferuje FOVEO TECH. Zalet użycia takiego rozwiązania jest wiele: gwarancja producenta na materiały, wysoka jakość materiałów i ich dostępność, niższa cena (niż w przypadku zakupu wszystkim materiałów oddzielnie), estetyczna i trwała elewacja (odporna na zabrudzenia, występowanie pleśni, alg, działanie niekorzystnych warunków atmosferycznych).

Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik Foveo Tech

Link do komentarza
  • 3 lata temu...

Jeśli chodzi o ocieplanie od wewnątrz to oprócz budynku pod pieczą konserwatora zabytków, również zabudowa bliźniacza podchodzi pod to. Dokładniej chodzi o ścianę wspólną z sąsiadem. Czasem jej ocieplenie jest konieczne i tutaj izolacja od wewnątrz bardzo się sprawdza. Inny przypadek to stare budynki, w których sami chcemy zachować piękno starej cegły. 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Da się nawet w warstwie docieplenia. Nie mam teraz czasu szukać, ale kiedyś to widziałem. Poza tym istnieją okna "wysuwane" poza linię ściany, umożliwiające obserwację obszaru 180 stopni. Wiele obiektów ma takie okna, hotele szczególnie.  
    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...