Skocz do zawartości

jakie materiały warto kupić zimą


Recommended Posts

Napisano
witam
jestem na etapie SSO, no niezupełnie bo dachówkę kładę w tym roku by sobie dachem na wiosnę głowy nie zaprzątać...część materiałów chce kupić teraz jesień/ zima i od marca ruszać z dalszą pracą
macie jakieś doświadczenia co można kupić zimą? wiem że niektóre materiały zimą tanieją i można je przechować na terenie hurtowni do wiosny...
robiłam wycenę okien zagadałam i wiem ze okna najlepiej zamówić/kupić w grudniu/styczniu bo będzie taniej ale co jeszcze?? skoro okna to i drzwi zewnętrzne i garażową bramę..
a co z ociepleniem? styropian/ wełna? może płyty gk? a może ekipy tynkarskie?? może płytki?piec?
buduje 1 dom nie mam doświadczenia wiadomo jak jest z kasą...warto zaoszczędzić jeśli się da, podpowiedzcie
Napisano
Witam. Sporo materiału można dostać po niższych cenach, jednak nie wszyscy chcą go u siebie przechowywać. Na teraz to styropian powinien być tańszy, okna jak pisałaś, jak pisze Draagon bloczki lub cegła na ścianki działowe jeśli ich jeszcze nie masz. Ogólnie trzeba szukać promocji, ale też trzeba znać ceny jakie były wcześniej, czyli w sezonie budowlanym. Szukaj i pytaj.
Pozdrawiam
Napisano
A ja powiem tak, to że zimą niektóre towary są tańsze to już przeszło do historii. Dzisiaj nawet w sezonie można kupić taniej jak się trafi na promocje. Co do materiałów takich jak bloczki, styropian itd, to nikt nie trzyma u siebie na składzie takiej ilości materiału aby starczyło na cały dom/y, bo plac hurtowni musiałby być ogromniasty aby pomieścić takie duże ilości towaru. Inwestor jedzie do hurtowni, zamawia dana ilość ( mam na myśli na cały dom a nie na jedna ściankę działową) a właściciel hurtowni zamawia towar u producenta, który w większości przypadków przyjeżdża bezpośrednio na budowę od producenta. I tu właśnie chodzi o tą cenę, cena jest taka jaka w danej chwili obowiązuje.
Napisano
W sumie to i racja, mi się udało zamówić styropian zimą za niższą, w danej chwil cenę, niż w sezonie, jednak za długo nie trzymali i prawdopodobnie po zamknięciu zamówienia /patrz całe auto z przyczepą/ przywieźli wszystko na budowę.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Dobrze jest poszukać osób, które też poszukują materiałów w naszej okolicy. Wtedy to oprócz standardowych zniżek można jeszcze dostać upust za wielkość zamówienia.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

A ja powiem tak, to że zimą niektóre towary są tańsze to już przeszło do historii. Dzisiaj nawet w sezonie można kupić taniej jak się trafi na promocje. Co do materiałów takich jak bloczki, styropian itd, to nikt nie trzyma u siebie na składzie takiej ilości materiału aby starczyło na cały dom/y, bo plac hurtowni musiałby być ogromniasty aby pomieścić takie duże ilości towaru. Inwestor jedzie do hurtowni, zamawia dana ilość ( mam na myśli na cały dom a nie na jedna ściankę działową) a właściciel hurtowni zamawia towar u producenta, który w większości przypadków przyjeżdża bezpośrednio na budowę od producenta. I tu właśnie chodzi o tą cenę, cena jest taka jaka w danej chwili obowiązuje.



Święta prawda!!!
Napisano
Radzę przeglądać oferty marketów budowlanych, bo często można trafić okazję.
Ja w ten sposób kupiłem panele drewniane w cenie, która była 30% niższa niż normalnie.
Interes życia ;d
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Z mojego doświadczenia wynika, że nie ma już czegoś takiego, jak wyprzedaż na przykład po lecie, czy zimie. Markety budowlane mają wielką powierzchnię do magazynowania, wolą składować na przykład meble ogrodowe do następnego sezonu, niż sprzedać je za jakąś mniejszą sumę (testowałam to w zeszłym roku). Ogólnie materiały budowlane mają swoją cenę bardziej zależną od koniunktury, lub nawet cen walut, ale nie pory roku. Ewentualnie można znaleźć obniżki na drewno kominkowe, wiadomo, że im bliżej zimy, tym cena będzie wyższa.
  • 5 miesiące temu...
Napisano
Generalnie zimą mozna kupić wszystko na budowę. Markety faktycznie częśc rzeczy przetrzymują, ale hurtownie budowlane już nie i ozna nieraz niezłą promocję trafić. Kwestia jest tylko taka, czy masz miejsce aby zeskładować materiały przez kilka miesięcy.
  • 2 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...