Skocz do zawartości

jaki zawór odcinajacy do pralki najlepszy?


Dedal

Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam,

Mam pytanie - jaki zawór odcinający do pływ wody do praliki najlepiej zamotować?
Kulowy czy grzybkowy? Z filtrem lub bez? Jakiej firmy?
Opis sytuacji: elektrozawór w pralce zaczyna "przepuszczać" wodę do bębna (po 24 godzinach pralka nabiera tyle wody, że grozi zalaniem łązienki).
Wąż od pralki przyłączony jest do zaworu kątowego kulowego, ale on też przepuszcza wodę. Ten zawór ma 24 lata, no name.
Chcę wymieć ten stary zawór kulowy na nowy, solidny i pewny.
Na stronie Leroy widzę kilka modeli zaworów:

- kątowy kulowy:
http://www.leroymerlin.pl/hydraulika/akces...76026,l562.html
http://www.leroymerlin.pl/hydraulika/akces...32746,l562.html
http://www.leroymerlin.pl/hydraulika/akces...12741,l562.html
http://www.leroymerlin.pl/hydraulika/akces...57106,l562.html

- kątowy ceramiczny
http://www.leroymerlin.pl/hydraulika/akces...32926,l562.html

- kątowy kulowy z filtrem
http://www.leroymerlin.pl/hydraulika/akces...50057,l562.html
http://www.leroymerlin.pl/hydraulika/akces...15427,l562.html

- kątowy grzybkowy
http://www.leroymerlin.pl/hydraulika/akces...32752,l562.html
http://www.leroymerlin.pl/hydraulika/akces...54471,l562.html

Mi nie chodzi o koszt. Stawiam na pewność i trwałość. Nie musi być z Leroy Merlin i z ww wymienionych modeli.
Zatem poradźcie proszę jaki najpewniejszy?
Kulowy, ceramiczny czy grzybkowy?
Z filtrem lub bez? Czy filtr jest przydatny, potrzebny?
Jakiej firmy? : ARCO, VALVEX, SHELL, FERRO .......inny ?!

Za rzeczowe porady z góry serdecznie dziękuję. Edytowano przez Dedal (zobacz historię edycji)
Napisano
Zawory kulowe są bardzo dobre, jeśli się ich używa - powiedzmy - dość często , aby zachować ich użyteczność jak najdłużej, nalezałoby co jakiś czas, np. co dwa tygodnie, poruszać - nim zamknąć i otworzyć parę razy, aby kamień osadzający się wewnątrz zaworu nie zdążył na tyle "przylgnąć"" do wewnętrznych powierzchni zaworu, żeby przy próbie zamknięcia po długim czasie (po kilku latach pracy w bezruchu) ten kamień nie zarysował uszczelniających powierzchni - tej z teflonu, może mniej tej ceramicznej.
U Ciebie po latach ruszony zawór ma uszkodzoną powierzchnię uszczelniającą i dlatego powoli przepuszcza wodę, podobnie jest w elektrozaworze pralki - powierzchnia doszczelniająca zarosła kamieniem i grzybek zaworu nie ma możliwości zamknąć go...
Ja osobiście radziłbym Ci wymienić ten Twój zawór na grzybkowy zawór firmy Schell
http://www.in360.pl/produkt/schell-comfort...699%29-d1daead2
i przy dołączaniu węża do pralki zastosuj uszczelki-sitka, będą zabezpieczać przed kamieniem zawór pralkowy, który wczesniej czy później pewnie wymienisz/zregenerujesz/wyczyścisz...
Niby w instalacji wodociągowej jest czysta woda, ale wystarczy, że Twój sąsiad będzie remontował łazienkę, czy kuchnię, wystarczy, że hydraulik stuknie parę razy w metalową rurkę a już oderwie się mnóstwo kamyków, osadu i poleci to wszystko w pierwszy otwarty kran, a może to być właśnie droga do Twojej pralki ...
Napisano (edytowany)
Dzięki za odpowiedź i informacje.

Sitko na wężu mam wstawione, ale w jakim jest stanie ? (to już 8 lat, może już je wypłukało) - dlatego też rozważam np zakup zaworu z filtrem:
http://www.leroymerlin.pl/hydraulika/akces...50057,l562.html

W tym przypadku łatwiej chyba będzie odkręcić i oczyścić filtr niż w przypadku montażu na wężu uszczelki-sitka.

Zawory grzybkowe też lubią przepuszczać lub pocieknąć przy częstym użytkowaniu?!
Mam tak w kotłowni i na zaworze głównym, że czasami z nich kapie i trzeba kontrować nakrętką.
A ja planuję używać ten zawór 2-3 x w tygodniu, czyli zamykać zawór po każdym praniu = poszukiwany zawór trwały do częstego użytkowania.

A co sądzicie o tego typu zaworach ceramicznych? Czy ceramiczny oznacza lepszy?
http://www.leroymerlin.pl/hydraulika/akces...32926,l562.html
http://valvex.pl/armatura-instalacyjna/str...dlaczenia-pralk Edytowano przez Dedal (zobacz historię edycji)
  • 1 rok temu...
Napisano
Zawór z filtrem zawsze będzie łatwiejszy do czyszczenia. Ja osobiście wolę zawory kulowe niż grzybkowe jako odcinajace. W końcu to jest z założenia przeznaczenie zaworów kulowych. Jako regulacyjne się tak naprawde nie nadają. A najprostszy sposób na utrzymanie zaworów od pralki w dobrej kondycji, to zamykać je kiedy nie pierzemy. Bez tego mamy cały czs ciśnienie w gumowym wężu doprowadzajacym wodę (i na elektrozaworze). Ten wąż potrafi po paru latach nieźle spuchnąć.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

Zawór z filtrem zawsze będzie łatwiejszy do czyszczenia. Ja osobiście wolę zawory kulowe niż grzybkowe jako odcinajace. W końcu to jest z założenia przeznaczenie zaworów kulowych. Jako regulacyjne się tak naprawde nie nadają. A najprostszy sposób na utrzymanie zaworów od pralki w dobrej kondycji, to zamykać je kiedy nie pierzemy. Bez tego mamy cały czs ciśnienie w gumowym wężu doprowadzajacym wodę (i na elektrozaworze). Ten wąż potrafi po paru latach nieźle spuchnąć.



Ja nawet o tym nie pomyślałem, mam cały czas otwarty. Teraz jeśli chodzi o rodzaj zaworu to kupiem za radą sprzedawcy w sklepie z hydrauliką.

To było kilka lat temu i się nie dotykammdo tego. Najzwyczajnniej działa i tyle. Pralka oczywiście też działa icon_smile.gif

Czyli zawór chyba spałnia swoją rolę

Czy to mowa o takim zaworze?. Temat jest w profilu Ekspertów Arka to udałem się do źródła. Edytowano przez nokia (zobacz historię edycji)
Napisano
Właśnie takiego rodzaju zawór, jak w ulotce. Nawet tam napisali, żeby je otworzyć/zamknąć chociaż raz na 3 miesiące. Wszystko po to żeby nie zarosły kamieniem. W jednym miejscu będzie z tym problem, w innym nie - zależnie od składu wody. A nieużywany zawór zakręcam, po jak lata temu obejrzałem sobie taki wąż od pralki. Po kilku latach , gdy zawór był nie zamykany, spuchł wyraźnie. Tak na oko pierwotna średnica razy 1,5. W końcu przy otwartym zaworze jest tam stale ciśnienie wody wodociągowej.
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Właśnie takiego rodzaju zawór, jak w ulotce. Nawet tam napisali, żeby je otworzyć/zamknąć chociaż raz na 3 miesiące. Wszystko po to żeby nie zarosły kamieniem. W jednym miejscu będzie z tym problem, w innym nie - zależnie od składu wody. A nieużywany zawór zakręcam, po jak lata temu obejrzałem sobie taki wąż od pralki. Po kilku latach , gdy zawór był nie zamykany, spuchł wyraźnie. Tak na oko pierwotna średnica razy 1,5. W końcu przy otwartym zaworze jest tam stale ciśnienie wody wodociągowej.




Potwierdza się stara prawda, że trzeba czytać instrukcję i zalecenia zawsze, gdy coś jest bardziej skomplikowane niż kij od szczotki.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...