Skocz do zawartości

jak sie liczy metry sciany ?


bobibobi

Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam,
Jak liczyć metry elewacji?
czy tak :
- zatapianie siadki - cala sciana razem z oknami.
- gruntowanie - tez cala sciana z oknami.
- obrobienie okien - dodatkowo liczy
- polozenie tynku 2 mm - cala sciana z oknami.
- malowanie tez cala sciana z oknami ?

czy liczy to sie jakos inaczej ? okna sie odlicza .

pozdrawiam Edytowano przez bobibobi (zobacz historię edycji)
Napisano
Nieprawda.
"Liczy się" (przedmiar lub obmiar) w sposób jaki zostanie umówiony pomiędzy stronami. Bardzo często uzgadnia się zasady wg KNR'ów (lub innych ogólnie dostępnych katalogów). Tutaj tez trzeba uważać ponieważ nie dla każdej czynności te zasady są jednoznacznie podane - szczególnie dla tych czynności, które zaistniały na budowach w ostatnich 25 latach.
Napisano (edytowany)
Adam z czym ty wyskakujesz ?
Gościu się pyta jak się liczy metry a nie jaki jest szczegółowy zakres robót.

Dzisiaj liczy się cena a nie wiedza.
Na 100% zapyta się ile go to będzie kosztować, a nie co wchodzi w zakres ceny.
Znam mgr budownictwa co KNR to chyba tylko na zaliczeniu widzieli i to niekoniecznie kolokwium
I tu dochodzimy do sedna sprawy - albo rypiesz cenę z kosmosu ( bywa ) albo już masz tak wykalkulowane z doświadczenia roboczogodziny, że wiesz co masz odpowiedzieć w takim przypadku by nie umoczyć i wyjść na swoje a jednocześnie by klient szczęki nie szukał po obejściu. Co jak co ale gdy poważnie traktujesz fach to chociaż z planami budynku się zapoznasz przed podaniem ceny. Edytowano przez Draagon (zobacz historię edycji)
Napisano
Rozumiem, że ściana ma być otynkowana "na gotowo" - i za to trzeba zapłacić.
W umowie powinno być wyszczególnione co wchodzi w zakres robót, aby uniknąć ewentualnych nieporozumień.
Kwestia jak i czy wyliczono m2 - w sumie nieistotna.
Napisano
Cytat

Kwestia jak i czy wyliczono m2 - w sumie nieistotna.


Mnie się wydaje, że właśnie o wyliczenie pyta: czy i jakiej wielkości otwory odejmować, czy oddzielnie wyliczać pow. oscieży itp.
A nie o ryczałt za całą robotę.
Mogę się mylić, może sam autor tematu zajmie stanowisko?
  • 3 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
takie wyliczenia najlepiej ustalić z wykonawca przed rozpoczęciem prac, zazwyczaj liczy się cały metraż bez odejmowania metrów na otwory czyli drzwi okna itp, ponieważ wykonawca by wolał żeby tych otworów nie było gdyż więcej z tym roboty niż z prostą ścianą, chyba że ktoś się bardzo upiera to wtedy wykonawca odlicza otwory ale dolicza np za obróbkę szpaletu np metr bieżący czyli zamiast zapłacić za 2 metry kwadratowe które zajmują drzwi można wyjść jeszcze gorzej i zapłacić za 5 metrów kwadratowych bieżących szpaletu. to tylko przykłady, najlepiej to uzgodnić z wykonawcą ;) pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Kontrola Wydziału Budownictwa powinna ustalić stan faktyczny i odnieść się do Twoich uwag.
    • Formalnie nie ma obowiązku uzyskania dokumentów potwierdzających możliwość przyłączenia do sieci elektroenergetycznej, wodociągowej itd. na etapie uzyskiwania pozwolenia na budowę lub składania zgłoszenia z projektem. Zniesiono go jeszcze w 2015 roku, w ramach nowelizacji prawa budowlanego.  Ale są tu dwa zastrzeżenia. Pierwsze jest takie, że bez zapewnienia dostępu do mediów nie zakończymy budowy i nie będziemy mogli w takim budynku legalnie mieszkać. Tu trzeba mieć na uwadze przede wszystkim prąd. Ale chociażby bez kanalizacji się nie obędzie, jeżeli na danym terenie przewidziano tylko przyłączenie do sieci.  Drugi haczyk to oświadczenie projektanta o możliwości podłączenia domu do istniejącej sieci ciepłowniczej. Obecnie takie oświadczenie trzeba dołącyć do dokumentacji. Chociaż wciąż są niejasności interpretacyjne, czy zawsze trzeba to zrobić. 
    • Murowania już coraz mniej. Zbliżamy się do wysokości nadproży a więc docinamy wstępnie ostatnie pustaki na których zostaną wylane poduszki betonowe oraz obsadzone nadproża. Przenosimy również poziom zero do budynku tak aby łatwiej nam się pracowało. Porównujemy lasery krzyżowe trzech firm Nivel System, DeWalt oraz Hilti.    
    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...