Skocz do zawartości

Ogrzewanie podłogowe


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Nie długo sezon grzewczy i zastanawia mnie, czy to że grzeje podłogówkę przez cały dzień, a potem w nocy sama stygnie i ponownie na drugi dzień, czy to szkodzi czemuś czy można tak ogrzewać

Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Palę drewnem więc nie da rady by grzało całą noc


Napisz coś więcej na temat Twojego systemu grzewczego i izolacji domu.
W szczelnym domu spadki temperatury będę praktycznie niezauważalne, ale jak masz durszlak...
Napisano
Dom lat 60 z cegły pełnej o grubości muru 50cm, jeszcze nie ocieplony, na podłodze 20cm styropianu. Mi chodzi tylko czy te szkodzi posadzce czy można tak grzać.

Ocieplenie będzie tej jesieni 10cm

Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Mi chodzi tylko czy te szkodzi posadzce czy można tak grzać.


I tak i nie... wszystko zależy jaką temperaturę puszczasz w podłogę.

Podłączenie bezpośrednio kotła na drewno (dlatego pytam o system /jego składowe/ grzewczy) nie jest najszczęśliwszym rozwiązaniem.
Napisano
Wykonaj izolację budynku i zobaczysz,że koszty ogrzewania jak i ilość opały będzie znacznie mniejsza,to podstawa. Poza tym nie rozumiem co masz na myśli pisząc o tym,że podłoga nagrzewa się i stygnie,co ma się zepsuć?
Napisano
Przed zimą planujesz przecież ocieplenie domu, więc zakres temperatur w jakim będzie pracować podłogówka będzie na tyle mały że nic się złego dziać nie będzie.

Płytki kładłeś na kleju elastycznym ma się rozumieć?
Napisano
Cytat

Ocieplenie będzie tej jesieni 10cm


Tak na marginesie.
Jeśli jeszcze nie kupiłeś styropianu/wełny, a znajdziesz trochę wolnych środków (płatniczych ma się rozumieć icon_biggrin.gif ) to rozważ pogrubienie do 12cm a jeszcze lepiej 15cm warstwy izolacji.
W ogólnym rozrachunku kosztów docieplenie będą to procentowo niewielkie kwoty, a zysk na lata gwarantowany.


Ps.
Możesz jeszcze manipulować lambdą materiału izolacyjnego, ale nic nie wiem z jakiego pułapu startujesz.
Napisano
Cytat

Witam,

Nie długo sezon grzewczy i zastanawia mnie, czy to że grzeje podłogówkę przez cały dzień, a potem w nocy sama stygnie i ponownie na drugi dzień, czy to szkodzi czemuś czy można tak ogrzewać

Pozdrawiam


Możesz spokojnie tak grzać. Ja całą zimę 2013/14 tak grzałem i cieplutko było w domu. Płytki nie poodpadały a panele się nie powyginały icon_biggrin.gif
Napisano
Czyli jeszcze nie zrobiłeś tej podłogówki.
Najważniejsze to po wylaniu posadzki na podłogówkę to dobrze ja wygrzać tak aby nie była posadzka wilgotna.
Napisano
No wiesz, temat o ogrzewaniu podłogowym to myslałem, że ciągle mówisz o podłodze icon_biggrin.gif
Na ściany max 15 cm wystarczy.
Napisano
Cytat

Dom lat 60 z cegły pełnej o grubości muru 50cm, jeszcze nie ocieplony, na podłodze 20cm styropianu. Mi chodzi tylko czy te szkodzi posadzce czy można tak grzać.

Ocieplenie będzie tej jesieni 10cm

Pozdrawiam


Masz grube i pojemne cieplne mury, stąd wahania w grzaniu podłogówki nie wpłyną znacznie na temperaturę w pomieszczeniach.
Przyzwoita izolacja pod podłogówką, przeciwdziała stratom ciepła przy skokach temperatury.
Przy ocieplaniu ścian pamiętaj o ociepleniu fundamentu.
W jego pobliżu od strony wewnętrznej, jest najwyższa temperatura a w sumie największa różnica temperatur, co sprzyja uciekaniu ciepła.
Pozdrawiam
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Palę drewnem więc nie da rady by grzało całą noc




Witam

Żeby podłogówka nie stygła i żeby nie marnować ciepła które wyprodukuje bufor można dołożyć do instalacji C.O. bufor, czyli zbiornik z wodą. Wtedy po grzaniu w ciągu dnia w buforze masz np. 1000 litrów ciepłej wody, która pobierana jest przez podłogówkę, kiedy w piecu już wygaśnie. Wtedy podłoga nie będzie stygnąć i będziesz miał mniejsze straty na ponowne jej rozgrzanie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...