Skocz do zawartości

Niezazbrojona wylewka- Pytanie pilne ! .


Recommended Posts

Napisano
Witam w piątek miałem robione wylewki niestety nie było mnie przy wylewaniu w powodu pracy a byla tam osoba która twierdziła że jest kompetentna a jak się dziś okazało ekipa nie dała w wylewce żadnej siatki zbrojącej ani żadnych innych zbrojeń tylko cement i piasek a miało być zbrojenie rozproszone a osoba która miała tego pilnować nawet się o to nie dopomiała .
Wylewka jest grubośći 5-7cm .

Czy to bez zbrojenia ma prawo wytrzymać ???. Pod wylewką jest 5cm styropian .
Napisano
I jeszcze gdzie ta wylewka była robiona? na piętrze czy na parterze?

Masz ogrzewanie podłogowe?
Napisano
To "zbrojenie" rozproszone nie ma najmniejszego znaczenia - nic się nie stanie. Ale zmień ekipę i nadzór skoro nie robią tego co mają robić - nawet jeżeli jest to tylko Twój wymysł.
Napisano
Cytat

To "zbrojenie" rozproszone nie ma najmniejszego znaczenia - nic się nie stanie. Ale zmień ekipę i nadzór skoro nie robią tego co mają robić - nawet jeżeli jest to tylko Twój wymysł.



To nie do końca tak i nie zawsze jest prawdziwe, dużo zależy od przyszłego obciążenia tej wylewki.
Jednak jeśli to wylewka pod podłogę, to najwyżej, za kilkanaście lat bedziesz robił nową, trochę to niewygodne, ale można przeżyć.
Napisano
A jeszcze nie wiadomo jaki styropian dali, bo jak tacy fachowcy to kto wie icon_biggrin.gif
U kolesia układali pod podłogówkę styro, a że koleś kupił na podłogę i na fasadę to brali po kolei nie zwracając uwagi jaki to styro. Dobrze, że inwestor przyjechał i zorientował się w porę, ale cóż robota od nowa.
Napisano
Cytat

Witam w piątek miałem robione wylewki niestety nie było mnie przy wylewaniu w powodu pracy a byla tam osoba która twierdziła że jest kompetentna a jak się dziś okazało ekipa nie dała w wylewce żadnej siatki zbrojącej ani żadnych innych zbrojeń tylko cement i piasek a miało być zbrojenie rozproszone a osoba która miała tego pilnować nawet się o to nie dopomiała .
Wylewka jest grubośći 5-7cm .

Czy to bez zbrojenia ma prawo wytrzymać ???. Pod wylewką jest 5cm styropian .


Zbrojenie w postaci siatki stalowej jest potrzebne w przypadku dużych obciążeń ( mieszkanie???) lub, co bardziej istotne przy grubych termoizolacjach.
U Ciebie jest 5 cm, nawet gdybyś miał styro poniżej 100 to i tak masz dosyć grubą wylewkę, poradzi sobie.

Zbrojenie siatką stalową jest zalecane, wręcz wymagane przy okładzinach z desek litych klejonych do wylewki.
Takie deski tworzą duże naprężenia rozciągające, z którymi niezbrojony beton może sobie nie poradzić.

Zbrojenie rozproszone brzmi zbyt poważnie, tak naprawdę przeciwdziała mikropęknięciom powierzchni wylewki podczas jej wiązania.
Póżniej znaczenie zbrojenia rozproszonego jest znikome.
Oczywiście piszę o zbrojeniu rozproszonym w postaci włókien polipropylenowych, które stosowane są najczęściej. Inne zbrojenia rozproszone, to inne właściwości.
Pozdrawiam.
Napisano
Wylewka była robiona na piętrze . Pod styropianem (EPS80), jest keramzyt stabilizowany cementem i wylewka 0.5cm w celu wyrównania keremzytu bardzo mocny podkład podczas skakania po nim zero uszkodzeń .
Wylewka na dzień dzisiejszy nie posiada żadnych pęknięć .
Brak ogrzewania podlogowego.
Napisano
Cytat

Wylewka była robiona na piętrze . Pod styropianem (EPS80), jest keramzyt stabilizowany cementem i wylewka 0.5cm w celu wyrównania keremzytu bardzo mocny podkład podczas skakania po nim zero uszkodzeń .
Wylewka na dzień dzisiejszy nie posiada żadnych pęknięć .
Brak ogrzewania podlogowego.


Pęknięcia mogą jeszcze wystąpić, teraz beton się napręża, gdyby miał nacięcia skurczowe, byłoby mu lżej.
Pozdrawiam.
Napisano
Cytat

Pęknięcia mogą jeszcze wystąpić, teraz beton się napręża, gdyby miał nacięcia skurczowe, byłoby mu lżej.
Pozdrawiam.


Nie przesadzaj icon_biggrin.gif przecież to nie hala produkcyjna lub coś w tym stylu. Małe powierzchnie nie wymagają nacięć, ale wymagają na pewno dylatacji brzegowej.
Napisano
Cytat

Nie przesadzaj icon_biggrin.gif przecież to nie hala produkcyjna lub coś w tym stylu. Małe powierzchnie nie wymagają nacięć, ale wymagają na pewno dylatacji brzegowej.


Wylewka jest na piętrze, gdzie jest kilka przejść pomiędzy pomieszczeniami i tam powinny być nacięcia skurczowe, które pokażą gdzie i jak wylewka ma pęknąć.

Natomiast, jeśli nacięcia w przejściach, to nie będzie problemu.

Jeżeli w przejściach nie ma nacięć, to wylewka pęknie tam lub w ich okolicach, w sposób najbardziej jej odpowiedni.
Pozdrawiam.
Napisano
Mówisz o nacięciach np pacą w otworach drzwiowych a mi skojarzyły się nacięcia wzdłuż szerokości pomieszczenia, ot taka mała rozbieżność icon_smile.gif

Ale jak nie będzie dylatacji brzegowej to i te nacięcia na wiele się nie zdadzą.
Napisano
Cytat

Mówisz o nacięciach np pacą w otworach drzwiowych a mi skojarzyły się nacięcia wzdłuż szerokości pomieszczenia, ot taka mała rozbieżność icon_smile.gif

Ale jak nie będzie dylatacji brzegowej to i te nacięcia na wiele się nie zdadzą.



Z tymi dylatacjami brzegowymi jest trochę inaczej. Generalnie dylatacje obwodowe cechują podłogi pływające, czyli takie, które nie mają kontaktu z konstrukcją budynku.

Dylatacje obwodowe zapobiegają przenoszeniu dżwięków uderzeniowych z podłogi na cały budynek, a przy podkładzie grzewczym dodatkowo dają swobodę w termicznym rozszerzaniu wylewki.

Przy klasycznych wylewkach dylatacje obwodowe nie mają większego wpływu na możliwość kurczenia betonu.
Beton podczas wiązania kurczy się, nie rozszerza.

Ale to tak bardziej teoretycznie. w praktyce najlepiej jest kiedy są i dylatacje obwodowe i nacięcia skurczowe, szczególnie w przejściach między pomieszczeniami.
Pozdrawiam.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oferujemy profesjonalny montaż  i serwis klimatyzacji w Krakowie i okolicach – zarówno w domach jednorodzinnych, mieszkaniach, jak i w biurach czy lokalach usługowych. Zapewniamy dobór odpowiednich urządzeń, estetyczne wykonanie i pełne wsparcie posprzedażowe. Projektujemy i montujemy nowoczesne systemy wentylacji mechanicznej, które zapewniają prawidłową cyrkulację powietrza i eliminują wilgoć. Realizujemy montaż nowoczesnych pomp ciepła – ekologicznych i bezobsługowych źródeł ciepła dla domów i firm. Pomagamy dobrać odpowiedni system grzewczy, a także świadczymy serwis i wsparcie posprzedażowe.   Sprawdź ofertę https://realklim.pl
    • Jesteśmy na wczasach...  
    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Do takiego mieszkania nie montował bym więcej niż 2,5kW. Ważniejsza od mocy jest umiejętność obchodzenia się z tym urządzeniem. Jedna jednostka zainstalowana z w salonie z kuchnią wystarczy.  WiFi to już standard i to polecam (zdarza się, że w najtańszych chińczykach aplikacje nie działają), reszta jest zbędna. Zwróć uwagę na poziom hałasu. Ja mam Mitsubishi Heavy oraz Fuji. Klimatyzatorem Fuji 2,5kW ogrzewam zimą dom 70m2.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...