Skocz do zawartości

Niezazbrojona wylewka- Pytanie pilne ! .


Recommended Posts

Napisano
Witam w piątek miałem robione wylewki niestety nie było mnie przy wylewaniu w powodu pracy a byla tam osoba która twierdziła że jest kompetentna a jak się dziś okazało ekipa nie dała w wylewce żadnej siatki zbrojącej ani żadnych innych zbrojeń tylko cement i piasek a miało być zbrojenie rozproszone a osoba która miała tego pilnować nawet się o to nie dopomiała .
Wylewka jest grubośći 5-7cm .

Czy to bez zbrojenia ma prawo wytrzymać ???. Pod wylewką jest 5cm styropian .
Napisano
I jeszcze gdzie ta wylewka była robiona? na piętrze czy na parterze?

Masz ogrzewanie podłogowe?
Napisano
To "zbrojenie" rozproszone nie ma najmniejszego znaczenia - nic się nie stanie. Ale zmień ekipę i nadzór skoro nie robią tego co mają robić - nawet jeżeli jest to tylko Twój wymysł.
Napisano
Cytat

To "zbrojenie" rozproszone nie ma najmniejszego znaczenia - nic się nie stanie. Ale zmień ekipę i nadzór skoro nie robią tego co mają robić - nawet jeżeli jest to tylko Twój wymysł.



To nie do końca tak i nie zawsze jest prawdziwe, dużo zależy od przyszłego obciążenia tej wylewki.
Jednak jeśli to wylewka pod podłogę, to najwyżej, za kilkanaście lat bedziesz robił nową, trochę to niewygodne, ale można przeżyć.
Napisano
A jeszcze nie wiadomo jaki styropian dali, bo jak tacy fachowcy to kto wie icon_biggrin.gif
U kolesia układali pod podłogówkę styro, a że koleś kupił na podłogę i na fasadę to brali po kolei nie zwracając uwagi jaki to styro. Dobrze, że inwestor przyjechał i zorientował się w porę, ale cóż robota od nowa.
Napisano
Cytat

Witam w piątek miałem robione wylewki niestety nie było mnie przy wylewaniu w powodu pracy a byla tam osoba która twierdziła że jest kompetentna a jak się dziś okazało ekipa nie dała w wylewce żadnej siatki zbrojącej ani żadnych innych zbrojeń tylko cement i piasek a miało być zbrojenie rozproszone a osoba która miała tego pilnować nawet się o to nie dopomiała .
Wylewka jest grubośći 5-7cm .

Czy to bez zbrojenia ma prawo wytrzymać ???. Pod wylewką jest 5cm styropian .


Zbrojenie w postaci siatki stalowej jest potrzebne w przypadku dużych obciążeń ( mieszkanie???) lub, co bardziej istotne przy grubych termoizolacjach.
U Ciebie jest 5 cm, nawet gdybyś miał styro poniżej 100 to i tak masz dosyć grubą wylewkę, poradzi sobie.

Zbrojenie siatką stalową jest zalecane, wręcz wymagane przy okładzinach z desek litych klejonych do wylewki.
Takie deski tworzą duże naprężenia rozciągające, z którymi niezbrojony beton może sobie nie poradzić.

Zbrojenie rozproszone brzmi zbyt poważnie, tak naprawdę przeciwdziała mikropęknięciom powierzchni wylewki podczas jej wiązania.
Póżniej znaczenie zbrojenia rozproszonego jest znikome.
Oczywiście piszę o zbrojeniu rozproszonym w postaci włókien polipropylenowych, które stosowane są najczęściej. Inne zbrojenia rozproszone, to inne właściwości.
Pozdrawiam.
Napisano
Wylewka była robiona na piętrze . Pod styropianem (EPS80), jest keramzyt stabilizowany cementem i wylewka 0.5cm w celu wyrównania keremzytu bardzo mocny podkład podczas skakania po nim zero uszkodzeń .
Wylewka na dzień dzisiejszy nie posiada żadnych pęknięć .
Brak ogrzewania podlogowego.
Napisano
Cytat

Wylewka była robiona na piętrze . Pod styropianem (EPS80), jest keramzyt stabilizowany cementem i wylewka 0.5cm w celu wyrównania keremzytu bardzo mocny podkład podczas skakania po nim zero uszkodzeń .
Wylewka na dzień dzisiejszy nie posiada żadnych pęknięć .
Brak ogrzewania podlogowego.


Pęknięcia mogą jeszcze wystąpić, teraz beton się napręża, gdyby miał nacięcia skurczowe, byłoby mu lżej.
Pozdrawiam.
Napisano
Cytat

Pęknięcia mogą jeszcze wystąpić, teraz beton się napręża, gdyby miał nacięcia skurczowe, byłoby mu lżej.
Pozdrawiam.


Nie przesadzaj icon_biggrin.gif przecież to nie hala produkcyjna lub coś w tym stylu. Małe powierzchnie nie wymagają nacięć, ale wymagają na pewno dylatacji brzegowej.
Napisano
Cytat

Nie przesadzaj icon_biggrin.gif przecież to nie hala produkcyjna lub coś w tym stylu. Małe powierzchnie nie wymagają nacięć, ale wymagają na pewno dylatacji brzegowej.


Wylewka jest na piętrze, gdzie jest kilka przejść pomiędzy pomieszczeniami i tam powinny być nacięcia skurczowe, które pokażą gdzie i jak wylewka ma pęknąć.

Natomiast, jeśli nacięcia w przejściach, to nie będzie problemu.

Jeżeli w przejściach nie ma nacięć, to wylewka pęknie tam lub w ich okolicach, w sposób najbardziej jej odpowiedni.
Pozdrawiam.
Napisano
Mówisz o nacięciach np pacą w otworach drzwiowych a mi skojarzyły się nacięcia wzdłuż szerokości pomieszczenia, ot taka mała rozbieżność icon_smile.gif

Ale jak nie będzie dylatacji brzegowej to i te nacięcia na wiele się nie zdadzą.
Napisano
Cytat

Mówisz o nacięciach np pacą w otworach drzwiowych a mi skojarzyły się nacięcia wzdłuż szerokości pomieszczenia, ot taka mała rozbieżność icon_smile.gif

Ale jak nie będzie dylatacji brzegowej to i te nacięcia na wiele się nie zdadzą.



Z tymi dylatacjami brzegowymi jest trochę inaczej. Generalnie dylatacje obwodowe cechują podłogi pływające, czyli takie, które nie mają kontaktu z konstrukcją budynku.

Dylatacje obwodowe zapobiegają przenoszeniu dżwięków uderzeniowych z podłogi na cały budynek, a przy podkładzie grzewczym dodatkowo dają swobodę w termicznym rozszerzaniu wylewki.

Przy klasycznych wylewkach dylatacje obwodowe nie mają większego wpływu na możliwość kurczenia betonu.
Beton podczas wiązania kurczy się, nie rozszerza.

Ale to tak bardziej teoretycznie. w praktyce najlepiej jest kiedy są i dylatacje obwodowe i nacięcia skurczowe, szczególnie w przejściach między pomieszczeniami.
Pozdrawiam.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W lazience podloga z OSB 25 mm, na tej podlodze brodzik 4 cm grubosci, obok plyty brodzika panele ogrzewania podlogowego 1,8 cm grubosci na plytach dfe na nich plyta  0,8 cm fibercement i terakota.   Teraz pytanie jak tu wykonac i czym najlepiej hydroizolacje zwlaszcza na styku brodzik-podloga.   Pod brodzik chce dac mate hydro czy moze lepiej dac mate na cala powierzchnie osb a nastepnie na plyte fibercement dac folie w plynie ?   Jak Wy byscie rozwiazali taka sytuacje ??    
    • Do czego służy ten Czy jest, czy musi być ogrzewany? Co w nim się robi? Co w nim "garażuje"?
    • A dlaczego nie powinny, bo co się stanie?, w tych rurkach będzie ogień walił czy coś bardziej gorącego?.   Ciekawe po co?, żeby było drożej?.
    • Dziękuję za odpowiedź. Jednak trochę ona brzmi jak gotowy szablon. Tym bardziej tak uważam ponieważ przesyła mi Pan instrukcję pomimo że napisałem że jako jedyny byłem przeciwny blachy trapezowej z filcem na tego typu budynku. A skoro byłem przeciwny to tym samym musiałem znać zasady i wytyczne montażu takiej blachy.    Blacha która jest zamontowany to produkt firmy Blachotrapez.        To że ten dach jest niewłaściwie zrobiony to jest to mi wiadome. Znak również wytyczne co do montażu blachy trapezowej z filcem.      Zależało mi bardziej na odpowiedzi czy można coś z tym dachem jeszcze zrobić. Jeżeli można to co należy zrobić? Reklamacja na źle wykonaną pracę nie wchodzi w grę ponieważ po tym wszystkim widać że firma nie ma pojęcia co i jak.    Jeżeli można coś zrobić we własnym zakresie żeby ten dach funkcjonował poprawnie to będę wdzięczny za wskazówki.    Jeszcze raz będę wdzięczny za dalsze wskazówki.                   
    • Tak, cała sciana. Grubość to jakie 6cm. A odległość od ścian to od 4 do 8 cm, lekko krzywe są, że tak powiem.    Rozumiem, że płyty ani profile nie powinny stykać się z rurami, będzie 1cm luzu ale i tak koło rur chce założyć czerwone plyty. To jest ok?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...