Skocz do zawartości

Niezazbrojona wylewka- Pytanie pilne ! .


Recommended Posts

Napisano
Witam w piątek miałem robione wylewki niestety nie było mnie przy wylewaniu w powodu pracy a byla tam osoba która twierdziła że jest kompetentna a jak się dziś okazało ekipa nie dała w wylewce żadnej siatki zbrojącej ani żadnych innych zbrojeń tylko cement i piasek a miało być zbrojenie rozproszone a osoba która miała tego pilnować nawet się o to nie dopomiała .
Wylewka jest grubośći 5-7cm .

Czy to bez zbrojenia ma prawo wytrzymać ???. Pod wylewką jest 5cm styropian .
Napisano
I jeszcze gdzie ta wylewka była robiona? na piętrze czy na parterze?

Masz ogrzewanie podłogowe?
Napisano
To "zbrojenie" rozproszone nie ma najmniejszego znaczenia - nic się nie stanie. Ale zmień ekipę i nadzór skoro nie robią tego co mają robić - nawet jeżeli jest to tylko Twój wymysł.
Napisano
Cytat

To "zbrojenie" rozproszone nie ma najmniejszego znaczenia - nic się nie stanie. Ale zmień ekipę i nadzór skoro nie robią tego co mają robić - nawet jeżeli jest to tylko Twój wymysł.



To nie do końca tak i nie zawsze jest prawdziwe, dużo zależy od przyszłego obciążenia tej wylewki.
Jednak jeśli to wylewka pod podłogę, to najwyżej, za kilkanaście lat bedziesz robił nową, trochę to niewygodne, ale można przeżyć.
Napisano
A jeszcze nie wiadomo jaki styropian dali, bo jak tacy fachowcy to kto wie icon_biggrin.gif
U kolesia układali pod podłogówkę styro, a że koleś kupił na podłogę i na fasadę to brali po kolei nie zwracając uwagi jaki to styro. Dobrze, że inwestor przyjechał i zorientował się w porę, ale cóż robota od nowa.
Napisano
Cytat

Witam w piątek miałem robione wylewki niestety nie było mnie przy wylewaniu w powodu pracy a byla tam osoba która twierdziła że jest kompetentna a jak się dziś okazało ekipa nie dała w wylewce żadnej siatki zbrojącej ani żadnych innych zbrojeń tylko cement i piasek a miało być zbrojenie rozproszone a osoba która miała tego pilnować nawet się o to nie dopomiała .
Wylewka jest grubośći 5-7cm .

Czy to bez zbrojenia ma prawo wytrzymać ???. Pod wylewką jest 5cm styropian .


Zbrojenie w postaci siatki stalowej jest potrzebne w przypadku dużych obciążeń ( mieszkanie???) lub, co bardziej istotne przy grubych termoizolacjach.
U Ciebie jest 5 cm, nawet gdybyś miał styro poniżej 100 to i tak masz dosyć grubą wylewkę, poradzi sobie.

Zbrojenie siatką stalową jest zalecane, wręcz wymagane przy okładzinach z desek litych klejonych do wylewki.
Takie deski tworzą duże naprężenia rozciągające, z którymi niezbrojony beton może sobie nie poradzić.

Zbrojenie rozproszone brzmi zbyt poważnie, tak naprawdę przeciwdziała mikropęknięciom powierzchni wylewki podczas jej wiązania.
Póżniej znaczenie zbrojenia rozproszonego jest znikome.
Oczywiście piszę o zbrojeniu rozproszonym w postaci włókien polipropylenowych, które stosowane są najczęściej. Inne zbrojenia rozproszone, to inne właściwości.
Pozdrawiam.
Napisano
Wylewka była robiona na piętrze . Pod styropianem (EPS80), jest keramzyt stabilizowany cementem i wylewka 0.5cm w celu wyrównania keremzytu bardzo mocny podkład podczas skakania po nim zero uszkodzeń .
Wylewka na dzień dzisiejszy nie posiada żadnych pęknięć .
Brak ogrzewania podlogowego.
Napisano
Cytat

Wylewka była robiona na piętrze . Pod styropianem (EPS80), jest keramzyt stabilizowany cementem i wylewka 0.5cm w celu wyrównania keremzytu bardzo mocny podkład podczas skakania po nim zero uszkodzeń .
Wylewka na dzień dzisiejszy nie posiada żadnych pęknięć .
Brak ogrzewania podlogowego.


Pęknięcia mogą jeszcze wystąpić, teraz beton się napręża, gdyby miał nacięcia skurczowe, byłoby mu lżej.
Pozdrawiam.
Napisano
Cytat

Pęknięcia mogą jeszcze wystąpić, teraz beton się napręża, gdyby miał nacięcia skurczowe, byłoby mu lżej.
Pozdrawiam.


Nie przesadzaj icon_biggrin.gif przecież to nie hala produkcyjna lub coś w tym stylu. Małe powierzchnie nie wymagają nacięć, ale wymagają na pewno dylatacji brzegowej.
Napisano
Cytat

Nie przesadzaj icon_biggrin.gif przecież to nie hala produkcyjna lub coś w tym stylu. Małe powierzchnie nie wymagają nacięć, ale wymagają na pewno dylatacji brzegowej.


Wylewka jest na piętrze, gdzie jest kilka przejść pomiędzy pomieszczeniami i tam powinny być nacięcia skurczowe, które pokażą gdzie i jak wylewka ma pęknąć.

Natomiast, jeśli nacięcia w przejściach, to nie będzie problemu.

Jeżeli w przejściach nie ma nacięć, to wylewka pęknie tam lub w ich okolicach, w sposób najbardziej jej odpowiedni.
Pozdrawiam.
Napisano
Mówisz o nacięciach np pacą w otworach drzwiowych a mi skojarzyły się nacięcia wzdłuż szerokości pomieszczenia, ot taka mała rozbieżność icon_smile.gif

Ale jak nie będzie dylatacji brzegowej to i te nacięcia na wiele się nie zdadzą.
Napisano
Cytat

Mówisz o nacięciach np pacą w otworach drzwiowych a mi skojarzyły się nacięcia wzdłuż szerokości pomieszczenia, ot taka mała rozbieżność icon_smile.gif

Ale jak nie będzie dylatacji brzegowej to i te nacięcia na wiele się nie zdadzą.



Z tymi dylatacjami brzegowymi jest trochę inaczej. Generalnie dylatacje obwodowe cechują podłogi pływające, czyli takie, które nie mają kontaktu z konstrukcją budynku.

Dylatacje obwodowe zapobiegają przenoszeniu dżwięków uderzeniowych z podłogi na cały budynek, a przy podkładzie grzewczym dodatkowo dają swobodę w termicznym rozszerzaniu wylewki.

Przy klasycznych wylewkach dylatacje obwodowe nie mają większego wpływu na możliwość kurczenia betonu.
Beton podczas wiązania kurczy się, nie rozszerza.

Ale to tak bardziej teoretycznie. w praktyce najlepiej jest kiedy są i dylatacje obwodowe i nacięcia skurczowe, szczególnie w przejściach między pomieszczeniami.
Pozdrawiam.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
    • Tego nie wiem, ale kiedyś wydawało mi się, że pozyskiwanie drewna wyłącznie zimą wynikało raczej z cyklu rocznego życia na wsi, po prostu w pozostałych porach roku nikt nie miał na to czasu, ale kiedy dorastałem wujek wyprowadził mnie z błędu. Owszem, czasem zdarzało się pozyskiwać drzewa w innych porach roku, były przecież wiatrołomy po burzach, czasem jakieś drzewo było nagle potrzebne na jakiś gospodarczy plot, ale takiego, letniego drewna nikt nie stosował na elementy konstrukcyjne. Zima ma jeszcze tę zaletę, ze szkodniki wtedy śpią i drewno z zimowej obróbki daje gwarancje, ze nie zostało zarobaczone w drodze z lasu przez tartak do odbiorcy. A suche, odkorowane drewno już nie jest tak przystępne dla robactwa.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...