Skocz do zawartości

ogranicznik otwarcia drzwi wejściowych


Recommended Posts

Napisano
Mam problem z drzwiami wejściowymi
zrobiłem sobie z kostki podest i chodnik przy ścianie
nie mam gdzie zamontować teraz odbojnika drzwi (otwierane na zewnątrz)
szukam ogranicznika otwarcia drzwi
w necie znajduję tylko do mebli icon_evil.gif
dzwoniąc po punktach sprzedaży proponują samozamykacz
ale z tego co wiem, to w nim można ustawić kąt max otwarcia ale nie da się ustawić siły zamykania na 0
Rozbierał już ktoś samozamykacz, zastanawiam się czy da się wymontować z niego mechanizm odpowiedzialny za siłę zamykania, ale tak aby działał mechanizm blokady max otwarcia
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Mam problem z drzwiami wejściowymi
zrobiłem sobie z kostki podest i chodnik przy ścianie
nie mam gdzie zamontować teraz odbojnika drzwi (otwierane na zewnątrz)
szukam ogranicznika otwarcia drzwi
w necie znajduję tylko do mebli icon_evil.gif
dzwoniąc po punktach sprzedaży proponują samozamykacz
ale z tego co wiem, to w nim można ustawić kąt max otwarcia ale nie da się ustawić siły zamykania na 0
Rozbierał już ktoś samozamykacz, zastanawiam się czy da się wymontować z niego mechanizm odpowiedzialny za siłę zamykania, ale tak aby działał mechanizm blokady max otwarcia



Musisz poszukać odpowiedni samozamykacz. Jest wiele takich które pozwalają np. na ustawienie siły domknięcia na zero a to nie koliduje z ograniczeniem otwierania. Poza tym samozamykacz można chwilowo blokować w momencie gdy np. chcemy coś wnieść i nie mamy wolnej ręki.

P.S. zawsze można coś zdemontować by przestało działać. icon_evil.gif
  • 1 rok temu...
Napisano (edytowany)
A może masz na myśli ogranicznik otwarcia drzwi? Miałem taki sam problem. Przy każdym otwieraniu drzwi od zewnątrz leciały i obijały nową elewację. Dlatego też byłem zmuszony zamontować ogranicznik z http://www.agmar.com/akcesoria/hyperack/og...ia-drzwi,5.html W innym wypadku bardzo szybko pozbyłbym się tynku i styropianu na jednej ze ścian domu. Edytowano przez Jerzy32 (zobacz historię edycji)
  • 5 miesiące temu...
Napisano
Wiem, że post stary ale nie mogłem się powstrzymać przed odpowiedzą.
Nie lepiej wyregulować drzwi aby "nie leciały" na ścianę? Po otworzeniu (w każdej pozycji) drzwi powinny nie otwierać się ani nie zamykać. Tyle w tym temacie.
Napisano
Cytat

Wiem, że post stary ale nie mogłem się powstrzymać przed odpowiedzą.
Nie lepiej wyregulować drzwi aby "nie leciały" na ścianę? Po otworzeniu (w każdej pozycji) drzwi powinny nie otwierać się ani nie zamykać. Tyle w tym temacie.



lepiej było się powstrzymać niż pisać głupoty
przy większym wietrze żadne regulacje nic nie pomogą
Napisano
Cytat

lepiej było się powstrzymać niż pisać głupoty
przy większym wietrze żadne regulacje nic nie pomogą



Trzeba było napisać, że problem jest przy tym że wiatr wyrywa skrzydło z ościeżnicy. Dla mnie jako montażysty logicznym jest fakt że skrzydło u Ciebie samoczynnie się uchyla lub zamyka. Nawet się nie domyśliłem że może Ci chodzić o zwykły ogranicznik kąta otwarcia drzwi.

Pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...