Skocz do zawartości

Ogrzewać pomieszczenia ciągle czy z przerwami?


Recommended Posts

Odpowiedź eksperta: Konieczność oszczędności w zużyciu energii do celów grzewczych, wynikająca z przepisów oraz z jej wysokich kosztów, zbliża współczesne budownictwo do cech budownictwa pasywnego. Formułowane są nowe, indywidualnie dopasowane, strategie ogrzewania.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/instalacje/ogrzewanie-podlogowe-i-grzejniki/porady/19312-ogrzewac-pomieszczenia-ciagle-czy-z-przerwami

Link do komentarza
przecież to są koszały-opały, bzdury. W dobrze ocieplonym domu grzejniki o dużej bezwładności cieplnej będą utrzymywać temperaturę lepiej.Tak samo ogrzewanie podłogowe-tu nie będzie skoków temperatury takich jak przy grzejnikach. Ten Pan, który pisał ten artykuł, reklamuje swoje produkty w bardzo trywialny sposób. To są bzdury. Oszczędzać energię można, ale nie przy takich parametrach grzejników jak są podane w artykule. Poza tym, jak mozna porównywac grzejniki do podłogówki, mówiąc, że przy tej drugiej są skoki temperatury.
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Ja mam piec Viessmana Vitodens 200/kondensat,dwufunkcyjny,zamknięta komora
spalania/ korzystałem z okresowego włączania pieca i co się okazało, że rano na szybach był lód, przeszedłem na ogrzewanie ciągłe problem przestał istnieć.
Dom nowy z ceramiki ocieplony 12 cm styr.
Żadne piece, grzejniki, a temperatura zewnętrzna dodatkowo silny wiatr przenikalność cieplna ścian, a szczególnie okien, wentylacja wpływają na wychłodzenie pomieszczeń. A w tym wszystkim kłania się fizyka "bilans cieplny", nie ma nic za darmo. Żeby utrzymać temperaturę stałą przez 10 godz., to tylko w okresie letnim.
To są dyrdymały.
Link do komentarza
Cytat

Dom nowy z ceramiki ocieplony 12 cm styr.
Żadne piece, grzejniki, a temperatura zewnętrzna dodatkowo silny wiatr przenikalność cieplna ścian, a szczególnie okien, wentylacja wpływają na wychłodzenie pomieszczeń. A w tym wszystkim kłania się fizyka "bilans cieplny", nie ma nic za darmo. Żeby utrzymać temperaturę stałą przez 10 godz., to tylko w okresie letnim.
To są dyrdymały.


Czytać należy - dom mokry słabo zaizolowany i słabo wentylowany.

Reszta to rzeczywiście dyrdymały.
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Zgadzam się w 100% z "SK". Nie ma nic za darmo. Jeśli przestajemy ogrzewać pomieszczenie to zawsze będą straty tego ciepła, ZAWSZE. W domu pasywnym małe, w energooszczędnych większe. A jeśli są straty to musimy po tych "artykułowych 10h" je uzupełnić i nie ma tu żadnej oszczędności.

A propos grzejników: owszem, ich mała bezwładność jest zaletą ale w sytuacji gdy mają termostaty. Wtedy faktycznie ciężko przekroczyć zadaną temperaturę, bo grzejnik stygnie w kilka, kilkanaście minut od zamknięcia zaworu.
Link do komentarza
  • 4 lata temu...
Gość Mario80
Kupiłem elektroniczny termostat ale zastawiam sie czy jednak klasyczny mechaniczny nie jest lepszy. W mieszkaniu mam podzielniki ciepla na kazdym grzejniku. Przy zastosowaniu zwykłego termostatu ustawiam sobie na 2ke, i grzejnik jest lekko ciepły u gory, w połowie juz zimny. Mam wrażenie że termostat mechaniczny lepiej reaguje na zmiany temp. W pokoju i stopniowo dozuje więcej lub mniej ciepła do pomieszczenia. Natomiast po zamontowaniu elektronicznego termostaty ustawiłem sobie pory grzania, ale gdy akurat jest w cyklu temperatury dzienniej i wyczuje spadek temp wewnątrz to puszcza grzejnik na maksa dając znac podzielnikowi o większym zużyciu. Poza tym przy takiej pracy odczuwalne jest plywanie temp w pomieszczeniu, gdzie przy term mechanicznym bylo to niezauwazalne.. Nie wiem czy taki elektroniczny termostat da jakąkolwiek oszczędność w rachunkach za ogrzewanie.
Link do komentarza
26 minut temu, Gość Mario80 napisał:

Kupiłem elektroniczny termostat ale zastawiam sie czy jednak klasyczny mechaniczny nie jest lepszy.  

To jest stwierdzenie w stylu "przespałem się z blondynką, ale zastanawiam się czy brunetka nie byłaby lepsza". Litości! Jeśli mamy coś porównywać to poproszę o szczegóły! Typ, model, producent, specyfikacja techniczna... Inaczej to jest pie.....nie kotka przy pomocy młotka. 

A termostat mechaniczny od elektronicznego różni się tym, że mechaniczny ma przeważnie ustaloną pętlę histerezy, a elektroniczne często mają ją programowalną (ustawianą).

Link do komentarza
  • 3 lata temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie wiem czy to jest T-cap ale pełna nazwa mojej pompy to : PANASONIC AQUAREA WH-MDC05J3E5 5KW MONOBLOK. Ogrzewa dom o powierzchni 100 m. kw. plus garaż plus CWU. Dom jest dobrze ocieplony więc pompa nie zużywa wiele energii zimą ale niskie rachunki za prąd, to raczej wynik fotowoltaiki na dachu. W pokojach zimą mam temperaturę 21 st. C., dla mnie wystarczy a w garażu 15 st. C. Jak na razie pompa daje radę. Co do innych pytań, to nie pomogę bo się na tym nie znam.
    • Przepraszam za brak konkretow. Dzialka rolna 0.7h jest polozona 130km a 0.3h 20km od miejsca gdzie planowana jest budowa domu. Jeszcze dodam że niedawno takie odległości nie stanowiły zadnego problemu poniewaz znajoma właśnie na takiej zasadzie się wybudowała.
    • Tak z ciekawości jaka moc tego Panasonica? To jest T-cap? Pytam, bo zanim zamontowałem kocioł gazowy też brałem pod uwagę T-capa 9kw. Tylko teraz jak policzyłem ile mocy zwykle używamy na gazie to wychodzi nie do wiary, ale kocioł zwykle chodzi na 6% mocy z 19kw, max było 12% przy mrozach nie wiem czy -10 czy więcej, przy czym % jest liczony od minimalnej mocy, czyli w moim przypadku od 3kw. Na CWU ustawione jest 50% i zasobnik 140L grzeje kilka minut, nie mierzyłem, ale raczej nie więcej niż 5-10 minut. I teraz mam wątpliwości, czy taki T-cap 9kw nie byłby po prostu za duży? Nie wiem czy te wskazania mocy na Termecie są rzeczywiste, ale jak już złapie temperaturę, a zwykle to jest 35°C na zasilaniu, to możliwe żeby chodził na 4-5Kw? Najwyższą jaką ustawiliśmy to było 42°C. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Darek: Farba do płytek to sprytny trik na odnowienie kafelek w łazience czy kuchni. Zacznij od solidnego przygotowania – umyj płytki środkiem odtłuszczającym, usuń brud i lekko je zmatuj papierem ściernym. Wybierz farbę ceramiczną, np. epoksydową, która wytrzyma wilgoć i codzienne zużycie. Nałóż podkład, jeśli jest wymagany, a potem dwie cienkie warstwy farby – wałkiem na dużych obszarach, pędzlem w trudno dostępnych miejscach. Między warstwami zrób przerwę 12-24 godzin. Fugi pomaluj osobno lub zostaw w oryginalnym kolorze dla efektu. To szybka alternatywa dla remontu, dająca nowy wygląd tanim kosztem. Po skończeniu daj farbie kilka dni na utwardzenie, unikając wody. Proste, a efektowne! https://www.nowin.pl/2023/12/21/farba-do-plytek-jak-pomalowac-kafelki-w-lazience-lub-kuchni/
    • Komentarz dodany przez zecia: Pomalowanie kafelek farbą do płytek to ekonomiczny sposób na nową łazienkę lub kuchnię. Najpierw przygotuj powierzchnię – oczyść ją z brudu i tłuszczu (np. benzyną ekstrakcyjną), a potem delikatnie zeszlifuj, by farba dobrze chwyciła. Wybierz farbę przeznaczoną do ceramiki, np. akrylową z utwardzaczem, odporną na wodę i zarysowania. Nałóż grunt, jeśli zaleca producent, a następnie dwie warstwy farby – wałkiem na płasko, pędzlem w kątach. Odczekaj 12-24 godziny między warstwami. Fugi możesz zamalować lub zostawić dla kontrastu, używając cienkiego pędzla. To sposób na szybką zmianę bez bałaganu. Po malowaniu chroń kafelki przed wilgocią przez kilka dni, aż farba stwardnieje. Styl i świeżość gwarantowane!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...