Skocz do zawartości

Ocieplenie sufitu z karton gipsu


Recommended Posts

Napisano
Dobry wieczór!

Sytuacja wygląda następująco:
karton gipsowy sufit przytwierdzony jest do desek ## na wkręty. I to w zasadzie było wszystko przez rok. Zimą niestety ciepłe powietrze zbyt szybko uciekało w górę dlatego położyłem na to watę szklaną i przykryłem całość cienką płytą. Para wodna z pomieszczenia uciekająca do góry skraplała się na płycie i kapała na watę -> karton gips co doprowadziło do powstania zacieków i pleśni w ekstremalnych przypadkach od środka pomieszczenia.

Chciałbym to wszystko teraz poprawić, póki jeszcze ciepło jest. Jak położyć watę, folię paroprzepuszczalną czy inne materiały aby wilgoć nie wchodziła na karton gips a sufit był ocieplony?

Przepraszam jeśli za dużo oczywistych rzeczy napisałem ale wolałem napisać tak aby każdy zrozumiał.

Pozdrawiam i czekam na pomoc,

Michał
Napisano
Jak się robi byle jak to się robi dwa razy.
Najprostszy sposób to zerwać wszystko i położyć tak jak ma być. A jak ma być to znajdziesz tu na forum kilka tematów omawiający ocieplenie poddasza i itp.
I to nie szybko uciekające powietrze narobiło bałaganu tylko przede wszystkim brak szczeliny wentylacyjnej.
Napisano
Gdybym miał zrobić to w podany sposób nie pisałbym na forum tylko to zrobił. Taka opcja nie jest niestety w tym momencie możliwa.
Interesuje mnie jak i czym można zabezpieczyć to co mam.

Pozdrawiam,
Michał
Napisano
Jak chcesz mieć dalej bagno i zgniliznę w domu to zabezpieczaj sobie jak chcesz.
Pytałeś jak to poprawić to Ci napisałem, jak nie chcesz to nie musisz się słuchać.
Napisano
Cytat

Interesuje mnie jak i czym można zabezpieczyć to co mam.

Pozdrawiam,
Michał


Nie można... w tej formie.
nawet dodanie paroizolacji ( o której się do tej pory nawet nie zająknąłeś) nic nie zmieni, bo za nią dalej będzie sobie gniło.
Napisano
Zakładając, ze strop jest pod nieużytkowym poddaszem:
  • zerwij płyty od wierchu
  • zrób przewiew na strychu (otwory w ścianach l dachu)
  • jak wełna wyschnie zamiast płyt połóż folię paroprzepuszczalną ewentualnie przykrytą ażurowym deskowaniem
  • płyty g-k lepiej zdjąć i ułożyć pod nimi folie paroizolacyjna. Można zaryzykować też zamocowanie jej do płyt g-k i pokryć drugą warstwą
Napisano
Witam,
Mam pytanie o formę ocieplenia i płyty k/g.
Pomieszczenia nad którymi jest poddasze sa bardzo niskie 240m
Mamy w planach dac wełne pomiędzy krokwie od dołu i dodatkowo warstwę wełny na podłogę poddasza.
Pytanie czy wystarczy warstwa folii paroizolacyjnej na deskach poddasza, czy trzeba dać ja tez od dołu?
Czy k/g na suficie nie za mocno obniży pomieszczenie?

Może znacie jakiś inny sposób ocieplenia i zastępstwo podwieszanego sufitu z k/g?
Napisano
Cytat

Witam,
Mam pytanie o formę ocieplenia i płyty k/g.
Pomieszczenia nad którymi jest poddasze sa bardzo niskie 240m
Mamy w planach dac wełne pomiędzy krokwie od dołu i dodatkowo warstwę wełny na podłogę poddasza.
Pytanie czy wystarczy warstwa folii paroizolacyjnej na deskach poddasza, czy trzeba dać ja tez od dołu?
Czy k/g na suficie nie za mocno obniży pomieszczenie?

Może znacie jakiś inny sposób ocieplenia i zastępstwo podwieszanego sufitu z k/g?


Płyty kg chcesz przykręcić do krokwi czy będziesz robił stelaż?
Dając wełnę wzdłuż krokwi powinieneś dać jeszcze w poprzek tak aby wyeliminować mostki. Z braku czy raczej z ograniczonego miejsca w poprzek krokwi możesz dać wełnę choćby 5 cm, wciśniesz ja spokojnie miedzy stelaż i potem na to folia. Na podłodze ie dawałbym foli, zapewne położysz jakieś płyty aby zrobić posadzkę pod przyszłe wykończenie podłogi.
Napisano
myslę o przykręceniu do krokwi, bo kostrukacja stelażu jeszcze obnizy sufit.
Odnośnie podłogi na poddaszu to myśle o legarach i miedzy nimi wełna.
To wystarczy?
Napisano
Cytat

myslę o przykręceniu do krokwi, bo kostrukacja stelażu jeszcze obnizy sufit.
Odnośnie podłogi na poddaszu to myśle o legarach i miedzy nimi wełna.
To wystarczy?


Jak przykręcisz do krokwi to będzie najprawdopodobniej pękać.
Stelaż obniży Ci o jakieś 8 cm wraz z płytą, ale za to będziesz miał zrobione poprawnie.
Podłoga tak może być, będziesz dawał na te legary jakieś deski czy płyty?
Napisano
dziękuję za odpowiedź icon_smile.gif
No właśnie tego pękania obawiam się najbardziej. Podobno na hakach zyskam 2 cm, a przy 2400 każdy cm jest ważny. Na podłodze dojdą panele i tez trochę odbiorą.
Na legary deski.


Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy jest możliwość obejrzenia domu na żywo?  My jesteśmy ze Stargardu : ) pozdrawiam 
    • Napisałem już swoją opinię... Przeczytaj ze zrozumieniem wątek...   Zaczynasz fantazjować...  Zupełnie jak przed laty w wątku z "rozkraczonym dworkiem "...
    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...