Skocz do zawartości

Hydroizolacja - czy reaguje z wodą?


Recommended Posts

Napisano
Witam

Chciałbym wybudować zbiornik na deszczówkę wg. własnego pomysłu - częściowo murowany z bloczków betonowych, częściowo lany beton. Z tego co widziałem, większość sprzedawanych zbiorników betonowych monolitycznych jest uszczelnianych masami bitumicznymi z zewnątrz. A ja chciałbym uszczelnić zbiornik jakąś dobrą hydroizolacją do fundamentów ale od wewnątrz. Deszczówka będzie używana wyłącznie do podlewania ogrodu.

Pytanie brzmi: czy ta hydroizolacja będzie jakoś reagować z wodą w sposób, który może spowodować zanieczyszczenie deszczówki?

Pozdrawiam

Irek Górczok
Napisano
Cytat

Witam

Chciałbym wybudować zbiornik na deszczówkę wg. własnego pomysłu - częściowo murowany z bloczków betonowych, częściowo lany beton. Z tego co widziałem, większość sprzedawanych zbiorników betonowych monolitycznych jest uszczelnianych masami bitumicznymi z zewnątrz. A ja chciałbym uszczelnić zbiornik jakąś dobrą hydroizolacją do fundamentów ale od wewnątrz. Deszczówka będzie używana wyłącznie do podlewania ogrodu.

Pytanie brzmi: czy ta hydroizolacja będzie jakoś reagować z wodą w sposób, który może spowodować zanieczyszczenie deszczówki?

Pozdrawiam

Irek Górczok


Firma Atlas ma wśród swoich produktów hydroizolację ATLAS WODER DUO, która według karty technicznej:

"Idealny jako izolacja przeciwwodna w zbiornikach wody użytkowej, zbiornikach p-poż, oczyszczalniach ścieków",

"Nadaje się do uszczelnienia zbiorników na wodę przeznaczoną do spożycia przez ludzi", to pewnie ogródkowi nie zaszkodzi icon_rolleyes.gif

http://baza.atlas.com.pl/pliki/pl_2306_20140423_142104.pdf


Napisano
Cytat

Witam

Chciałbym wybudować zbiornik na deszczówkę wg. własnego pomysłu - częściowo murowany z bloczków betonowych, częściowo lany beton. Z tego co widziałem, większość sprzedawanych zbiorników betonowych monolitycznych jest uszczelnianych masami bitumicznymi z zewnątrz. A ja chciałbym uszczelnić zbiornik jakąś dobrą hydroizolacją do fundamentów ale od wewnątrz. Deszczówka będzie używana wyłącznie do podlewania ogrodu.

Pytanie brzmi: czy ta hydroizolacja będzie jakoś reagować z wodą w sposób, który może spowodować zanieczyszczenie deszczówki?

Pozdrawiam

Irek Górczok


A taniej nie miałbyś kupić gotowy zbiornik albo takie zbiorniki 1000 litrowe na palecie.
Taka hydroizolacja troszkę kosztuje niestety i troszkę jej pudzie na taki zbiornik icon_smile.gif
Napisano
Cytat

A taniej nie miałbyś kupić gotowy zbiornik albo takie zbiorniki 1000 litrowe na palecie.
Taka hydroizolacja troszkę kosztuje niestety i troszkę jej pudzie na taki zbiornik icon_smile.gif




Zbiornik 1 m3 jest stanowczo za mały. Potrzebuję 7-8 m3 dlatego musi to być jeden, góra dwa zbiorniki. Te z tworzywa sztucznego są fajne ale dosyć drogie - od 3 tys. zł (podejrzanie cienkie ściany) do 6 tys. zł (porządne). Te z betonu są znacznie tańsze, tylko mam wątpliwości co do szczelności, tym bardziej, że nie skontroluję przecież dna kupionego zbiornika icon_smile.gif

Mam taki pomysł żeby wykonać (wylać/wymurować) prostokątny zbiornik ok. 8 m3 oraz graniczącą z nim studnię (jedna ściana wspólna). W ten sposób miałbym jeden, duży zbiornik, który byłby pełny także w czasie suszy. To, co mnie martwi to szczelność betonu. Myślę, że byłbym w stanie wyłożyć z 500-600 zł na hydroizolację żeby to miało sens.

Pozdrawiam

Irek
Napisano
Cytat

Te z betonu są znacznie tańsze, tylko mam wątpliwości co do szczelności, tym bardziej, że nie skontroluję przecież dna kupionego zbiornika icon_smile.gif


Przecież atestu dopuszczającego do użytku jako szczelny zbiornik bezodpływowy (szambo) nie dają producentowi za piękne oczy ewentualnie rozmiar biustu żony... zastanów się. icon_wink.gif
Napisano
Cytat

Zbiornik 1 m3 jest stanowczo za mały. Potrzebuję 7-8 m3 dlatego musi to być jeden, góra dwa zbiorniki. Te z tworzywa sztucznego są fajne ale dosyć drogie - od 3 tys. zł (podejrzanie cienkie ściany) do 6 tys. zł (porządne). Te z betonu są znacznie tańsze, tylko mam wątpliwości co do szczelności, tym bardziej, że nie skontroluję przecież dna kupionego zbiornika icon_smile.gif

Mam taki pomysł żeby wykonać (wylać/wymurować) prostokątny zbiornik ok. 8 m3 oraz graniczącą z nim studnię (jedna ściana wspólna). W ten sposób miałbym jeden, duży zbiornik, który byłby pełny także w czasie suszy. To, co mnie martwi to szczelność betonu. Myślę, że byłbym w stanie wyłożyć z 500-600 zł na hydroizolację żeby to miało sens.

Pozdrawiam

Irek


Spokojnie możesz kupić zbiornik betonowy szambo, nic Ci nie przecieknie i nie wycieknie.
Napisano (edytowany)
Cytat

Zbiornik 1 m3 jest stanowczo za mały. Potrzebuję 7-8 m3 dlatego musi to być jeden, góra dwa zbiorniki. Te z tworzywa sztucznego są fajne ale dosyć drogie - od 3 tys. zł (podejrzanie cienkie ściany) do 6 tys. zł (porządne). Te z betonu są znacznie tańsze, tylko mam wątpliwości co do szczelności, tym bardziej, że nie skontroluję przecież dna kupionego zbiornika icon_smile.gif

Mam taki pomysł żeby wykonać (wylać/wymurować) prostokątny zbiornik ok. 8 m3 oraz graniczącą z nim studnię (jedna ściana wspólna). W ten sposób miałbym jeden, duży zbiornik, który byłby pełny także w czasie suszy. To, co mnie martwi to szczelność betonu. Myślę, że byłbym w stanie wyłożyć z 500-600 zł na hydroizolację żeby to miało sens.

Pozdrawiam

Irek

Samoróbka z hydroizolacją będzie mniej trwała i raczej droższa.Tu znalazłem zbiornik z betonu B-25.
http://pabloxsystem.pl/szamba-betonowe-jed...dnokomorowe-8m3
CENA: 1 800 zł
Dwie komory 2 stówki droższe
http://www.pabloxsystem.pl/szamba-betonowe...dwukomorowe-8m3
Trzeba szukać producenta blisko miejsca montażu (dojazd),koszt średni 1800 zl na alledrogo nawet 1600 zl /8m3 nie ma sensu pieprzyć się z murowaniem itd.... Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Też tak sądzę, ale pytanie w temacie jest nieco inne icon_mrgreen.gif

A może igorczok ma takie życzenie, że sam sobie, bez względu na konsekwencje (koszt, nieszczelności, robota - wykopy, wylewanie betonu, murowanie wcześniej przywiezionych bloczków, kombinowanie stropu, hydroizolacja (wierz mi, nie wystarczy te 500 - 600 zł )) chce sobie walnąć zbiornik na deszczówkę i już icon_rolleyes.gif

A my tu wszyscy staramy się wybić mu to z głowy, doradzając prostrze, tańsze i sprawdzone rozwiązanie icon_eek.gif ,ale jesteśmy icon_redface.gif
Napisano
Jakby nie patrzeć nikt mu źle nie doradza a i tak ostateczna decyzję on podejmie.
Napisano (edytowany)
[quote name='igorczok' date='2.06.2014, 16:37 ' post='426654']
Myślę, że byłbym w stanie wyłożyć z 500-600 zł na hydroizolację żeby to miało sens.


[/quote/)
Za m2
To zmieścisz się w tej kwocie z dużym zapasem.
Za całość nie rób nic , wyślij mi te parę setek przelewem zrobimy imprezkę wypijemy za twoje zdrowie-
gwantuję źe jest to lepszy sposób zagospodarowania tej kasy Edytowano przez MTW Orle (zobacz historię edycji)
Napisano

[/quote/)
Za m2
To zmieścisz się w tej kwocie z dużym zapasem.
Za całość nie rób nic , wyślij mi te parę setek przelewem zrobimy imprezkę wypijemy za twoje zdrowie-
gwantuję źe jest to lepszy sposób zagospodarowania tej kasy
[/quote]


Eee, tam, chyba przesadzasz. Nie wiem co to by miała być za izolacja, która kosztuje 600 zł / m2. Nie sądzę też, że Panowie sprzedający posmarowane Izolbetem zbiorniki wydają na izolację kilka tysięcy złotych ;)

Nigdy nie używałem betonowego zbiornika i nie wiem czy szczelność bierze się stąd, że sam beton (+ dodatki) ma takie właściwości, czy z posmarowania Izolbetem albo innym środkiem na zewnątrz. W tej ostatniej sytuacji szczelność zbiornika zależy od poprawności wykonania izolacji i niestety żaden atest nie da mi gwarancji, że pan Janek akurat tego dnia posmarował zbiornik jak należy (taki miałem tok myślenia).

Ale skoro tyle osób mnie przekonuje, że jest to rozwiązanie, które się sprawdzi, to jestem skłonny w to uwierzyć icon_smile.gif

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

irek
Napisano (edytowany)
Cytat

[/quote/)
Za m2
To zmieścisz się w tej kwocie z dużym zapasem.
Za całość nie rób nic , wyślij mi te parę setek przelewem zrobimy imprezkę wypijemy za twoje zdrowie-
gwantuję źe jest to lepszy sposób zagospodarowania tej kasy



Eee, tam, chyba przesadzasz. Nie wiem co to by miała być za izolacja, która kosztuje 600 zł / m2. Nie sądzę też, że Panowie sprzedający posmarowane Izolbetem zbiorniki wydają na izolację kilka tysięcy złotych ;)

Nigdy nie używałem betonowego zbiornika i nie wiem czy szczelność bierze się stąd, że sam beton (+ dodatki) ma takie właściwości, czy z posmarowania Izolbetem albo innym środkiem na zewnątrz. W tej ostatniej sytuacji szczelność zbiornika zależy od poprawności wykonania izolacji i niestety żaden atest nie da mi gwarancji, że pan Janek akurat tego dnia posmarował zbiornik jak należy (taki miałem tok myślenia).

Ale skoro tyle osób mnie przekonuje, że jest to rozwiązanie, które się sprawdzi, to jestem skłonny w to uwierzyć icon_smile.gif

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

irek




Kolego w zasadzie masz bardzo poprawny tok rozumowania - wiele tych gwarantowanych klasycznie przecieka .
Wskazanu beton W jest opcją najtańszą jednocześnie dość skomplikowaną w wykonaniu tak by w ogóle nie ciekło.
Natomiast samo doszczelnianie od wewnątrz na zewnątrz w zalżności od przyjętej technologii koszt w samym materiale startuje od:
3 - tysięcy w górę licząc powierzchnię 10 m 2
Oczywiscie piszę o uszczelnieniu w każdą stronę Edytowano przez MTW Orle (zobacz historię edycji)
  • 3 lata temu...
Napisano (edytowany)

Informacja dla wszystkich poszukujących wiedzy we wzmiankowanym temacie: hydroizolacja wewnętrzna zbiornika na wodę jest oczywiście możliwa, wymaga tylko produktów odpornych na ciśnienie magazynowanej cieczy i posiadających odpowiedni atest higieniczny. Eksperci Izohan opracowali dwa systemy izolacji zbiorników: mineralny i epoksydowy. Oparte są one na produktach wodnych - WM 2K, WA, Dysperbit - gwarantujących trwałość izolacji. Poniżej rysunek odpowiadający omawianemu przypadkowi - zbiornikowi retencyjnemu.

rysunek zbiornika.jpg

Edytowano przez Eksperci Izohan (zobacz historię edycji)
  • 3 lata temu...
Napisano

Witaj. 
Przyjmując parametry, o których mówisz idealnym rozwiązaniem do izolacji zbiornika od wewnątrz będzie hydroizolacja natryskowa polimocznikiem. 
Polimocznik to dwukomponentowa powłoka nanoszona metodą natryskową  w stosunku 1:1 przy pomoc wysoce wydajnego reaktora.  Ogromną zaletą technologii jest szybki czas wiązania, który wynosi 2s, a otrzymana powłoka jest gotowa do użytku lub dalszych zabiegów w ciągu kilku godzin od natrysku. Dzięki szybkiej reakcji powłoka może być bez trudu aplikowana na pionowe powierzchnie a nawet sufity, co pozwala na efekt pełnej hydroizolacji. . Kolejną zaletą izolacji natryskowych jest metoda szybkiego i dokładnego nanoszenia na dużych powierzchniach wraz z elementami o zróżnicowanej geometrii i współczynniku rozszerzalności termicznej.
 Polimocznik dzięki właściwościom wodo- i chemo zabezpieczającym, a także wysokiej wytrzymałości na uszkodzenia mechaniczne  idealnie nadaje się do hydroizolacji zbiorników betonowych i stalowych
Zalety izolacji natryskowej polimocznikiem:
-Wysycha w ciągu kilku sekund,
-Odporna na przebicia i uszkodzenia mechaniczne,

-Odporna na działanie paliw, olejów i wielu substancji chemicznych,

-Obojętna na wodę oraz kultury bakterii – zatwierdzony przez PZH do kontaktu z wodą pitną,

-Ochrona antykorozyjna,

-Wysoka odporność na rozciąganie, rozrywanie i ścieranie,

-Doskonała przyczepność do różnorodnego i niejednorodnego podłoża (kompletny system preparatów gruntujących)

LAYERS_ZBIORNIK_PNG-1024x592.png
 

 

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...