Skocz do zawartości

Hydroizolacja - czy reaguje z wodą?


Recommended Posts

Witam

Chciałbym wybudować zbiornik na deszczówkę wg. własnego pomysłu - częściowo murowany z bloczków betonowych, częściowo lany beton. Z tego co widziałem, większość sprzedawanych zbiorników betonowych monolitycznych jest uszczelnianych masami bitumicznymi z zewnątrz. A ja chciałbym uszczelnić zbiornik jakąś dobrą hydroizolacją do fundamentów ale od wewnątrz. Deszczówka będzie używana wyłącznie do podlewania ogrodu.

Pytanie brzmi: czy ta hydroizolacja będzie jakoś reagować z wodą w sposób, który może spowodować zanieczyszczenie deszczówki?

Pozdrawiam

Irek Górczok
Link do komentarza
Cytat

Witam

Chciałbym wybudować zbiornik na deszczówkę wg. własnego pomysłu - częściowo murowany z bloczków betonowych, częściowo lany beton. Z tego co widziałem, większość sprzedawanych zbiorników betonowych monolitycznych jest uszczelnianych masami bitumicznymi z zewnątrz. A ja chciałbym uszczelnić zbiornik jakąś dobrą hydroizolacją do fundamentów ale od wewnątrz. Deszczówka będzie używana wyłącznie do podlewania ogrodu.

Pytanie brzmi: czy ta hydroizolacja będzie jakoś reagować z wodą w sposób, który może spowodować zanieczyszczenie deszczówki?

Pozdrawiam

Irek Górczok


Firma Atlas ma wśród swoich produktów hydroizolację ATLAS WODER DUO, która według karty technicznej:

"Idealny jako izolacja przeciwwodna w zbiornikach wody użytkowej, zbiornikach p-poż, oczyszczalniach ścieków",

"Nadaje się do uszczelnienia zbiorników na wodę przeznaczoną do spożycia przez ludzi", to pewnie ogródkowi nie zaszkodzi icon_rolleyes.gif

http://baza.atlas.com.pl/pliki/pl_2306_20140423_142104.pdf


Link do komentarza
Cytat

Witam

Chciałbym wybudować zbiornik na deszczówkę wg. własnego pomysłu - częściowo murowany z bloczków betonowych, częściowo lany beton. Z tego co widziałem, większość sprzedawanych zbiorników betonowych monolitycznych jest uszczelnianych masami bitumicznymi z zewnątrz. A ja chciałbym uszczelnić zbiornik jakąś dobrą hydroizolacją do fundamentów ale od wewnątrz. Deszczówka będzie używana wyłącznie do podlewania ogrodu.

Pytanie brzmi: czy ta hydroizolacja będzie jakoś reagować z wodą w sposób, który może spowodować zanieczyszczenie deszczówki?

Pozdrawiam

Irek Górczok


A taniej nie miałbyś kupić gotowy zbiornik albo takie zbiorniki 1000 litrowe na palecie.
Taka hydroizolacja troszkę kosztuje niestety i troszkę jej pudzie na taki zbiornik icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

A taniej nie miałbyś kupić gotowy zbiornik albo takie zbiorniki 1000 litrowe na palecie.
Taka hydroizolacja troszkę kosztuje niestety i troszkę jej pudzie na taki zbiornik icon_smile.gif




Zbiornik 1 m3 jest stanowczo za mały. Potrzebuję 7-8 m3 dlatego musi to być jeden, góra dwa zbiorniki. Te z tworzywa sztucznego są fajne ale dosyć drogie - od 3 tys. zł (podejrzanie cienkie ściany) do 6 tys. zł (porządne). Te z betonu są znacznie tańsze, tylko mam wątpliwości co do szczelności, tym bardziej, że nie skontroluję przecież dna kupionego zbiornika icon_smile.gif

Mam taki pomysł żeby wykonać (wylać/wymurować) prostokątny zbiornik ok. 8 m3 oraz graniczącą z nim studnię (jedna ściana wspólna). W ten sposób miałbym jeden, duży zbiornik, który byłby pełny także w czasie suszy. To, co mnie martwi to szczelność betonu. Myślę, że byłbym w stanie wyłożyć z 500-600 zł na hydroizolację żeby to miało sens.

Pozdrawiam

Irek
Link do komentarza
Cytat

Te z betonu są znacznie tańsze, tylko mam wątpliwości co do szczelności, tym bardziej, że nie skontroluję przecież dna kupionego zbiornika icon_smile.gif


Przecież atestu dopuszczającego do użytku jako szczelny zbiornik bezodpływowy (szambo) nie dają producentowi za piękne oczy ewentualnie rozmiar biustu żony... zastanów się. icon_wink.gif
Link do komentarza
Cytat

Zbiornik 1 m3 jest stanowczo za mały. Potrzebuję 7-8 m3 dlatego musi to być jeden, góra dwa zbiorniki. Te z tworzywa sztucznego są fajne ale dosyć drogie - od 3 tys. zł (podejrzanie cienkie ściany) do 6 tys. zł (porządne). Te z betonu są znacznie tańsze, tylko mam wątpliwości co do szczelności, tym bardziej, że nie skontroluję przecież dna kupionego zbiornika icon_smile.gif

Mam taki pomysł żeby wykonać (wylać/wymurować) prostokątny zbiornik ok. 8 m3 oraz graniczącą z nim studnię (jedna ściana wspólna). W ten sposób miałbym jeden, duży zbiornik, który byłby pełny także w czasie suszy. To, co mnie martwi to szczelność betonu. Myślę, że byłbym w stanie wyłożyć z 500-600 zł na hydroizolację żeby to miało sens.

Pozdrawiam

Irek


Spokojnie możesz kupić zbiornik betonowy szambo, nic Ci nie przecieknie i nie wycieknie.
Link do komentarza
Cytat

Zbiornik 1 m3 jest stanowczo za mały. Potrzebuję 7-8 m3 dlatego musi to być jeden, góra dwa zbiorniki. Te z tworzywa sztucznego są fajne ale dosyć drogie - od 3 tys. zł (podejrzanie cienkie ściany) do 6 tys. zł (porządne). Te z betonu są znacznie tańsze, tylko mam wątpliwości co do szczelności, tym bardziej, że nie skontroluję przecież dna kupionego zbiornika icon_smile.gif

Mam taki pomysł żeby wykonać (wylać/wymurować) prostokątny zbiornik ok. 8 m3 oraz graniczącą z nim studnię (jedna ściana wspólna). W ten sposób miałbym jeden, duży zbiornik, który byłby pełny także w czasie suszy. To, co mnie martwi to szczelność betonu. Myślę, że byłbym w stanie wyłożyć z 500-600 zł na hydroizolację żeby to miało sens.

Pozdrawiam

Irek

Samoróbka z hydroizolacją będzie mniej trwała i raczej droższa.Tu znalazłem zbiornik z betonu B-25.
http://pabloxsystem.pl/szamba-betonowe-jed...dnokomorowe-8m3
CENA: 1 800 zł
Dwie komory 2 stówki droższe
http://www.pabloxsystem.pl/szamba-betonowe...dwukomorowe-8m3
Trzeba szukać producenta blisko miejsca montażu (dojazd),koszt średni 1800 zl na alledrogo nawet 1600 zl /8m3 nie ma sensu pieprzyć się z murowaniem itd.... Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Też tak sądzę, ale pytanie w temacie jest nieco inne icon_mrgreen.gif

A może igorczok ma takie życzenie, że sam sobie, bez względu na konsekwencje (koszt, nieszczelności, robota - wykopy, wylewanie betonu, murowanie wcześniej przywiezionych bloczków, kombinowanie stropu, hydroizolacja (wierz mi, nie wystarczy te 500 - 600 zł )) chce sobie walnąć zbiornik na deszczówkę i już icon_rolleyes.gif

A my tu wszyscy staramy się wybić mu to z głowy, doradzając prostrze, tańsze i sprawdzone rozwiązanie icon_eek.gif ,ale jesteśmy icon_redface.gif
Link do komentarza
[quote name='igorczok' date='2.06.2014, 16:37 ' post='426654']
Myślę, że byłbym w stanie wyłożyć z 500-600 zł na hydroizolację żeby to miało sens.


[/quote/)
Za m2
To zmieścisz się w tej kwocie z dużym zapasem.
Za całość nie rób nic , wyślij mi te parę setek przelewem zrobimy imprezkę wypijemy za twoje zdrowie-
gwantuję źe jest to lepszy sposób zagospodarowania tej kasy Edytowano przez MTW Orle (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

[/quote/)
Za m2
To zmieścisz się w tej kwocie z dużym zapasem.
Za całość nie rób nic , wyślij mi te parę setek przelewem zrobimy imprezkę wypijemy za twoje zdrowie-
gwantuję źe jest to lepszy sposób zagospodarowania tej kasy
[/quote]


Eee, tam, chyba przesadzasz. Nie wiem co to by miała być za izolacja, która kosztuje 600 zł / m2. Nie sądzę też, że Panowie sprzedający posmarowane Izolbetem zbiorniki wydają na izolację kilka tysięcy złotych ;)

Nigdy nie używałem betonowego zbiornika i nie wiem czy szczelność bierze się stąd, że sam beton (+ dodatki) ma takie właściwości, czy z posmarowania Izolbetem albo innym środkiem na zewnątrz. W tej ostatniej sytuacji szczelność zbiornika zależy od poprawności wykonania izolacji i niestety żaden atest nie da mi gwarancji, że pan Janek akurat tego dnia posmarował zbiornik jak należy (taki miałem tok myślenia).

Ale skoro tyle osób mnie przekonuje, że jest to rozwiązanie, które się sprawdzi, to jestem skłonny w to uwierzyć icon_smile.gif

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

irek
Link do komentarza
Cytat

[/quote/)
Za m2
To zmieścisz się w tej kwocie z dużym zapasem.
Za całość nie rób nic , wyślij mi te parę setek przelewem zrobimy imprezkę wypijemy za twoje zdrowie-
gwantuję źe jest to lepszy sposób zagospodarowania tej kasy



Eee, tam, chyba przesadzasz. Nie wiem co to by miała być za izolacja, która kosztuje 600 zł / m2. Nie sądzę też, że Panowie sprzedający posmarowane Izolbetem zbiorniki wydają na izolację kilka tysięcy złotych ;)

Nigdy nie używałem betonowego zbiornika i nie wiem czy szczelność bierze się stąd, że sam beton (+ dodatki) ma takie właściwości, czy z posmarowania Izolbetem albo innym środkiem na zewnątrz. W tej ostatniej sytuacji szczelność zbiornika zależy od poprawności wykonania izolacji i niestety żaden atest nie da mi gwarancji, że pan Janek akurat tego dnia posmarował zbiornik jak należy (taki miałem tok myślenia).

Ale skoro tyle osób mnie przekonuje, że jest to rozwiązanie, które się sprawdzi, to jestem skłonny w to uwierzyć icon_smile.gif

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

irek




Kolego w zasadzie masz bardzo poprawny tok rozumowania - wiele tych gwarantowanych klasycznie przecieka .
Wskazanu beton W jest opcją najtańszą jednocześnie dość skomplikowaną w wykonaniu tak by w ogóle nie ciekło.
Natomiast samo doszczelnianie od wewnątrz na zewnątrz w zalżności od przyjętej technologii koszt w samym materiale startuje od:
3 - tysięcy w górę licząc powierzchnię 10 m 2
Oczywiscie piszę o uszczelnieniu w każdą stronę Edytowano przez MTW Orle (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 3 lata temu...

Informacja dla wszystkich poszukujących wiedzy we wzmiankowanym temacie: hydroizolacja wewnętrzna zbiornika na wodę jest oczywiście możliwa, wymaga tylko produktów odpornych na ciśnienie magazynowanej cieczy i posiadających odpowiedni atest higieniczny. Eksperci Izohan opracowali dwa systemy izolacji zbiorników: mineralny i epoksydowy. Oparte są one na produktach wodnych - WM 2K, WA, Dysperbit - gwarantujących trwałość izolacji. Poniżej rysunek odpowiadający omawianemu przypadkowi - zbiornikowi retencyjnemu.

rysunek zbiornika.jpg

Edytowano przez Eksperci Izohan (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 3 lata temu...

Witaj. 
Przyjmując parametry, o których mówisz idealnym rozwiązaniem do izolacji zbiornika od wewnątrz będzie hydroizolacja natryskowa polimocznikiem. 
Polimocznik to dwukomponentowa powłoka nanoszona metodą natryskową  w stosunku 1:1 przy pomoc wysoce wydajnego reaktora.  Ogromną zaletą technologii jest szybki czas wiązania, który wynosi 2s, a otrzymana powłoka jest gotowa do użytku lub dalszych zabiegów w ciągu kilku godzin od natrysku. Dzięki szybkiej reakcji powłoka może być bez trudu aplikowana na pionowe powierzchnie a nawet sufity, co pozwala na efekt pełnej hydroizolacji. . Kolejną zaletą izolacji natryskowych jest metoda szybkiego i dokładnego nanoszenia na dużych powierzchniach wraz z elementami o zróżnicowanej geometrii i współczynniku rozszerzalności termicznej.
 Polimocznik dzięki właściwościom wodo- i chemo zabezpieczającym, a także wysokiej wytrzymałości na uszkodzenia mechaniczne  idealnie nadaje się do hydroizolacji zbiorników betonowych i stalowych
Zalety izolacji natryskowej polimocznikiem:
-Wysycha w ciągu kilku sekund,
-Odporna na przebicia i uszkodzenia mechaniczne,

-Odporna na działanie paliw, olejów i wielu substancji chemicznych,

-Obojętna na wodę oraz kultury bakterii – zatwierdzony przez PZH do kontaktu z wodą pitną,

-Ochrona antykorozyjna,

-Wysoka odporność na rozciąganie, rozrywanie i ścieranie,

-Doskonała przyczepność do różnorodnego i niejednorodnego podłoża (kompletny system preparatów gruntujących)

LAYERS_ZBIORNIK_PNG-1024x592.png
 

 

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Myśmy to wałkowali 3 lata temu wtedy wyslalem skany z podręcznika:    
    • Ja mam rurę w geowłókninie, także jak miałaby się zamulić, to na samym dnie, bo w 90% jest obsypana kamieniem, a dla mnie bardziej logicznym jest odsączenie nawet tego 1cm nawet z mułu, niż żeby było kilka centymetrów kamieni zatopionych w wodzie. Ale ekspertem nie jestem, posłuchałem tylko rady tego kto robi to na codzień i wydało mi się to bardziej logiczne niż położenie rury na kamieniach. Btw rura leży na geowłókninie, więc nie bardzo ma się czym zamulić. A kamień miałem dosyć dobrze wypłukany, więc nawet z niego niewiele tam osiadło. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • a co cię śmieszy - podręcznik niemiecki? Niemców nie lubię - ale na budowlance się znają Ja tego nie wymyśliłem - ale zasięgam najlepszych rad, jak coś robię, a nie majstrów z okolicy (choć czasem się znajdzie b. dobry)   Podręcznik fachowy zaleca nawet trzy różne frakcje kamienia drobny przy rurce drenarskiej, zwłaszcza tej z PCV - żeby jej nie uszkodzić i dopiero po warstwie tego drobnego dawać grubszy kamień. To samo pod rurą - drobny kamień. I tak samo przy geowłókninie - żeby jej nie podziurawić. Dla mnie to logiczne - choć pracochłonne.   to może mnie poucz, co cię rozśmieszyło?    nie ja to wymyśliłem - ale to logiczne, że jak dasz na dno wykopu, to się szybko zamuli rura, bo z tego kamienia też osiądzie pył, a poza tym rura powinna być oddzielona od podłoża. Dlatego daje się płytka warstwę tego drobnego kruszywa pod dren. 
    • Ok, może być nawet 500 milimetrów, lepiej nawet brzmi. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • To nie pół metra a 50 cm i jest ok, przecież buduje się dom na te 30-60 lat, po co coś ciągle poprawiać.   Dziś zalecana grubość minimum to 30 cm, a dla domów energooszczędnych  35 cm.   Jak ja budowałem dom w XX wieku, to przyjeżdżali ludzie i pukali się w czoło, po co to daję albo tamto i czemu tyle, albo np. czemu okna montuję w warstwie izolacji.  -okno nie w murze?  -to wypadnie.  Okna nie wypadły, stoją, czy wiszą do dzisiaj. Nie minęło 30 lat i ludzie zaczęli tak wstawiać okna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...