Skocz do zawartości

2 Styropiany?


Recommended Posts

Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Witam. Ktory wybrac styropian na elewacje nowego domu parterowy z ytonga 24
-Organika Silver Fasada 0,040 gr. 15 cm
-Organika Termonium Fasada grafit 0,032 gr. 14 cm

Dodam ze Termonium jest o 37 zl drozszy na m2.


icon_biggrin.gif Podałeś dwa różniące się bardzo styropiany współczynnikiem przenikania ciepła.
Jeżeli chcesz porównywać coś to musi towar być z takiej samej półki.
Ja bym wybrał ten droższy.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Zawsze warto cieplejszy niż potem się martwić. Ewentualnie dopytaj np. eksperta z PSPS, którego widziałem tu też na forum. Jaka tam jest waga minimalna dla obu tych styropianów.
Napisano
Na termoizolacji w postaci styropianu nie znam się ale wydaje mi się, że 0,008 to nieznaczna różnica.
Pytanie jaka jest różnica na całości domu w obklejeniu go pierwszą lub drugą opcją. Jeśli domek parterowy o malutkiej kubaturze, to różnica finansowa będzie nieznaczna dla całości.
Gość mhtyl
Napisano
No cóż masz prawo się nie znać ale jest to dość znacząca różnica.
Napisano
Mhtyl - dlatego piszę, że nie znam się na termoizolacji poprzez styropian na elewacji. Nie moja działka lekko mówiąc. Tylko nie wiem jak 0,008 może wpłynąć na cenę i jak może wpłynąć na różnicę w kosztach ogrzewania i eksploatacji domu. Elewacja budynku 8x8m i wysoki na 4 (średnio, bo szczyty będą wyższe niż elewacja frontowa) daje 128m elewacji do obłożenia styropianem i ponad 4700,- więcej w materiale. Czy to się jakoś zwróci czy tylko jest to kolejny "chłyt" marketingowy mówiący, że jedna trylionowa ma znaczenie i będziemy wydawać majątek na ogrzewanie (trochę abstrakcyjnie ale sporo firm naciąga takimi sposobami Klientów).
Gość mhtyl
Napisano
Gdyby to była nowość na rynku i nie sprawdzona w praktyce to należałoby podchodzić do tego z dystansem, ale jest to od wielu lat praktykowane i są tego wymierne efekty/korzyści.
Co do producentów to przyznaje racje , że kupując styropian z deklarowaną lambdą 0,032 nie kupujemy 0,040, jako zwykli, przeciętni ludzie nie mamy szans tego sprawdzić, musimy zaufać producentowi.
Napisano (edytowany)
Co się znowu ma zwrócić.
Ile się zwraca TV 55" bo się zastanawiam icon_biggrin.gif
0,008 różnicy w lambdzie to różnica między standardowym styropianem (0,04W/mK), a "ciepłym" 0,032W/mK).
Taka różnica w lambdzie materiału izolacyjnego pozwala albo uzyskać znacznie korzystniejszy współczynnik przenikania ciepła, albo pobawić się z grubością izolacji.
Dla wymagań jakie stawiają obecnie WT będzie to 16 lub 13 cm grubości izolacji.
Różnica niby mała, ale czasami toczy się batalię o każdy centymetr... no i do tego fakt że bez budowania "bunkra" można łatwo zejść z "u" ściany zewnętrznej poniżej 0,2W/mK... a to już stawia dom w kategorii energooszczędnej (jak nikt nic innego nie spierdzieli icon_biggrin.gif ). Edytowano przez Jani_63 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

...jak nikt nic innego nie spierdzieli icon_biggrin.gif



Tu też się zgodzę, bo ostatnio montowałem drzwi przed robieniem elewacji gdzie styropian był mocowany "na zakładkę" z tym piórem. Tyle, że tam gdzie było komuś niewygodnie to obcinali pióro i robili na styk. Zaczęli zaciągać klejem jak w ukropie aby inwestor nie widział co się dzieje pod nim.
Szybko go uświadomiłem i na łączeniach (dość niechlujnych) wstrzyknęli piankę dla izolacji a w zasadzie dla zapewnienia ciągłości izolacji.
Rozumiem zrobić tak naroża ale jak komuś zeszła płyta styropianu to nie obcina się piór na środku prostej ściany. Stąd właśnie podpytywałem czy różnica 0,008 ma uzasadnienie w oszczędnościach.
Napisano (edytowany)
Cytat

Zawsze warto cieplejszy niż potem się martwić. Ewentualnie dopytaj np. eksperta z PSPS, którego widziałem tu też na forum. Jaka tam jest waga minimalna dla obu tych styropianów.



Zgadzam się z przedmówcami, że w omawianym przypadku warto zastosować 14 cm styropianu o lambdzie deklarowanej 0,032 W/mK, dającego opór cieplny o wartości 4,35 m2K/W. Dla styropianu grubości 15 cm i lambdzie 0,040 W/mK opór cieplny wynosi 3,75 cm.
Różnica jest taka, że taką samą izolacyjność cieplną uzyskujemy przy użyciu styropianu szarego o gr. 14 cm i lambdzie 0,032 oraz styropianu białego o lambdzie 0,040 i grubości 18 cm. I odwrotnie, jeśli wyjdziemy od styropianu białego o grubości 15 cm i lambdzie 0,040, to taką samą izolacyjność zapewni nam 12 cm styropianu szarego o lambdzie 0,032.
Polskie Stowarzyszenie Producentów Styropianu opracowało tabelę z minimalnymi gęstościami poszczególnych odmian styropianu, stanowiącą podstawę do wstępnej weryfikacji jakości zakupywanych płyt. Dla styropianu o lambdzie deklarowanej 0,040 minimalna gęstość wynosi 12,5 kg/m3, a dla styropianu szarego o lambdzie 0,032 pomiędzy 12,0 (wartość obowiązująca dla lambdy 0,033) a 13,5 (wartość obowiązująca dla lambdy 0,031). Moim zdaniem powinna to być wartość 13,0 kg/m3 - wkrótce ostateczna wartość zostanie dodana do obowiązującej tabeli. Edytowano przez E-rzecznik PSPS (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Zgadzam się z przedmówcami, że w omawianym przypadku warto zastosować 14 cm styropianu ...



Nic z tego nie rozumiem ale wierzę Ci na słowo icon_smile.gif.
Ja natomiast mam pytanie, bo współpracowałem z jednym producentem drzwi, który robił też u siebie styropian. Zasłyszałem tam informację, że styropian powinien leżakować (nie wiem ile czasu) przed tym jak pójdzie do hurtowni i dalszej odsprzedaży. Nie chciało mi się w to wierzyć, że ktoś będzie magazynował takie gabaryty. Potrzeba do tego olbrzymia hala itd.

To prawda?
Napisano
Cytat

Nic z tego nie rozumiem ale wierzę Ci na słowo icon_smile.gif.
Ja natomiast mam pytanie, bo współpracowałem z jednym producentem drzwi, który robił też u siebie styropian. Zasłyszałem tam informację, że styropian powinien leżakować (nie wiem ile czasu) przed tym jak pójdzie do hurtowni i dalszej odsprzedaży. Nie chciało mi się w to wierzyć, że ktoś będzie magazynował takie gabaryty. Potrzeba do tego olbrzymia hala itd.

To prawda?



To prawda, styropian powinien być sezonowany, ale jego sezonowanie odbywać się może zarówno w postaci bloków styropianowych (przed pocięciem) jak i w postaci płyt. Czas sezonowania może być różny, a zależy od ustalonej technologii produkcji i stosowanych maszyn produkcyjnych.
Sezonowanie powiązane jest z parametrem deklarowanej przez producentów stabilności wymiarowej w normalnych warunkach, wyrażanej symbolem DS(N) i deklarowanej najczęściej na poziomie 0,2 %, tj. DS(N)2. Oznacza to, że styropian od momentu wprowadzenia na rynek (np. od dostarczenia do hurtowni) nie powinien zmienić swoich wymiarów o więcej niż 0,2 % - dla płyty o długości 1000 mm może nastąpić zmiana wymiaru o 2 mm.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
E-rzecznik PSPS - dzięki za odpowiedź. Tej informacji brakowało mi też przy drzwiach z wypełnieniem ze styropianu. To co napisałeś rozjaśniło mi kilka rzeczy w głowie.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Na termoizolacji w postaci styropianu nie znam się ale wydaje mi się, że 0,008 to nieznaczna różnica.
Pytanie jaka jest różnica na całości domu w obklejeniu go pierwszą lub drugą opcją. Jeśli domek parterowy o malutkiej kubaturze, to różnica finansowa będzie nieznaczna dla całości.



Na stronach Knauf Therm jest dostępny kalkulator oszczędności. W łatwy sposób wyliczysz potencjalne oszczędności i porównasz dwa rodzaje styropianów o różnych parametrach technicznych.
e-rzecznik Knauf Therm

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Drogi jak cholera. 10 PLN to góra, którą dałbym za niego. Ale pod względem przekroju żył, przewód jest właściwy. Wtyczka też w porządku. Pytanie dodatkowe, ten piekarnik to przenośny czy część jakiegoś stacjonarnego urządzenia?. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...