Skocz do zawartości

nowe cegły z zielonymi i białymi wykwitami


Recommended Posts

Witam,
kupiłem tydzień temu cegły firmy wienerberger porotherm i mam pytanie.
Sprzedawca który dostarczył mi cegły twierdzi , że jest to dobry
produkt oraz ekipa która wykonuje prace budowlane również.
Mnie niepokoją zielone oraz białe wykwity na cegłach i zastanawiam się
czy firmy nie są ze sobą w zmowie, ponieważ na innych budowach takich
cegieł nie widziałem.
W załączniku przesyłam zdjęcia cegieł które otrzymałem od
sprzedawcy.
Będę wdzięczny za odpowiedź czy wszystko jest OK czy niepotrzebnie sie martwie.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Widoczne na zdjęciach wykwity są spowodowane długotrwałym zawilgoceniem materiału, co jednak nie powinno negatywnie wpłynąć na wytrzymałość cegieł, jeśli nie widać skruszeń spowodowanych zamarznięciem. Po wyschnieciu zielone porosty znikną samoczynnie a biały osad łatwo usunąć zmiatając powierzchnię ściany.
Link do komentarza
  Cytat

Witam,
kupiłem tydzień temu cegły firmy wienerberger porotherm i mam pytanie.
Sprzedawca który dostarczył mi cegły twierdzi , że jest to dobry
produkt oraz ekipa która wykonuje prace budowlane również.
Mnie niepokoją zielone oraz białe wykwity na cegłach i zastanawiam się
czy firmy nie są ze sobą w zmowie, ponieważ na innych budowach takich
cegieł nie widziałem.
W załączniku przesyłam zdjęcia cegieł które otrzymałem od
sprzedawcy.
Będę wdzięczny za odpowiedź czy wszystko jest OK czy niepotrzebnie sie martwie.

Rozwiń  

Przesyłamy komentarz do tematu napisany przez Mirosława Rzeszutko, Specjalistę ds. Produktów Porotherm w firmie Wienerberger

Analizując dokumentację zdjęciową możemy stwierdzić, że produkt był magazynowany w nieodpowiednich warunkach i wskutek długotrwałego zawilgocenia porósł glonami. Efekt wizualny końcowego muru będzie zdecydowanie gorszy niż w przypadku normalnych pustaków Porotherm, ale z technicznego punktu widzenia nie ma to wpływu na parametry muru.

Wszystkie pustaki firmy Wienerberger są mrozoodporne, więc jeśli nawet wskutek nieodpowiedniego składowania były poddawane cyklom zamrażania-rozmrażania, nawet w stanie zawilgocenia, to nic się im nie stało. Ze zdjęć wynika, że pustaki są mocno zawilgocone, jednak wmurowane w murze szybko wyschną - taka jest zaleta ceramiki.

Z technicznego punktu widzenia ważne jest natomiast, aby podczas murowania i przed tynkowaniem przeczyścić pustaki/ścianę zwykłą szczotką, aby wszelkie możliwe do usunięcia zanieczyszczenia powierzchni zostały usunięte.
Link do komentarza
  Cytat

Dziękuję bardzo za odpowiedź.
Rozumiem , że jedyny zabieg jaki muszę teraz wykonać to cegły które zostały już wmurowane przeczyścić szczotką z zewnątrz?
Glony o których mowa nie będą się dalej rozwijały i uschną ?

Rozwiń  

Zielony nalot należy usunąć szczotką drucianą. Ceramika jest materiałem, który bardzo szybko oddaje wilgoć i przy prawidłowej eksploatacji budynku pozostaje sucha.

Nawet jeżeli pozostaną strzępki mikroorganizmów bez obecności wody nie będą miały możliwości rozwoju i zanikną.

Pozdrawiam
Mirosław Rzeszutko,
Specjalista ds. Produktów Porotherm
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  Cytat

Zielony nalot należy usunąć szczotką drucianą. Ceramika jest materiałem, który bardzo szybko oddaje wilgoć i przy prawidłowej eksploatacji budynku pozostaje sucha.

Nawet jeżeli pozostaną strzępki mikroorganizmów bez obecności wody nie będą miały możliwości rozwoju i zanikną.

Pozdrawiam
Mirosław Rzeszutko,
Specjalista ds. Produktów Porotherm

Rozwiń  


A nie masz zamiaru tego tynkować? icon_smile.gif PRzecież glony nie będą\się rozwijały pod tynkiem.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...