Skocz do zawartości

wentylacja łazienki


Recommended Posts

witam

mam taki problem, w skrócie łazienka a raczej wc w środku budynku bez ściany zewnętrznej więc bez szansy na okno. Budynek parterowy ze strychem. Nie jest to dom mieszkalny a miejsce z dużym przepływem ludzi i z wc korzysta się ok 40 razy dziennie. Teoretycznie jest wentylacja mechaniczna ale sprzężona ze światłem więc działa zbyt krótko, z resztą przypuszczam że musiała by działać ze 10h żeby efekt był zauważalny, co wiąże się ze zwiększeniem kosztów za prąd.
Pytanie moje jest więc co zrobić? Jest jakieś rozwiązanie wentylacyjne które można by tu zastosować??
Link do komentarza
Gość stach
A jakiż masz zainstalowany ten wentylator icon_eek.gif że Ci tyle energii zużywa icon_question.gif Widzę różne wentylatory kanałowe, ich silniczki przystosowane do pracy ciągłej mają moce rzędu kilkudziesięciu watów, przy ich ciągłej pracy nawet przez te 10 godzin dziennie, ponosisz koszty kilkunastu złotych miesięcznie icon_rolleyes.gif
Przy parterowym budynku nie da się grawitacyjnie wymusić takiego ciągu, aby wymienić kilkadziesiąt, czy kilkaset metrów sześciennych powietrza, tym bardziej, że napływ powietrza nie będzie bezpośredni z zewnątrz budynku, tylko pośrednio przez inne pomieszczenia budynku a i wylot jakimiś rurami, stawiajacymi dodatkowe opory icon_rolleyes.gif
Jeśli chcesz zaoszczędzić i mieć w miarę świeże powietrze, pomyśl o zainstalowaniu dwóch wentylatorów - jednego do pracy ciągłej, o mocy rzędu 20W, działającego bez przerwy (w czasie pracy warsztatu-sklepu-urzędu-galerii - cokolwiek by to nie było - na noc wyłączanego) - koszt miesięczny za ok 5kWh (ok 5zł), i drugiego działającego w czasie używania toalety, połączonego ze światłem o trochę większej wydajności - koszt chyba porównywalny...
Link do komentarza
A czemu bezpośrednio jest ten wentylator do światła podłączony?
Wystarczy zamontować przekaźnik czasowy z opóźnionym wyłączaniem/automat schodowy i wentylator będzie zawsze pracował określony czas (1-10min) po wyłączeniu światła.
Taki czas w zupełności wystarczy do "odgazowania" toalety.
Warunek - kanał odprowadzający nie może stwarzać zbyt dużych oporów dla przepływu powietrza, bo wentylatorki tego typu mają bardzo słaby spręż roboczy.
Link do komentarza
Dlaczego jest podłączony to nie wiem, taki genialny ktoś projekt opracował ( w innych pomieszczeniach z praktycznie zerową wilgotnością jest to rozdzielone ale co poradzi jak projektant/projektanci są zawsze najmądrzejsi) To rozwiązanie może i ma ręce. A co z oknem dachowym?? tzn jest strych więc trzeba by było coś na kształt "tunelu" poprowadzić. Ma to sens??
Link do komentarza
Gość stach
Cytat

[...]Ma to sens??


Przekalkuluj: zakup okna, dziura w dachu, dziura w stropie, "tunel", inne materiały, robocizna, a z drugiej strony wentylatorek, może rura o większej średnicy icon_rolleyes.gif
Link do komentarza
1. Zmienić sposób zasilania wentylatora, na bezpośredni (nie z "żarówki")
2. Kupić wentylator o wydajności około 100m3/h z higrostatem np. taki http://www.went-ar.pl/index.php?route=prod...;product_id=102
3. Sprawdzić czy w drzwiach tego WC jest wymagana kratka o przekroju nie mniejszym jak 200cm2, jak nie ma zamontować.
4. Cieszyć się świeżym powietrzem w WC i małymi rachunkami.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Robię listę rzeczy, które muszę spakować na tygodniowy wyjazd pod namiot, aby pobyt był maksymalnie komfortowy. Stacjonować będę na polu namiotowym z dwoma dużymi węzłami sanitarnymi (toalety+prysznice) Nie chciałabym obudzić się na miejscu z brakiem czegoś, czego kupienie będzie problematyczne na miejscu. Jeśli przyjdzie wam do głowy coś, co jest ważne, a przegapiłam, albo może ułatwić pobyt, proszę o info namiot - to najważniejsze, już kupiony Taki:  https://www.decathlon.pl/p/namiot-kempingowy-quechua-arpenaz-4-1-f-b-4-osobowy-1-sypialnia/_/R-p-177332 materac + śpiwory stolik +  krzesła niewielka tekstylna szafa turystyczna na ubrania spray przeciw owadom elektrofumigator turystyczny na komary w namiocie mini-regalik składany z trzema poziomami - postawię obok materaca, będzie można na nim położyć okulary, telefon, książkę lampki LED na baterie do zawieszenia pod sufitem zatyczki do uszu zestaw turystycznych garnków, naczyń i sztućców + kuchenka turystyczna krem z filtrem mokre chusteczki (te dla dzieci są bardzo uniwersalne) odzież na każdą pogodę klapki gumowe duże stojące lusterko ręczniki własnej roboty zestaw solarny do "robienia" prądu + akumulator powerbank Tyle mi przychodzi do głowy .... coś pominęłam? Rady wskazane .... sto lat nie byłam pod namiotem
    • Czy wyjazd pod namiot osoby z entomofobią może się udać? Odpowiedź: musi się udać, gdyż namiot już zakupiony, a termin urlopu zaklepany. Przeszkodą jest tylko lęk przed owadami Wnętrze namiotu przed komarami zabezpieczy mi urządzenie zwane elektrofumigatorem turystycznym. Niewielkie, z wbudowanym wiatraczkiem i paskowym wkładem, nasączonym środkiem odstraszającym komary. Działa na baterie, co jest cennym rozwiązaniem na polu namiotowym z utrudnionym dostępem do prądu w gniazdku. Mam nadzieję, że da radę.   Ale co z owadami, dostającymi się do namiotu po ziemi? Mrówki, kleszcze ... i inne pełzające potwory. Wymyśliłam, że kupię granulat na mrówki i rozsypię w trawie dookoła namiotu, tworząc zaporę przed wszystkim, co pełza. Powstaje pytanie - czy to się sprawdzi, i co najważniejsze - czy to jest bezpieczne? Czy nie zatruję się?   Może ktoś podzieli się sprawdzonymi sposobami na owady na biwaku?  
    • Tyle, że taką perforację (potrzebną przecież), bardzo lubią osy na przykład.  kilka lat temu musiałem czekać na zimę, żeby dostać się do lampy umieszczonej zbyt blisko takich dziurek.
    • Można również zastosować podbitkę z blachy trapezowej TP-7P z perforacją, która może być wykonana na dowolny wymiar. Więcej informacji na naszej stronie internetowej:  https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/podbitka/podbitka-z-blachy-trapezowej-tp-7p-z-perforacja/  
    • Przede wszystkim obróbka blacharska jest ewidentnie źle zrobiona, Chodzi o ten pas blachy nad rynną. On powinien kierować wodę do rynny, a chociażby na drugim zdjęciu widać, że woda spływa po nim na bok i dalej po ścianie . Bardzo możliwe, że akurat na tamtym rogu najlepszym wyjściem byłoby dodanie narożnika do rynny i przynajmniej jej kawałka na tej ścianie.  Na pozostałych zdjęciach widać zaś nawet zacieki na ścianie, na której jest rynna. Czyli ewidentnie pas nadrynnowy i rynna nie spełniają swojej roli. Ale patrząc na zdjęcia 3 i 4 nie ma się co temu dziwić. Czy tam krawędź obróbki rzeczywiście jest powyżej poziomu tarasu? Powinna być wpuszczona niżej, tak aby woda spływała po powierzchni tarasu, następnie na obróbkę i z niej do rynny.  Przecież tu nie ma żadnej skomplikowanej techniki. Warto wziąć  parę wiader wody i po prostu wylać je na taras przy krawędzi w tych krytycznych miejscach. Wtedy będzie bardzo dobrze widać którędy spływa woda i gdzie trafia w inne miejsca niż powinna. Dobrym przykładem jest ten kawałek obróbki ze zdjęcia 2. Przecież przy takim jej ukształtowaniu i braku rynny poniżej woda po prostu musi spłynąć z tej blachy na elewację. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...