Skocz do zawartości

Otwór drzwiowy w ścianie.


Recommended Posts

Napisano
Mam problem z otworami na drzwi które są za duże. Montażysta nakazał mi je zmniejszyć do odpowiednich rozmiarów.
Ściany mam z bloczków gipsowych i chciałbym te otwory pomniejszyć za pomocą betonu komórkowego. Czym najlepiej połączyć bloczek gipsowy z betonem komórkowym żeby to się trzymało? Klejem gipsowym, zaprawą murarską czy może jakimś cementem?
Napisano
Cytat

Mam problem z otworami na drzwi które są za duże. Montażysta nakazał mi je zmniejszyć do odpowiednich rozmiarów.
Ściany mam z bloczków gipsowych i chciałbym te otwory pomniejszyć za pomocą betonu komórkowego. Czym najlepiej połączyć bloczek gipsowy z betonem komórkowym żeby to się trzymało? Klejem gipsowym, zaprawą murarską czy może jakimś cementem?


Drzwie wewnętrzne? O ile za duże są te otwory? Jaka jest grubość ściany? Z której strony chcesz zmniejszać - od strony zawiasów, czy strony z zamkiem? Dlaczego chcesz koniecznie użyć betonu komórkowego?
Napisano
Cytat

Drzwie wewnętrzne? O ile za duże są te otwory? Jaka jest grubość ściany? Z której strony chcesz zmniejszać - od strony zawiasów, czy strony z zamkiem? Dlaczego chcesz koniecznie użyć betonu komórkowego?



Drzwi wewnętrzne. Otwory za duże na szerokość i wysokość drzwi od 2 do 5cm .Grubość ściany to 8 cm z bloczków gipsowych. Nie wiem od której strony zmniejszać. Bo nie mam dostępu do bloczków gipsowych więc pomyślałem o BK.
Napisano
Cytat

Drzwi wewnętrzne. Otwory za duże na szerokość i wysokość drzwi od 2 do 5cm .Grubość ściany to 8 cm z bloczków gipsowych. Nie wiem od której strony zmniejszać. Bo nie mam dostępu do bloczków gipsowych więc pomyślałem o BK.



Myślałem, że chodzi o jakieś większe różnice icon_lol.gif
Ja zastosowałbym płytę gipsowo-kartonową, klejoną, tak jak podpowiada coolibeer klejem Knauf Gipsowa masa klejąca - płyta + klej da nam te 2cm, dla pewności na stronie, gdzie będzie zamek z klamką, ta strona z zawiasami niech przylega do bloczków gipsowych. Te 5 cm uzyskasz przez naklejenie płyty po obu stronach otworu na nieco grubszej warstwie kleju. Od góry też możesz nakleić pas płyty g/k.
Ościeżnicę monter i tak ustali klinami (niektórzy używają baloników powietrzem pompowanych icon_biggrin.gif ), podklei pianą i zamocuje kotwami lub kołkami.
Napisano
Cytat

Przy niewielkim zwężeniu ościeża (do ok. 5 cm na stronę) lepiej przyklejać warstwowo paski płyty g-k lub g-w mocowane klejem gipsowym. Do klejenia bloczków z betonu komórkowego można również użyć kleju gipsowego.



Ja na wszelki wypadek, oprócz kleju, dałem jeszcze po dwa dybelki na jeden kawałek. Żeby rowno zastygło. Paski ok. 10 cm.
Gość stach
Napisano
Cytat

Paski ok. 10 cm.


icon_eek.gif dlaczego 10 cm, jak ściana ma grubość ok. 8 cm... icon_eek.gif
Dybelki to już nadmiar ostrożności, klej płytę utrzyma, a ościeżnicę i tak trzeba mocować kotwami lub dyblami icon_lol.gif
Napisano
Cytat

icon_eek.gif dlaczego 10 cm, jak ściana ma grubość ok. 8 cm... icon_eek.gif
Dybelki to już nadmiar ostrożności, klej płytę utrzyma, a ościeżnicę i tak trzeba mocować kotwami lub dyblami icon_lol.gif



10 cm musiałem przesunąć drzwi. Nie ten wymiar, o którym pomyślałeś.
A dybelki... jak by się miało paski regularne, toby trzymały się same, ale moje były jakieś takie bez kantów... icon_redface.gif icon_lol.gif
  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...