Skocz do zawartości

Sauna zbudowana własnoręcznie


Recommended Posts

Gość wolfik36
Napisano
Genialne - i to mi się właśnie podoba. Osoby z nutką zapaleńca i mniej strachu przed wyzwaniem. Już niedługo także będziemy z żoną planować i budować saunę w dużej łazience na poddaszu.
Pozdrowionka:)
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Jestem w trakcie rozmów z pewną firmą , chcemy zrobić sobie saunę suchą fińską, choć zastanawiamy się nad "mokrą" z piecem z parownikiem.

Wg. właściciela firmy ważne jest ocieplenie oraz wentylacja.
Jak rozwiązaliście ten problem?

Jak sprawdza się po latach kupione przez państwo drewno do sauny?

Pozdrawiam...
  • 7 miesiące temu...
Gość realista
Napisano
Wszystko fajnie, ale przedstawiony kosztorys jest niepełny. Brakuje oświetlenia, sterownika, akcesoriów kąpielowych itp. Ponadto podana cena pieca nieco nierealna (obecnie 1200zł). Pewnie rzeczywiste koszty to 3500, ale 5500zł :-)
  • 5 tygodnie temu...
Gość eksploatacja
Napisano
koszty eksploatacji też sa zaniżone
rozgrzanie=6kW x 45 min= 4,5 kwh
pobyt= powiedzmy samo grzanie ok 15 min( piec sie wlacza i wylacza, czyli mamy
6kWh na jedno saunowanie koszt energii-
40-60gr/ kWh
to mamy ok 3 zl za jedno saunowanie.
Gość procent
Napisano
Co do zanizonych kosztów energii należy zauważyć kiedy artykuł był pisany. Od tej pory mogło się "nieco" zmienić ;-) Treść artykułu przypomina natomiast faktycznie posty kryptoreklamiarzy na rożnych forach. Zachęca ukrywając to co ukryte jest "drobnym drukiem"...
  • 10 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Wszystko fajnie, ale przedstawiony kosztorys jest niepełny. Brakuje oświetlenia, sterownika, akcesoriów kąpielowych itp. Ponadto podana cena pieca nieco nierealna (obecnie 1200zł). Pewnie rzeczywiste koszty to 3500, ale 5500zł :-)


Tak się tworzy mity, że samemu zrobi się tanio.

Dziś są inne ceny, mimo że rok 2012 nie jest odległy.
Drewno 1500 zł? Z wymiarów wynika, że to około 20 m.kw. po 45 zł za m.kw.
Przede wszystkim, gdy kupuje się boazerię przeznaczoną (i suszoną) specjalnie do sauny
to trzeba się liczyć ze stratami więc trzeba doliczyć około 10%.
A gdzie koszt kantówki na konstrukcję ścian, gdzie koszt wełny, folii aluminiowej? Taśmy do łączenia folii? Wkręty, gwoździe? A gdzie koszt drewna na ławki? A profile konstrukcji do ławek? Listwy wykończeniowe (maskujące). Widzę drewniane panele na podłodze, też kosztują. Na luzie ściany i ławki będą kosztować 2500-3000.

Teraz drzwi (1200), piec (niech 1000), kamienie do pieca (HELO ma oddzielnie), kratki wentylacyjne, lampy, przewody w izolacji silikonowej do oświetlenia, oprawki, osłony drewniane, akcesoria (cebrzyk z chochlą, termo/higro, klepsydra, zagłówki. Spokojnie dojdzie 3000-4000, więc liczcie, że sauna to 6-7 tysięcy.

Nie liczycie wielu drobnych rzeczy, które wpływają na cenę.
Jak się idzie do marketu budowlanego i bierze wiele drobiazgów w czasie remontu to nigdy Was nie zaskakuje suma przy kasie??? Kilka małych rzeczy w koszyku a total wywołuje zdziwienie.

 

  • 4 lata temu...
Gość saunowicz
Napisano
Koszt prądu pominę. Nas w 2018 roku sana wyszła pewnie z 6 koła i własna robota. Sam piec 9KV z zewnętrznym sterownikiem to z 1,6 koła. Sauna wewnątrz ma z 120x170 i 205 wysoka. Na dłuższej ścianie 2 ławy a na bocznej tylko dolna. Ławy z Abachi, a to też droższe niż olcha, chyba 16zł/mb. Do tego kanały wentylacyjne, zasuwy, samo okablowanie niepalne to 2-3 stówy mi wyszło, głośniki, lampki, raszka na podłogę, podgłówki do leżenia, wiadro, łycha, wskaźniki temp i wilgotności, klepsydra, izolacja w postaci folii i wełny. Tych drobiazgów jest naprawdę sporo, a każdy kosztuje. Poczytając nieco w necie to wykonanie naprawdę jest proste :)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...