Skocz do zawartości

Renovent Brink HR 400 Large


Dwd89

Recommended Posts

Witajcie, 2 tygodnie temu nabyłem rekuperator jak w tytule
Wersja 4.0 R czyli wszystkie kanały z góry. Bez ByPasssu.

Wszędzie w instrukcjach DTR widnieje informacja iż wersja Large ma kanały wyjściowe Fi 180mm, więc jak to w końcu jest ?

Czy ktoś z państwa posiada wersję z 2011 roku i jest w stanie sprawdzić jaką średnicę mają kanały rekuperatora ?


Czy możliwe jest przeprowadzenie Inicjalizacji bez przełącznika 3 poziomowego ?
Link do komentarza
http://www.klimatsklep.pl/dane/editor/file...TR_INWESTOR.pdf

Sprawdź (porównaj) wymiary (głębokość centrali) na stronie 14 i 15 - Medium ma 420, a Large 430.

Najprawdopodobniej masz wersję Medium.


Teoretycznie - włączenie urządzenia do gniazdka powinno spowodować jego rozruch.

Panel powinien "powiadomić" co się dzieje, czy system coś "zapamiętuje".
Zawsze można taką pamięć zresetować i inicjację rozpocząć od nowa.

dopisałem: wymiary. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
dzięki za zainteresowanie,

centrala uruchomiona (bez przełacznika) włacza się tryb roboczy czyli 1 bieg. zmieniłem jego ustawienie na 390m3/h(max) więc to napewno 400.

sprawdzę dziś oczywiście głębokość bo o tym zupełnie nie pomyślałem.

Kanały sprawdzałem czy nie ma tam jakiejś np wkładki ale nic takiego nie znalazłem.

Według DTR inicjalizacje przeprowadza się wybierając na przełaczniku bieg 1 (u mnie brak przełącznika) oraz wcisniecie klawiszy F oraz + lecz nic się na wyświetlaczu nie zmienia. nadal pracuje na 1 biegu roboczym.
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...
Cytat

Witam,

W temacie Brinka. Projektant proponuje mi BRINK http://www.ecocomfort.pl/index.php/brink lub DAYTONA http://www.berluf.com/hat_pl.php?prod=01
Główną cechą jaka je różni to w brak by-pass w DAYTONIE.
Jak rozumiem z rozmowy, są tutaj posiadacze BRINK'a.
Proszę o jakieś rekomendacje tego sprzętu.

Pozdrawiam



Ja mam Brinka 400 Large i pracuje u mnie ok. 5 lat non-stop. (widać na zdjęciu
Wylaczam go tylko wtedy gdy wymieniam filtry na now a dzieje się to roznie, zaleznie od pory roku.
Latem syfi się dużo bardziej niż zima a dokupiłem ramke na wymienne wkłady z włókniny filtracyjnej
Mnie wystarcza, działa caly czas, na razie nie psuje się, ma by-pass.
Ja mam dodatkowo GWC zwirowe wiec nie mam problemu zima z przemarzaniem

Pzdr.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...