Skocz do zawartości

Czy moge wybudowac dom bez garażu???


Recommended Posts

Napisano
Witam serdecznie mam powazny problem otoz jestem w trakcie kupowania dzialki ktora jest bardzo mala tzn ma tylko 9m szerokosci iok 40m dlugosci staram sie juz o pozwolenie na budowe domku parterowego z uzytkowym poddaszem o pow ok 100m, dom w ostrej granicy z obu stron generalnie dowiedzialam sie w starostwie ze pozwolenie na budowe napewno dostawe gdyz jest to dzialka mala o szerokosci mniejszej niz 16m z tymze pojawia sie maly problem na dzialce nie mam miejsca na zaden samochod tak samo przed brama jest odrazu chodnik i dowiedzilam sie ze musze w takim razie wybudowac dom w ktorym bede miala garaz na 2 miejsca postojowe !!! ja bede mieszkac sama w tym domu mam prawie 60 lat i nie jezdze samochodem ani nie mam samochodu jest to dla mnie jakis absurd i dodatkowe koszta. Zatem mam pytanie czy rzeczywiscie ja musze wybudowac ten garaz w domu az na 2 miejsca postojowe czy istnieje jakas mozliwosc odwolania sie od takiego zapisu jesli tylko ja bede tam mieszkac i tylko ja bede tam zameldowana corka mieszka na stale za granica i przylatuje do mnie tylko 1 raz w roku na 1 miesiac i tez nie ma tu samochodu prosze o pomoc bo w piatek mam notariusza na ta dzilake ale caly czas sie waham czu ja kupic,, a jesli bede miala projekt z tymi garazami a pozniej sama sobie w srodku zmienie aranzacje i z tych garazy zrobie 2 pokoje czy bede musiala to gdzies zglaszac czy jest wogole taka mozliwosc.. bardzo prosze o szybka pomoc pozdrawiam!!
Napisano
Cytat

Witam serdecznie mam powazny problem otoz jestem w trakcie kupowania dzialki ktora jest bardzo mala tzn ma tylko 9m szerokosci iok 40m dlugosci staram sie juz o pozwolenie na budowe domku parterowego z uzytkowym poddaszem o pow ok 100m, dom w ostrej granicy z obu stron



icon_eek.gif Raczej na tej działce postawić będzie można dom o szer. max. 5m, bo od strony drugiej granicy musi być 4 m dla ściany z oknem - nie sądzę aby było inaczej (przepisy - w tym p.poż)

Czyli jak dom będzie stał 4m od granicy (jednej) to miejsce parkingowe można zrobić za domem.
Napisano
Przede wszystkim istotne jest na jakiej podstawie określono warunki zabudowy - czy to słowne obietnice urzędników, czy wynikające z planu MPZP, czy wydanych warunków zabudowy.

Brak formalnych dokumentów nie gwarantuje, że można będzie tam budować przy czym trzeba też liczyć się ze sprzeciwem właścicieli sąsiednich działek, gdyż przy budowie w granicy znajdą się one w tzw. strefie oddziaływania.

Co do budowy garażu - przepisy wymagają wydzielenia miejsc parkingowych, ale nie muszą to być garaże - parkować
można "pod chmurką".
Napisano
Cytat

Przede wszystkim istotne jest na jakiej podstawie określono warunki zabudowy - czy to słowne obietnice urzędników, czy wynikające z planu MPZP, czy wydanych warunków zabudowy.

Brak formalnych dokumentów nie gwarantuje, że można będzie tam budować przy czym trzeba też liczyć się ze sprzeciwem właścicieli sąsiednich działek, gdyż przy budowie w granicy znajdą się one w tzw. strefie oddziaływania.

Co do budowy garażu - przepisy wymagają wydzielenia miejsc parkingowych, ale nie muszą to być garaże - parkować
można "pod chmurką".


Dziekuje za szybka odpowiedz. Otoz ja zaczelam od pozwolenia na budowe na ta dzilake najpierw architekt sporzadzil mi projekt domu potem zlozylam do starostwa a wiec pozwolenie ma na budowe w ostrej granicy za domem jest powierzchnia czynna biologicznie i z przodu od bramy musze odsunac sie 5 m ;( sasiedzi juz zapowiedzieli wojne ze beda sie odwolywac ale architekt twierdzi ze sa spelnione wszystkie warunki zgodnie z prawem nawet jesli chodzi o zacienienie to nie ma sie do czego przyczepic wiec wszytsko powinno byc ok chodzi mi tylko o te garaze ze w projekcie na dole mam garaz po calej dlugosci domu na 2 samochody a pozniej chce to zmienic na mieszkanie czy w zwiazku z tym sasiedzi moga mnie zaskarzyc ze zrobilam to nielegalnie nie majac zadnego miejsca postojowego? z mpzp wynika ze nie mam miejsca z przodu dzilaki na zaden samochod a bezposrednio przed brama jest chodnik czy nie mozna odstapic od nakazu tych miejsc postojowych jesli niemam auta i bede mieszkac sama? A jesli jest to gdzie moge sie odwolac jakie pismo zlozyc ? Pozdrawiam..
Napisano
Cytat

Podaj link do tego MPZP, bo jakoś sceptycznie to wszystko widzę.


Ps. I jakim cudem masz pozwolenie na działkę, która nie jest Twoją własnością ?


Ps. I jakim cudem masz pozwolenie na budowę na działce, która nie jest Twoją własnością ?


zgode wyrazili wlasciciele dzialki zlozyli wszytskie podpisy w starostwie i nie bylo problemu a linku teraz nie mam jak podac ale skoro przeszlam ta procedure i pozwolenie dostalam to chyba wszytsko jest w porzadku? nie wierze zeby jakis urzednik chcial wydac pozwolenie na cos nielegal;nego oni raczej w druga strone ida ,,
Napisano
Cytat

.... ale skoro przeszlam ta procedure i pozwolenie dostalam



icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif To co jest prawdziwe, bo wcześniej:

Cytat

..... staram sie juz o pozwolenie na budowe domku parterowego z uzytkowym poddaszem o pow ok 100m, dom w ostrej granicy z obu stron generalnie dowiedzialam sie w starostwie ze pozwolenie na budowe napewno dostawe .....



a dodatkowo:

Cytat

Otoz ja zaczelam od pozwolenia na budowe na ta dzilake najpierw architekt sporzadzil mi projekt domu potem zlozylam do starostwa a wiec pozwolenie ma na budowe w ostrej granicy za domem jest powierzchnia czynna biologicznie i z przodu od bramy musze odsunac sie 5 m ;( sasiedzi juz zapowiedzieli wojne ze beda sie odwolywac



Gdyby była jakakolwiek procedura związana z wydaniem PnB, to sąsiedzi już by odwoływali się, bo są stroną przy takim posadowieniu budynku, bo ogranicza sie ich prawa właścicelskie, co do zagospodarowania ich działek.

Ktoś Cię wpuszcza w maliny.
Napisano
Cytat

icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif To co jest prawdziwe, bo wcześniej:



a dodatkowo:



Gdyby była jakakolwiek procedura związana z wydaniem PnB, to sąsiedzi już by odwoływali się, bo są stroną przy takim posadowieniu budynku, bo ogranicza sie ich prawa właścicelskie, co do zagospodarowania ich działek.

Ktoś Cię wpuszcza w maliny.



Racja zle wpisalam przepraszam icon_redface.gif dodatkowo jestem chora i mam goraczke.
Pozwolenie oczywiscie juz mam dostalam 2 dni temu odpowiedz a sasiadki zlozyly jakies pismo do wojewody o odwolanie tego pozwolenia ale architekt zapewnia ze moga tylko przeciagnac w czasie bo nie ma podstaw do odwolania pozwolenia ..Boze juz nie wiem komu wierzyc czyli mozliwe jesli dostalam to pozwolenie to i tak wojewoda uniewazni je?
icon_redface.gif
Napisano
Z uwagi na fakt, że działka wąska (poniżej 16m) istnieje możliwość usytuowania budynku w granicy, ścianami bez okien i wykonanymi jako ściany oddzielenia p.poż.


Skoro (jeśli) wydano już PnB i nie uwzględniono protestów sąsiadów na etapie wydawania PnB, to możliwości zmiany decyzji o wydaniu PnB, może nastąpić tylko w przypadku jaskrawej niezgodności wydanej, decyzji, z obowiązującymi przepisami.

Jeśli na tym terenie obowiązuje MPZP i tam dopuszczono budowę w ostrych granicach działki, to nie ma bata aby tą decyzję "obalić".

Zdziwiony tylko jestem, że projekt zagospodarowania działki, w zasadzie wyklucza dostęp do terenu leżącego za domem.

Ps. Rozumiem, że to co nazywasz pozwoleniem na budowę, jest DECYZJĄ (administracyjną) o zatwierdzeniu projektu budowlanego i udzieleniu pozwolenia na budowę.

Ps.2. Rozumiem też, że masz ten dokument (DECYZJA) u siebie (fizycznie) - jeśli nie - nie podejmuj żadnych posunięć w kierunku kupna tej działki.
Napisano
Cytat

zgode wyrazili wlasciciele dzialki zlozyli wszytskie podpisy w starostwie i nie bylo problemu a linku teraz nie mam jak podac ale skoro przeszlam ta procedure i pozwolenie dostalam to chyba wszytsko jest w porzadku? nie wierze zeby jakis urzednik chcial wydac pozwolenie na cos nielegal;nego oni raczej w druga strone ida ,,


Ula, jeżeli dobrze to odczytałem to ,to nie jest Twoja działka , znaczy się w KW Ty nie jesteś właścicielem tej działki?
Napisano
Cytat

Nie jest i być nie musi. icon_biggrin.gif


Wiem o tym Ryszardo icon_biggrin.gif wiem.
Mi chodzi o inny aspekt tego budowania. Ja osobiście bym się nie odważył budować nie na mojej własności.
Napisano
Cytat

Patrz #1 - jak kupi, to będzie budować na swojej icon_biggrin.gif


Rysiu, czytałem i nie wiem czy ja czytam za szybko czy autorka pisze tak trochę nieteges ,że ma gorączkę.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Temat własności działki nie jest chyba problemem.
Jeżeli nie masz na papierze informacji o tych dwóch miejscach postojowych to uważam, że nie masz czym się przejmować - jak rozumiem usłyszałaś to jedynie ustnie.
Napisano
Cytat

Temat własności działki nie jest chyba problemem.
Jeżeli nie masz na papierze informacji o tych dwóch miejscach postojowych to uważam, że nie masz czym się przejmować - jak rozumiem usłyszałaś to jedynie ustnie.


Wytłumaczcie mi proszę bo nie zrozumiałam tego tematu, jeżeli nie mam samochodu i np wiem że go nie będę mieć ale za to chce mieć mały ładny domek to jak ktoś mi może narzucić że mam mieć garaż? czy miejsca postojowe? o co w tym chodzi?
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Przede wszystkim istotne jest na jakiej podstawie określono warunki zabudowy - czy to słowne obietnice urzędników, czy wynikające z planu MPZP, czy wydanych warunków zabudowy.

Brak formalnych dokumentów nie gwarantuje, że można będzie tam budować przy czym trzeba też liczyć się ze sprzeciwem właścicieli sąsiednich działek, gdyż przy budowie w granicy znajdą się one w tzw. strefie oddziaływania.

Co do budowy garażu - przepisy wymagają wydzielenia miejsc parkingowych, ale nie muszą to być garaże - parkować
można "pod chmurką".


o matko i córko...
głupota na głupocie głupotą pogania...
brak mi słów

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • 2.   Sander Standard Alu (płyta z folią aluminiową): W tym systemie rura grzewcza leży w styropianowym rowku, a na całej powierzchni płyty znajduje się cienka warstwa laminowanej folii aluminiowej. Folia ma za zadanie rozprowadzić ciepło z rury na boki, aby ogrzać powierzchnię między rurami. Jej skuteczność jest jednak ograniczona przez jej grubość – jest bardzo cienka. Działa, ale transfer ciepła z rury do płyty i na jej powierzchnię nie jest idealny.   System z radiatorami (płytami aluminiowymi): W tym rozwiązaniu w rowkach styropianu umieszcza się specjalnie wyprofilowane, znacznie grubsze (ok. 0,5 mm) płyty aluminiowe. Rura jest w nie wciśnięta, co zapewnia niemal idealny, maksymalny styk na dużym fragmencie jej obwodu. Taka płyta działa jak radiator – bardzo skutecznie "wysysa" ciepło z rury i rozprowadza je na swojej dużej powierzchni. Taki system jest w stanie przekazać do wylewki i podłogi trochę więcej ciepła przy tej samej temperaturze zasilania. Jest to rozwiązanie po prostu wydajniejsze.     Trudny temat, chyba nieopłacalne i prawdopodobnie nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.   Nie powinien Pan traktować zakupu płyt Sandera jako błędu. To jest standardowy, popularny system, który w ocieplonym budynku sprawdza się dobrze. W Pana przypadku jego niższa (w porównaniu do radiatorów) efektywność jest po prostu brutalnie obnażana przez ogromne zapotrzebowanie budynku na ciepło.   Patrząc na przedstawiony problem z perspektywy ekonomicznej, optymalna strategia działania wydaje się jasna.   Należy zakończyć montaż ogrzewania podłogowego w oparciu o zakupiony system płyt Sander, a w następnej kolejności potraktować priorytetowo termomodernizację budynku. .   Takie podejście przynosi podwójną korzyść: po pierwsze, unika Pan strat finansowych, wykorzystując posiadany materiał. Po drugie, inwestycja w termomodernizację szybko się zwróci dzięki znacznemu ograniczeniu strat ciepła.      
    • 1.   Różnica temperatur (delta T) na poziomie 3°C na belkach rozdzielacza. W teorii, dla ogrzewania podłogowego za optymalną uznaje się deltę w przedziale 5-8°C. Pana wynik jest poniżej tego zakresu i wbrew pozorom, w tej konkretnej sytuacji, nie świadczy to dobrze o pracy instalacji.   Niska różnica temperatur między zasilaniem a powrotem oznacza, że woda przepływająca przez pętlę grzewczą nie zdążyła oddać wystarczająco dużo ciepła do podłogi. Woda wraca na rozdzielacz prawie tak samo ciepła, jak z niego wypłynęła. Może to wynikać z dwóch głównych przyczyn, zbyt szybkiego przepływu czynnika grzewczego oraz podłoga nie była w stanie "odebrać" więcej ciepła.   W Pana przypadku najprawdopodobniej mamy do czynienia z połączeniem obu tych czynników.   System grzewczy "próbuje" wtłoczyć więcej ciepła w podłogę (stąd wysoka temperatura zasilania), ale ta, z powodu dużych strat, nie jest w stanie go zakumulować. Woda krąży więc w obiegu, oddając tylko niewielką część swojej energii, a reszta wraca do kotła.   Proszę spróbować delikatnie zmniejszyć przepływ na rotametrze dla tej  pętli. Należy to robić stopniowo, np. o 0,2-0,4 l/min i odczekać kilka godzin na stabilizację systemu. Celem jest sprawdzenie, czy delta T wzrośnie (np. do 5-7°C). Jeśli tak, oznaczać to będzie, że woda ma więcej czasu na oddanie ciepła. Proszę jednak pamiętać, że w warunkach dużych strat ciepła efektem może być niewielki spadek temperatury.   1.5-metrowy odcinek do pokoju jest cieplejszy, to jest normalne. Na tak krótkim odcinku strata ciepła z  rury PEX jest minimalna. Dopiero na dużej powierzchni w pokoju następuje właściwa wymiana ciepła.   Zasadą, której należy się trzymać, jest utrzymywanie optymalnej różnicy temperatur (ΔT) w przedziale 5-8°C. Jeśli pomieszczenie wciąż pozostaje niedogrzane, jest to jednoznaczny sygnał, że wydajność systemu podłogowego jest zbyt niska, by pokryć straty ciepła generowane przez budynek. W tej sytuacji niezbędne jest przeprowadzenie termomodernizacji (izolacja ścian, wymiana okien), która ograniczy ucieczkę ciepła i sprawi, że istniejący system podłogowy bez problemu poradzi sobie z ogrzaniem budynku.       
    • Przepisy narzucają minimalny przekrój kanału (np. 196 cm², co odpowiada kanałowi 14x14 cm). Nie można więc po prostu zbudować węższego kanału, wentylacyjnego, równoważąc przepływ średnicą.    Poprzez częściowe przymknięcie (zastosowanie dławika) w kanale o zbyt silnym ciągu, zwiększylibyśmy opór w tym kanale. Skutkowałoby to zmniejszeniem ilości przepływającego powietrza i teoretycznie pozwoliłoby na zrównanie jego wydajności z kanałami słabszymi murowanymi.   Mimo że teoria brzmi sensownie, w praktyce stosowanie dławików do  regulacji wentylacji grawitacyjnej jest zdecydowanie odradzane i uznawane za błąd w sztuce budowlanej.   Kluczem jest projektowanie zrównoważonego systemu, a nie dokładanie jednego bardziej sprawnego przewodu wentylacyjnego.
    • Zgodnie z polskimi przepisami, zawartymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, minimalna długość kanału wentylacji grawitacyjnej, liczona od kratki wentylacyjnej do wylotu ponad dach, powinna wynosić od 2,5 do 3 metrów. Źródła podają również, że dla zapewnienia optymalnej wydajności, wysokość ta powinna wynosić co najmniej 4 metry.   Przepisy dotyczące minimalnej wysokości kominów wentylacyjnych  powstawały w czasach, gdy dominującą technologią były murowane, nieocieplone kominy. Inżynierowie i prawodawcy opierali się na dekadach obserwacji i obliczeń dla tych właśnie, "klasycznych" rozwiązań. Minimalna wysokość została ustalona jako bezpieczny margines, który gwarantował wytworzenie minimalnego, stabilnego ciągu w różnych, także niesprzyjających warunkach:   Należy pamiętać, że wszystkie kanały wentylacyjne w jednym systemie grawitacyjnym powinny mieć zbliżoną długość. Znaczne różnice mogą prowadzić do zakłóceń w działaniu, gdzie dłuższe kanały o silniejszym ciągu mogą "wysysać" powietrze z krótszych, powodując ciąg wsteczny.   Wentylacja grawitacyjna w domu to system naczyń połączonych, potrzebny jest też nawiew świeżego powietrza, żeby można było usunąć zużyte. Zasada równowagi: Aby system działał poprawnie, wszystkie kanały wywiewne powinny mieć zbliżoną siłę ciągu. Zastosowanie jednego, bardzo sprawnego (ocieplonego, z mniejszymi oporami przepływu) kanału w systemie z innymi, (murowanymi) mniej sprawnymi, może pogorszyć działanie w tej części  wentylacji! Przepisy nie nadążają za technologią: Prawo budowlane często jest aktualizowane wolniej, niż rozwija się technologia. Minimalna wysokość pozostaje w przepisach jako uniwersalna, bezpieczna wartość gwarantująca działanie systemu w każdych warunkach, niezależnie od użytej technologii.  Ocieplony kanał jest sprawniejszy, ale przepisy pozostają konserwatywne. Co więcej, jego wysoka sprawność, jeśli nie będzie  zrównoważona w całym systemie, może prowadzić do problemów z działaniem wentylacji.
    • Raz jeszcze dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.    Chciałbym jeszcze poruszyć dwie kwestie związane z tym tematem:   1. Rozdzielacz mam na korytarzu, umiejscowiony w takim miejscu, że rura po podłodze od rozdzielacza do pokoju ma ok. 1.5m długości. Na tym odcinku także nie zauważyłem aby podłoga była dużo cieplejsza niż w pokoju, mimo że korytarz jest w centralnym punkcie domu. Jednakże w tym miejscu nie ma żadnego grzejnika i przechodzi tylko 2x1.5 metra rury (zasilenie i powrót). Mimo to mam jednak obawy, że nieocieplony dom to tylko 1 z kilku powodów dla których podłogówka słabo grzeje. No i ostatecznie, woda w rurze też drastycznie się nie wychładza. Nakleiłem taśmę malarską na belki rozdzielacza aby precyzyjniej zmierzyć ich temperature za pomocą pirometru i wyszło że różnica między nimi to ok 3*C. Delta T wydaje się być w normie, ale specjalistą nie jestem.  Tak jak pisałem, jest to pierwsze pomieszczenie z uruchomioną podłogówką. Niejako cieszę się że tak wyszło, bo w kolejnych pomieszczeniach jest jeszcze szansa na ew. poprawki aby grzało to lepiej.   2. Ostatnio usłyszałem że Sander Standard Alu to był kiepski pomysł i lepiej było wziąć styropian bez aluminium, i powkładać w rowki aluminiowe radiatory które lepiej odbierają ciepło z rury. Niestety nie wiem ile w tym prawdy, a płyty Sandera zostały juz zakupione na całe piętro (poza łazienką i korytarzem, gdzie pójdzie XPS pozwalający na zagęszczenie rur co 10cm). Chyba że jakiś radiator by pasował do nich, to mógłbym jeszcze dodatkowo dokupić o ile miałoby to pomóc. Nie wiem niestety na ile mogłoby to pomóc i czy ma to jakikolwiek sens?   Raz jeszcze dziękuję za odpowiedzi i cierpliwość do laika.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...