Skocz do zawartości

Mysz - myszy w styropianie na ścianie - ankieta


Recommended Posts

Zdarza się, że dom nawiedzony zostaje przez myszy. Czasami wchodzą one w styropian będący ociepleniem ścian. Mam pytanie do osób którym to się przydarzyło albo widziały takie cudo u znajomych...

Czy styropian klejony był tylko na "placki" czy też klej nakładany był również po całym obwodzie płyty?

Chodzi o to, że w przypadku styropianu klejonego tylko na placki pozostają wolne przestrzenie (około 15mm) którymi myszy mogą przemieszczać się szybko i daleko. Te wolne przestrzenie mają jeszcze inne skutki (negatywne) ale nie chcę ich tutaj poruszać.

Czy ktoś kto miał styropian klejony po całym obwodzie płyty doświadczył również wejścia myszy wgłąb styropianu?

Proszę o opinię wszystkich "dotkniętych przez myszy w styropianie". Będziemy mogli porównać statystycznie jak sposób klejenia styropianu wpływa lub nie wpływa na łatwość sprowadzenia gryzoni.

Z góry dziękuję! icon_smile.gif Edytowano przez termoobraz (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Mnie mysz wlazła w styropian pod podłogę. Wygryzła w ciągu jednej nocy (słyszałem!) kanał głębokości około 60cm.
Wodą bydlę wypłoszyłem.

Myszom jest wszystko jedno czy placki czy nie placki, bo one buszują w styropianie jak krowa na łące sąsiada.

dopisałem:
Trzeba zamknąć drogę wejścia myszom, czyli z każdej strony - każdej! - ma być klej i siatka - góra, dół. Listwa startowa, a co wystaje - zazbrojone klejem i siatką. Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
  • 3 tygodnie temu...
Termoizolacja ze styropianu, nie jest wybitnie pożądanym przez gryzonie otoczeniem, w którym chciałyby szczególnie przebywać. Przynajmniej żadne badania tego nie potwierdzają. Penetracja płyt EPS przez gryzonie to zjawisko raczej incydentalne niż powszechne. Termoizolacja, nie ważne, z czego zrobiona, jako warstwa pewnego układu warstw, jest jedynie jedną z przeszkód, jakie gryzoń pokonuje próbując dostać się do środka domu.
Zabezpieczyć się przed tym można jedynie w taki sposób, że na etapie wykonawstwa szczególną uwagę poświęca się „detalom” tzn. właściwie zainstalowanej listwie startowej, wszelkim dylatacjom i wszystkim tym miejscom, w których termoizolacja będąca niewłaściwie pokryta kolejnymi warstwami systemu (masą szpachlowo-klejową i tynkiem), może stać się potencjalnym miejscem, przez które gryzoń będzie chciał wejść do domu.
Link do komentarza
Cytat

Termoizolacja ze styropianu, nie jest wybitnie pożądanym przez gryzonie otoczeniem, w którym chciałyby szczególnie przebywać. Przynajmniej żadne badania tego nie potwierdzają. Penetracja płyt EPS przez gryzonie to zjawisko raczej incydentalne niż powszechne.


Jest dokładnie odwrotnie aniżeli w tym poście zostało napisane:
Termoizolacja ze styropianu jest wybitnie uwielbianym przez gryzonie otoczeniem, w którym chciałyby szczególnie przebywać. Wykonane przeze mnie obserwacje potwierdzają to.
Wystarczyło, że zostawiłem jesienią odsłonięty fragment termoizolacji, a natychmiast tam właśnie myszy chciały mieć gniazdo.
Kolejny przykład to styropian składowany w garażu.
Myszy uwielbiają ten materiał.
Jako ciekawostkę dodam: wolą siedzieć w worku zgranulowanego styropianu niż wygryzać jamy w płytach EPS.

Cytat

Zastanawia mnie jedna rzecz. Skoro mozna do styropianu sastosować dodatki dzieki którym jst samogasnący, to dałoby się pewnie "wzbogacić" go czymś co dla myszy ma wstrętny smak. Taka sugestia dla producentów do przemyślenia. To by pewnie definitywnie rozwiązywało problem. Mysz ugryzie kawałek i da sobie spokój.


Świetny pomysł.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...