Skocz do zawartości

Kostka brukowa jakie macie zdanie


Recommended Posts

Witam,

Planuję w na wiosnę ułożenie kostki koło domu ok 170m2 kolor grafit i żółty , ma do was prośbę jak by to zrobić ponieważ podwórko jest wylane betonem ( lata 70-80 ) na porządnej podbudowie ( zerwałem kawałek aby zobaczyć co jest po spodem ...
I moje pytanie czy na tym betonie zrobić podbudowę i ułożyć kostkę ? jeżeli tak to jaką 6 czy 8 cm ? Bo jeżeli miałbym to zrywać to bez ciężkiego sprzętu się nie obędzie i masy ciężarówek .. które ten gruz wywiozą a to znowu duże koszty

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Cytat

[...]
podwórko jest wylane betonem ( lata 70-80 ) na porządnej podbudowie ( zerwałem kawałek aby zobaczyć co jest po spodem ...
I moje pytanie czy na tym betonie zrobić podbudowę i ułożyć kostkę ? jeżeli tak to jaką 6 czy 8 cm ? Bo jeżeli miałbym to zrywać to bez ciężkiego sprzętu się nie obędzie i masy ciężarówek .. które ten gruz wywiozą a to znowu duże koszty



I co tam jest pod tym spodem? icon_rolleyes.gif
Czy to jest to podwórko, które widać na drugim zdjęciu?
Czy przewidujesz ruch dużych i ciężkich pojazdów (np. podjazd do szamba, dostawa towarów do sklepu, czy jakiegoś warsztatu), czy tylko swoich osobowych (do 3.5 tony)?
Jeśli ta podbudowa jest porządna, jak piszesz i w miarę równa, to na ciągi piesze (dojście do domu, przejście między trawnikami) weź kostkę 6 cm - jest nieco tańsza i pod względem wytrzymałości wystarczy - natomiast pod samochody 8 cm.
Link do komentarza
Cytat

Kostkę można ułożyć na betonowym podłożu, z tym, że konieczne będzie utworzenie ok. 5 cm warstwy wyrównującej z piasku stabilizowanego cementem. Przy obciążeniu samochodami osobowymi wystarczy kostka grubości 6 cm.




ok tak myślałem o podbudowie ale tylko z piasku przewidywany tylko ruch pieszy i auta do 3,5t więc kupuję 6cm. Dziękuje
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

zdecydowanie warto zainwestować w coś trwalszego. no chyba, że powyzej 3,5t samochody w ogóle nie mają tam prawa wjechac. podłoże nie wygląda ciekawie, także warto też zadbać o odpowiednie ugruntowanie



nie planuje aby miały jeździć tu pojazdy powyżej 3,5 tony i uważam że kostka 6 cm starczy. Nawet gdyby nie wpuszczę cięzszego pojazdu icon_smile.gif
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Więc rozpoczynam planowanie i realizacje ułożenia kostki padło na podójne T i pytanie czy na chodnikach stosować beton czy układać na samym piasku?


W pewnym sensie Retro ma racje, ale nawet gdyby pojawiły się mrówki to się zorientujesz, że są i szybka interwencja zapobiegnie "tragedii" icon_biggrin.gif
U mnie na wsi kilka lat temu firma układała chodniki z kostki przy ulicy. Na początku dawali beton, ale okazało się po położeniu kilkuset metrów chodnika, że to przedraża inwestycje więc zaczęli dawać gruz, ale i gruz się po jakimś czasie skończył i na ostatnim etapie kładli tylko na piach. Po kilku latach różnicy nie widać między jednym a drugim i trzecim podłożem.
Oczywiście gruz i piach był zagęszczany.
Link do komentarza
Cytat

W pewnym sensie Retro ma racje, ale nawet gdyby pojawiły się mrówki to się zorientujesz, że są i szybka interwencja zapobiegnie "tragedii" icon_biggrin.gif
U mnie na wsi kilka lat temu firma układała chodniki z kostki przy ulicy. Na początku dawali beton, ale okazało się po położeniu kilkuset metrów chodnika, że to przedraża inwestycje więc zaczęli dawać gruz, ale i gruz się po jakimś czasie skończył i na ostatnim etapie kładli tylko na piach. Po kilku latach różnicy nie widać między jednym a drugim i trzecim podłożem.
Oczywiście gruz i piach był zagęszczany.




czyli wyrównać piachem i dać podbudowę z betonu 5 cm ???? Jakie B ????
Link do komentarza
Cytat

czyli wyrównać piachem i dać podbudowę z betonu 5 cm ???? Jakie B ????


Mowa tu oczywiście o chodniku.
Jak dasz beton to nie zaszkodzi, będzie dobrze trzymało, widziałem jak fachowcy dawali beton na pół suchy ale nie zwróciłem jakiej grubości. Tylko ten piach dobrze by było jakbyś ubił zagęszczarką.
Chyba bezpośrednio na beton nie będziesz układał kostki.
Link do komentarza
Cytat

A nie wystarczy zagęszczony piach stabilizowany cementem?
Przecież po tym King Kong nie będzie biegał.


Własnie dokładnie tak.
Ci fachowcy co opisywałem wyżej mieszali cement z piachem, tak na pół such go dawali i zagęszczali.
Link do komentarza
Cytat




Właśnie tak planowałem dać piasek zagęścić i na to podbudowę z półsuchego betony kostka i znowu zagęszczanie


No, nie zalamka.jpg
NIE MOŻESZ UKŁADAĆ KOSTKI BEZPOŚREDNIO NA BETON!!!!!
Wiesz, nie ubliżając Twojej wiedzy to wypadało by chociaż w necie poszperać coś niecoś na temat układania kostki, a ja widzę, że tyś kompletny noga. Tak z ciekawości wpisałem frazę w google i oto co znalazłem, pierwszy z brzegu obrazek.
Zapodaje go po to aby ustrzec Cie od popełnienia błędów i od zadawania banalnych pytań. icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

No, nie zalamka.jpg
NIE MOŻESZ UKŁADAĆ KOSTKI BEZPOŚREDNIO NA BETON!!!!!
Wiesz, nie ubliżając Twojej wiedzy to wypadało by chociaż w necie poszperać coś niecoś na temat układania kostki, a ja widzę, że tyś kompletny noga. Tak z ciekawości wpisałem frazę w google i oto co znalazłem, pierwszy z brzegu obrazek.
Zapodaje go po to aby ustrzec Cie od popełnienia błędów i od zadawania banalnych pytań. icon_biggrin.gif



dzięki poszła pomocna porada icon_biggrin.gif
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
  • 5 miesiące temu...
Jeżeli nie chcesz mieć w przyszłości czegoś takiego: http://mistrzowiebudownictwa.blogspot.com/...o-az-takie.html, to wykonaj naprawdę porządnie podbudowę. Zagęść podłoże, jeżeli trzeba to je wzmocnij, aby w przyszłości uniknąć ewentualnego zapadania się). No i zwróć uwagę na dokładne docinanie kostek na brzegach (kwestia estetyki) lub tak rozplanuj wzór by docinania uniknąć i stosować tylko kostki całe i połówki. No i układane krawężniki, trzeba je dokładnie umocować, bo często mają tendencję do "ześlizgiwania się", a jeżeli są kiepskiej jakości to do wykruszania. Układanie kostki może do trudnych nie należy, ale aby było porządnie to naprawdę trzeba się do tego przyłożyć. Życzę powodzenia
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...