Skocz do zawartości

Szykowanie Ścian pod płytki Proszę o opinie/rady


Domann

Recommended Posts

Napisano
Witam.
Dzisiaj zacząłem przygotowywać ściany pod płytki w toalecie i wybrałem takie rozwiązanie jak na zdjęciach poniżej. Najpierw chciałem usunąć samą farbę ale niestety farba nie chciała się poddać, żadne kilkukrotne namaczanie w gorącej wodzie, woda z mydłem malarskim, z szarym mydłem nie przyniosły żadnych efektów, próbowałem zwalić farbę siekierka ale tez bez żadnych rezultatów. Wreszcie postanowiłem podziurawić ściany dłutem na młocie, efekty są takie jak widać na jednej ścianę od połowy w górę odpadł Tynk rolleyes.gif gdzie dokleję cienką płytę k/g. Reszta się dobrze trzyma. Na pozostałych ścianach tynk bardzo mocno się trzyma. Ta ścianka na wprost jest z żelbetu a ta z prawej strony jest z czerwonej cegły która jeszcze nie skończyłem. I tu nasuwa się pytanie co zastosować żeby teraz te ściany pouzupełniać. K/g raczej odpada bo mam dość mała tą toaletę i myślałem nad jakimś MP czy jakimś klejem. Oczywiście wcześniej przed równaniem ścian zagruntuje Gruntem głęboko penetrującym. Sufit będę robił podwieszany i płytki będą szły aż do samej góry. Co myślicie o takim rozwiązaniu jak zrobiłem. Będę bardzo wdzięczny za wasze opinie, porady. Chciałem jeszcze dodać że płytki które będą na ścianach mają wymiar 30/60
Pozdrawiam.
1. Lewa ściana z białej cegły

2. Ściana na wprost z żelbetu

3. Ściana po prawej jeszcze nie skończona z czerwonej cegły
Napisano
Ja osobiście, jako że nie lubię, szczególnie do pomieszczeń mokrych montować płyty g/k, położyłbym na sześciomilimetrowych listwach do tynkowania tynk cementowy, np.
http://atlas.com.pl/pl/produkty/grupa/148/...TYNKARSKA_ATLAS
tym bardziej, że na pewno trzeba będzie korygować piony w tych ścianach.
Po zagruntowaniu (ale tak bez przesady, abyś nie zrobił szklistej warstwy, po której będzie spływała warstwa tynku), umieść na warstwie zaprawy dobrze "wyważone" listwy o grubości 6 mm - w skrajnych przypadkach w moich realizacjach odchylenia dochodziły do 5 - 6 cm od pionu - i narzuć w kilku warstwach w zależności od wymaganej grubości warstwy tynku.
Nie próbuj równania ścian samym klejem przy takim rozmiarze płytek - najpierw wyrównaj tynkiem ściany, potem po wyschnięciu - ze dwa, trzy dni - klej na odpowiednim kleju.
Koniecznie wyprowadź piony, żeby nie okazało się, że masz w kątach jakieś kliny icon_confused.gif
Napisano
Dzięki za poradę, na pionie jest różnica kilku milimetrów może gdzie nie gdzie do cm. więcej mam wybrzuszeń które musze zniwelować i dopiero połatać to wszystko.
Napisano
a jeszcze takie małe pytanko. Czym najlepiej ciąć płytki 30/60 grubość 6mm. Maszynką do płytek czy może szlifierką z tarczą diamentową drobnoziarnistą? Co by Pan polecił, maszynki nie mam i bym musiał kupić a szlifierkę moge pozyczyć tylko bym musiał tarczę kupić.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Czym najlepiej ciąć płytki 30/60 grubość 6mm.


Najlepiej to specjalną, do tego przeznaczoną wodną maszyną do cięcia glazury, jeśli się ją ma icon_confused.gif
I taką powinno się ciąć wszystkie widoczne po ułożeniu krawędzie płytek... Ręczną maszynką można się ciąć krawędzie, które zakryte zostaną inną płytką, ościeżnicą drzwi... Mam kolegów z "lekką" ręką, którzy szlifierką kątową z (DOBRĄ) tarczą z nasypem diamentowym potrafią ciąć tak jak maszyną wodną.
nie wydaje mi się, że dasz radę szlifierką ciąć takie duże płytki, aby uzyskać chociaż dobrą jakość krawędzi, na które kilka razy dziennie będziesz patrzył przy siusianiu na stojąco icon_rolleyes.gif ...
Taką maszynę wodną to można pewnie w większych miastach wypożyczyć, bo kupować faktycznie nie ma sensu...
Zawsze twierdzę, że jest to robota, którą każdy w miarę cierpliwy, umiejący trzymać w rękach narzędzia człowiek potrafi zrobić, wszak nie święci garnki lepią, ale - tu się powtarzam - problem zaczyna się od narzędzi i podstawowej znajomości chemii budowlanej. bo z resztą, to jakoś można sobie poradzić icon_confused.gif
Ale generalnie kucharz powinien gotować, lekarz leczyć, a glazurę powinien układać glazurnik, fliziarz, czy kafelkarz, jak kto woli icon_lol.gif
Napisano (edytowany)
No i sobie poradziłem, ściany bardziej podkułem, wkleiłem listwy prowadzące i wypionowałem wszystkie ściany w raz z wyprowadzeniem wszystkich kątów. Użyłem tą zaprawę tynkarską Atlasa co pleciłeś. Teraz tylko czekam aż to wszystko ładnie poschnie, zrobię sufit podwieszany mała narożną półkę i będę się brał za płytki. Jak skończę to pokaże efekt końcowy, pewnie gdzieś za tydzień. Co do maszynki do cięcia płytek będę miał mała stołową z tarczą diamentową chłodzona wodą 2900 obr/min, mam nadzieje że będzie wystarczająca.Pozdrawiam:)
Edytowano przez Domann (zobacz historię edycji)
Napisano
Dobrej zabawy życzę i zadowolenia z efektu icon_lol.gif
Napisano
Może daj warstwie wyrównującej dobrze związać, bo przy większych grubościach płytki mogą popękać, poodpadać lub po prostu "wciągnie" je od pionu do wewnątrz! Nowa warstwa podłoża powinna nie tyle wyschnąć, co związać... a to min. dwa, a raczej trzy tygodnie. Po tym czasie powinieneś jeszcze zagruntować podłoże i dopiero przystąpić do klejenia płytek.

Cytat

Co do maszynki do cięcia płytek będę miał mała stołową z tarczą diamentową chłodzona wodą 2900 obr/min, mam nadzieje że będzie wystarczająca.Pozdrawiam:)


Sprawdziłeś czy ma ona możliwość ciąć płytki o długości 60cm?
Napisano
Cytat

Może daj warstwie wyrównującej dobrze związać, bo przy większych grubościach płytki mogą popękać, poodpadać lub po prostu "wciągnie" je od pionu do wewnątrz! Nowa warstwa podłoża powinna nie tyle wyschnąć, co związać... a to min. dwa, a raczej trzy tygodnie. Po tym czasie powinieneś jeszcze zagruntować podłoże i dopiero przystąpić do klejenia płytek.


Sprawdziłeś czy ma ona możliwość ciąć płytki o długości 60cm?


Na Atlasie można po 2 - 3 dniach spokojnie kleić - jest to wypraktykowane icon_biggrin.gif
A na stołowej maszynce możesz kroić i dwumetrowe, czego nie można powiedzieć o "mostowej" - ta zależy od wielkości tej maszynki...
Napisano (edytowany)
to jest na takim malutkim stoliczku, wymiary 50/40, będę musiał sobie jakoś przedłużyć stolik tak bym mógł na przykład przeciąć płytkę po długości, większe maszynki są drogie, możliwe że będę musiał dokupić lepszą tarcze, cos bardziej firmowego . Podaje Link do niej Odwiedź moją stronę . Jaki klej elastyczny byście polecili do takiego typu płytek?

Zastanawiam się tylko jaką zastosować fugę do takich płytek 1,5mm czy 2mm Edytowano przez Domann (zobacz historię edycji)
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Nowa warstwa podłoża powinna nie tyle wyschnąć, co związać... a to min. dwa, a raczej trzy tygodnie.


Co tam tygodnie, dla pewności lepiej ze trzy miechy.
To się chyba nazywa bardziej papieski niż papież, he he .
Napisano
Cytat

Co tam tygodnie, dla pewności lepiej ze trzy miechy.
To się chyba nazywa bardziej papieski niż papież, he he.


Nie będziemy chyba psuli humoru wykonawcy tego dzieła - wygląda naprawdę świetnie!
A co do trzech miechów - nie mówię o milimetrze, ale o kilku milimetrach przy grubości kilkudziesięciu milimetrów grubości warstwy wyrównawczej - tu sprawę załatwia kilka (dwa-trzy) tygodnie w warunkach ogrzewanych. Z papieżem ma to tyle wspólnego, że w Watykańskich budowlach, to chyba jednak te trzy miechy, ale efekt w czasie niezmienny...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
    • W skrzynce przyłączeniowej nie wywaliło. Wywaliło w skrzynce, którą mam w domu.  Po włączeniu b16 który wywaliło oraz po wyłączeniu i włączeniu RCD zasilanie wróciło i do tej pory nie wywala. Zastanawia mnie to, że podczas zwarcia na jednym obwodzie światła nie było w całym domu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...